3e dag inrijden al een klein buitenritje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

3e dag inrijden al een klein buitenritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 16:24

hallo allemaal!

sandra en ik zijn sinds kort (3 dagen) bezig met een manegepony in te rijden, Dancer (arabier x new forest)hij is ontzettend lief en vrolijk. vandaag was de 3e dag en we mochten van ad (de eigenaar) een rondje wei (dat is bij ons een klein rondje van ongeveer een kwartier om de weilanden heen)hij vond het super leuk en trippelde lekker met z'n oortjes naar voren over het ruiterpad.ik vindt um echt super vriendelijk en lief en moet soms erg om hem lachen. maar nu moet ik de foto's nog van (coentjuh)sandra krijgen en dan zet ik ze er wel bij (of san doe dat ffies)


Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:33

Dancer is dus een manegepaardje... Hij is al dik 3 jaar, maar is erg smal gebouwd en was de laatste tijd erg dun... Daarom hebben ze er een tijdje meegewacht, voordat ze hem in gingen rijden... Romy en ik mochten wat met hem rommelen, tsja en we zijn (al zeg ik het zelf Bloos ) al best ver gekomen!

Naam: Dancer
Ras: New Forest × Arabier
Vader: Boyke (http://www.kinderlines.nl/homepages/boykeselevia.html)
Moeder: Donny (http://www.kinderlines.nl/homepages/donnyselevia.html)
Geboren: 26 april 2001
Stokmaat: Ongeveer 1.37 m

Deze foto's zijn van dinsdag 10 augustus. Maandag hebben we voor het eerst een zadeltje op hem gelegd en er even op gezeten... Nu de dinsdag:

Party!! Dinsdag 10 augustus Party!!

Dancertje in de bak Lachen
Afbeelding
We hadden hem lekker gepoetst, ingevlochten, hoeffies etc... dus ff poseren Cheese!
Afbeelding
Mooi koppie Kwijl Kwijl Kwijl
Afbeelding
Eerst even gelongeerd met halster, daarna, voor het eerst hoofdstel om, wat raar dat bit... Rolleyes Hij reageerde voor de rest erg goed, hij is heel rustig en heel VROLIJK zoals Romy al vertelde... Lachen Vrolijk Lachen dat past echt bij hem!
Afbeelding
Hieronder Romy (jameyskatje) Knipoog
Afbeelding
En Sandra (Coentjuh) (ikkuh Tong uitsteken)
Afbeelding
Dit is dan DE actie foto! Haha!:D:D
Afbeelding
Toen gingen we er nog even op... Hij was super lief, beetje draven en stappen, hij bokt niet, steigert niet, gaat dr niet vandoor... (op dit moment dan, hij zal heus wel een keer... Hyper! Hyper! Hyper! haha)

Romy erop! (2e keer )
Afbeelding
Afbeelding
Sandra erop! (2e keer )
Afbeelding
Eventjes in de grote bak... Knipoog
Afbeelding
En toen voor het eerst los! (Let alsjeblieft niet op m'n handen haha! Ik zat ff in de knoop, met de teugels Schijnheilig
Afbeelding

Party!! Woensdag 11 augustus Party!!

Deze wou ik jullie ook even zien, zijn staart! Echt een aparte kleur! Vanalles door elkaar! Niet een heel vol staartje, maar wel super mooi Kwijl!
Afbeelding
Woensdag hebben we hem weer gelongeerd, manegebaas vroeg aan ons, of we het met een longeersingel wilden doen... en met elastiek. Natuurlijk niet te strak, maar gewoon dat ie een klein beetje stelling heeft naar binnen etc... Dat ging heel goed allemaal, toen in de longeerbak er even op, een galopje geprobeerd een paar pasjes! Super braaf OK dan! ! Echt! Toen vroegen we of we met hem een rondje wei mochten (rondje wei = stuk om de weiden heen, o dat had Room hierboven al uitgelegd Knipoog ) Dus toen een rondje naar buiten... Hij was ZELDZAAM, zo braaf! Niet normaal! En dat na 3 dagen!

(ff zonder cap voor de foto...)sorry we weten het!!!

