Zijn jullie wel is van je paard gevallen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Zijn jullie wel is van je paard gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:13

Hooi!

Ik dacht: Laat ik is een topic maken over vallen van je paard. Ik weet niet of er al een topic over is, want zolang ben ik hier nog niet!
Ik wil al jullie verhalen horen van jullie meest gekke val! Grappige, pijnlijke of juist geen pijnlijke vallen, laat het maar horen! Ik vind het altijd wel leuk om zulke verhalen te horen, zelf ben ik egt 9187987325 keer gevallen, en daarom is een verhaal van een ander vaak ook herkenbaar voor jezelf.

De laatste keer dat ik was gevallen is (gelukkig) al een hele tijd geleden. Me verzorgfjord was weer is vervelend bezig, ze wou er vandoor gaan (wat ze toen altijd deed, nu niet meer *LOL* en ik kon haar niet goed houden. Ik keerde haar daarom om, maar in die bocht gleed ze uit en voor ik het wist lag ik op de grond en me been lag onder het paard. Gelukkig droeg ik een helm want ik had een flinke klap op me hoofd gehad (we vielen op betonnen stenen). Ik was met een ander meisje aan het rijden en zij schrok zich dood. Me been deed geen pijn maar ik kon niet goed rechtop lopen omdat ik pijn had in me ribben. Ik werd naar huis gebracht en omdat het in de avond nog veel pijner deed, gingen we naar de dokter. Daar aangekomen moesten we even wachten. Maar ineens werd ik heel draaierig en het werd donker voor m´n ogen. Ik weet alles nog wat er gebeurde toen, me moeder riep paniekerig een dokter en die was nog net optijd erbij anders was ik flauw gevallen.
Maar na een week kon ik weer redelijk recht lopen, ik had waarschijnlijk wat gekneust of gebroken in me ribben, en ik moest rustig aan doen.
Met het paard was gelukkig nix, ondanks dat zij ook erg geschrokken was.

Nou, vertel op! Ik ben benieuwd.
xxx Fleur

Joyce en roza [L]


Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:21

hihih, jij bent volgens mij de buurvrouw van melissa...... hahah, nou ik had wel een mooie van die Stoom uit je oren shet van haar, ik ging namelijk wel even laten zien dat ze kon springen.... na wat aandringen van melissa...
jump 1: perfect! Haha!
jump 2: nog beter, OK dan! tot Ragebol besloot om direct na de sprong naar links te gaan.... Bloos ik ging gezellig rechtdoor, en hapte zand.... leuke pony hoor.... Schijnheilig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:22

Ik ben 2 keer gevallen .
1ste keer was van een manegepaardje. We gingen springen, ik reed wel vaker op het paard maar dit was de eerste keer dat ik er mee ging springen. Waarschijnlijk heeft hij niet vaak gesprongen want hij maakte behoorlijk vreemde sprongen.
Toen moest ik er eentje in galop nemen, ik rij er rustig opaan, maar plots zette hij veel te vroeg af waardoor ik verrast was, maakte hij een hele rare sprong waardoor ik een schok kreeg en na de sprong mijn evenwicht verloor. Ik kon me net redden,totdat hij plots een kwartslag draaide.
Toen ben ik gevallen, ook nog eens ongelukkig want paardlief trapte nog eens op mijn been. Gelukkig alleen een blauwe plek en wat schrammen er aan overgehouden.

Tweede keer was met mijn paard. Winter, koud, door omstandigheden bijna een week niet gereden.. ik was wat vwnw aan het rijden in draf, paard was vrij pittig, en toen verschrok ze zich, sprinte ervandoor, gaf enkele bokken en daar ging Katleen Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:23

Neej dat is Bianca, ik verzorg alleen de paardjes van Bianca! Ik ken Melissa niet, alleen van verhalen van Bianca Tong uitsteken
Haha, leuke val, tenminste, klinkt leuk. Ik denk niet dat jij het zo leuk vond Tong uitsteken

Joyce en roza [L]

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:31

ik ben 1 keer wel erg pijnlijk gevallen, ik was toen een jaar of 7/8 en moest op een paard van 1.70, maar achter hem zat een welsh continu te bijten en te zieken, en toen gaf dat paard waar ik op zat ineens een bok naar de beest dat ik er gewoon keihard af vloog en met m'n hoofd richting de betonnen muur viel maar ik kon me blijkbaar nog maar net draaien dat ik er met m'n rug op klapte, toen dachten ze eerst dat ik een ingeklapte long (kon nl ong 15 sec geen adem halen) had maar ik had een hersenschudding dus.. toen ben ik later ook heel bang geweest en moest weer op kleine paardjes beginnen maar gelukkig is dat al lang weer over uiteraard!