Room:
Afbeelding
San:
Afbeelding
Dees is mooi:
Afbeelding

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:00

geen wonder dat het dier nog niks gek doet, 1e dag een zadel op, 2e dag een hoofdstel en een ruiter(en direct los...) vind dat jullie wel heeeeeeeeel snel gaan, niet normaal. (en vooral niet omdat het de 2e dag ook al de 2e keer was dat jullie erop zaten). wat komt morgen? springen?

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:01

heel leuk beestje.. hij is super moi nog veel plezier met hem OK dan!

··Averil··
··Me Lieve Verzorg Haffie··

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:10

Ik vind eigenlijk dat jullie beiden te groot zijn voor deze pony. Zeker om hem in te rijden. Het is een heel iel ding en ieder jong paard heeft al moeite met het ruitergewicht maar ik denk dat deze zijn balans helemaal kwijt is. Op de tweede foto lijkt hij ook een beetje kort en strak in de rug. Wel iets om rekening mee te houden dus!!

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:22

Heej San!! ziet dr leuk uit hoor!! sommige mensen Boos!
Veel plezier nog met m he! De 2de coen Tong uitsteken

toumie Ach gut

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:26

Fijn dattie zo braaf is........... maar houd in je achterhoofd dattie nu misschien iets overdonderd is, en als hij straks een beetje tijd heeft gehad om erover na te denken dattie dan jullie toch nog wel eens kan verrassen!

Ga niet te snel, ik vind m nog erg jeugdig Haha! Haha! Haha! Haha!

oja en leg je zadel iets naar achteren.

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:28

Hij heeft een eng ruggetje Scheve mond , vooral op die 2de foto, maar hij heeft wel een lief koppie Lachen .
Ik vind ook dat jullie veel te snel gaan. Neem de tijd en zorg dat er iemand bij is met ervaring!!
Ik vind de pony er vrolijk en relaxed uitzien op de foto`s, maar doe rustig aan met hem, anders verliest hij misschien de plezier in `t werk.

Weet je trouwens zeker dat de pony 3 jaar is? Ik had laatst een verhaal op bokt gelezen van een meisje dat op een 1,5 jarig(!) paard had gereden ( ze wist niet hoe oud `t paardje was).

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:34

Ja weet 100 % zeker dat ie 3 jaar is... geboren 26 april 2001... (staat hierboven toch Tong uitsteken) Zijn bouw heeft ie helemaal van z'n moeder, zo ontzettend smal... dat is idd heel erg zonde

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:37

Steefje schreef:
Weet je trouwens zeker dat de pony 3 jaar is? Ik had laatst een verhaal op bokt gelezen van een meisje dat op een 1,5 jarig(!) paard had gereden ( ze wist niet hoe oud `t paardje was).


Heb ik ook gelezen,

en de eigenaar van dit paardje geeft ook toestemming voor wat coentje en jameyskatje doen he dus niet alles op hun 2 afschuiven mensen!!

toumie Ach gut

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:50

Coentjuh schreef:
Ja weet 100 % zeker dat ie 3 jaar is... geboren 26 april 2001... (staat hierboven toch Tong uitsteken)


Ja, ik had het gelezen. Ik bedoelde het trouwens ook helemaal niet vervelend ofzo.
Ik bedoelde meer: weet je zeker dat de eigenaar jullie de juiste geboortedatum heeft verteld? Dit zal vast wel, ik kan me niet voorstellen dat hij z`n eigen paardjes zou willen verpesten. Maar ik zou het voor jullie zo rot vinden als je er later achterkomt dat dit beestje jonger was dan dat jullie dachten..
Maar goed, jullie weten dus zeker dat de geboortedatum klopt, dus hij is oud genoeg om te beginnen. Maar nogmaals, ik zou het wat rustiger opbouwen...

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:08

Steefje schreef:
Ja, ik had het gelezen. Ik bedoelde het trouwens ook helemaal niet vervelend ofzo.
Ik bedoelde meer: weet je zeker dat de eigenaar jullie de juiste geboortedatum heeft verteld? Dit zal vast wel, ik kan me niet voorstellen dat hij z`n eigen paardjes zou willen verpesten. Maar ik zou het voor jullie zo rot vinden als je er later achterkomt dat dit beestje jonger was dan dat jullie dachten..


Oke, ik snap je maar weet zeker van die datum hoor, toen liep ik al rond op deze stal Haha!

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:21

Ziet er goed uit...
Leuk paardje...

Maar pas nou op dat je idd niet te snel gaat, dan kun je idd nog misschien wel zandhap verassingen krijgen Haha!
Anngezein hij ook niet gewend aan het zadel is...
Maar ziet er verder goed uit Lachen

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:53

Leuk paardje
goed dat het zo goed gaat maar idd rustig aan doen!
en hij staat een beetje eng op de 2e foto Scheve mond

Chocolaatje

Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Sywell, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:01

Leuk beesie, het verbaast me alleen dat hij na 2 keer ruitergewicht te voelen al in balans kan draven en zelfs enkele galopsprongen kan maken. Dat kwam bij mijn vorige bijrijdpony pas na drie kwart jaar onder de man te hebben gelopen, en daar zijn ze pas met vier jaar op gaan zitten..

Maar de opstand van dit paardje komt nog wel, let maar op Lachen...

Van onbereden naar dressuurwedstrijden:
- Naïa (Nala)♀️2018 - Rubin Royal x Jazz
- Oasis Axioma (Oscar) ♂️ 2019 - Incognito x Rhodium (sperma beschikbaar)

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:33

wauw dat gata goed zeg!! is wle be;angrijk dat ie het nu goed leert, want als ie gaat puberen en het dan nog niet eknt... wordt et lastiger..
leuk!!! veel plezier er nog mee!!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:08

lief en braaf paardje zo te zien en die kleur is zo mooi ! succès verder!

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:36

Hij heeft een beetje een apparte bouw...

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:53

Dancer schreef:
Ik vind eigenlijk dat jullie beiden te groot zijn voor deze pony. Zeker om hem in te rijden.


Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:55

ik vind niet at jullie te groot zijn hoor...
een pony moet goed beleerd worden en dat kan nou eenmaal niet door 8 jarige meisjes...
ik vind het knap dat jullie snel zover komen Knipoog
maak gebruik van die leergierigheid Lachen

*ik hoef geen comentaar op mijn mening, want die staat toch vast Knipoog *

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:38

Cloverdale schreef:
ik vind niet at jullie te groot zijn hoor...
een pony moet goed beleerd worden en dat kan nou eenmaal niet door 8 jarige meisjes...
ik vind het knap dat jullie snel zover komen Knipoog
maak gebruik van die leergierigheid Lachen

*ik hoef geen comentaar op mijn mening, want die staat toch vast Knipoog *


bedankt

ben ik eigenlijk wel mee eens *LOL*

misschien gaan we iets te snel maar ik heb voor deze (onder begeleiding van een volwassenen zeg maar me 2e moeder)meerdere paardjes ingereden 2 shets en een gewone pony en dat ging ook op deze mannier. eigenlijk weet ik niet beter. ik ben nu het boek van nathalie penquit aan t lezen super leerzaam boek!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:42

Gewoon lekker doen. De oortjes staan er vrolijk bij, zie geen pony die een hekel heeft aan rijden. Niet teveel doen, en dan komt het vast wel goed. En gebruik maken van begeleiding, een foutje is zo gemaakt.


__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:47

Jullie zijn niet te groot hoor, ik ben het eens met Cloverdale.
Misschien is het wel slimmer om iets rustiger aan te doen. Maar maak intussen wel goed gebruik van zijn leergierigheid!
Succes nog!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:49

Die meiden wegen allebei niks. Te lang, ja. Maar wat moet je dan? Hem in laten rijden door een onervaren meisje van 10?

Heb ze al gewaarschuwd dat ie wellicht nog wel een keer ontploft.

Al dat gezeik tegenwoordig, je durft amper meer foto's op bokt te zetten, want wat als bokt het er niet mee eens is, owjee!
Heb de meiden ermee bezig gezien, en ze zijn gewoon op een leuke manier met Dancer aan het rommelen, niks mis mee

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:52

Wat staat hij eng op zijn achterbenen op de standfoto. Hij heeft ook een erg bolle rug. Ik zie er iets aan, maar ik kan niet precies uitleggen wat. Hij heeft er plezier in en jullie vragen haast niets van hem, gewoon rustig zo doorgaan.

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 17 bezoekers