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:35

Owjeej, klinkt niet zo leuk. Daarom zeggen ze ook: als je gevallen bent van je paard, moet je er gelijk weer op. Anders durf je niet meer de volgende keer! Maar ja in sommige gevallen zoals dit gaat dat niet zo makkelijk...

Joyce en roza [L]

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:35

Van mijn huidige en vorige paard niet, maar van mijn pony 6x ofzo.
Een keer zonder zadel buiten uitstappen, stond hij ineen keer stil en draaide om. En ik stond/zat/hing ineens langs mijn paard Clown

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:35

Iedereen is haast wel eens van zijn/haar paard gevallen denk ik zomaar Knipoog Ikzelf ben al wel vaker als een keer gevallen! Van mijn eigen paard inmiddels 2 keer, beide keren met vervelende blessures als gevolg Scheve mond Ach, vallen hoort erbij denk ik.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:37

Ben van mn eigen pony nog niet afgevallen, maar zal vast nog wel gaan gebeuren.


Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:37

FleurBscht schreef:
Owjeej, klinkt niet zo leuk. Daarom zeggen ze ook: als je gevallen bent van je paard, moet je er gelijk weer op. Anders durf je niet meer de volgende keer! Maar ja in sommige gevallen zoals dit gaat dat niet zo makkelijk...


ja dit klopt ook idd, maar met een hersenschuddng en ontzettende pijn in je rug kon ik er helaas moeilijk meer opstappen, ik moest bv toen ook de les die erna kwam weer op dat paard rijden maar dat durfde ik gewoon echt niet, maar ik was toen wel iets van 7 of 8. als het nu zou gebeuren zou ik ookal heb ik een hersenschuddig er toch weer opstappen en desnoods alleen een rondje stappen.. gewoon omdat ik weet dat je er de volgende keer minder plezierig op zit.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:38

Nee, ik ben nog niet van mijn paard afgevallen. En hoop dat zo te houden ook.

Je suis Charlie.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:39

Ja, 1 keer athans gevallen is een groot woord eerder gegeleden, Ze schrok van een paard dat de dijkwei omhoog vloog naar haar toe, en toen deed ze een sprongetje opzij in de berm(Zo schrikt ze ) en een auto achter me begon volop te toeteren en te remmen,-:(- Boos! had piepende remmen! en toen draaide ze met dr kont naar benden(was op een dijkje) en toen gaf die auto vol gas Stoom uit je oren en dreigde een beetje de berm in Boos! , toen liet Moon dr eigen naar achteren vallen! en ik gleed van dr kont af! >;) We waren gelukkig vlak bij huis, ze keek me bang aan toen ik haar terug riep en rende terug naar stal toe. Heel bang kwam ze na me toe, net of ze wlde zeggen sorry!! (ECHT SUPER LIEF!!! ) Wat ben ik toen geschrokken!! Maar waar ze na beneden glee, durfde ze niet meer langs. Niet als ik naast haar liep, of ervoor. En zelfs een tik geven hielp niet! Maar nu staat er gelukkig een weitje!!!
Dus kan ze niet meer na beneden! Haha!
Laatst bijgewerkt door Moonlightje op 12-08-04 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Unique Moonlight
Mijn super fjordje! :+:
Monique Light Healing

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:41

MarchaL schreef:
Iedereen is haast wel eens van zijn/haar paard gevallen denk ik zomaar Knipoog Ikzelf ben al wel vaker als een keer gevallen! Van mijn eigen paard inmiddels 2 keer, beide keren met vervelende blessures als gevolg Scheve mond Ach, vallen hoort erbij denk ik.


Ja, dat denk ik ook. En van vallen leer je alleen maar weer! Of me instructrice zei dat alleen maar als troost?

Joyce en roza [L]

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:42

Ik ben weleens van mijn paard gevallen. Van Lucien zelfs meerdere keren. Maar al die keren kwam het doordat hij er zelf bij ging liggen. Hij heeft dit tijdens mijn eerste Lunterenrit nog eens fijn weten te demonstreren Bloos! .

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:45

Goh ik ben zo vaak van de pony's gevallen....de eerste keer dat ik op mijn huidige paardje stapte lag ik binnen 15 seconden met een vloeiende salto languit in de drek...misschien niet de juiste combi..ik had een jaar niet gereden en meneer was net een maandje onder t zadel.....

maar goed als je echt in de drek valt....dat schuurt nog best hoor..ik moet het nog vaak aanhoren iig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:47

Helaas heb ik geen eigen paard/pony...
Maar van de 2 verzorgpony's van een vriendin ben ik iets van 7 keer afgevallen (shetjes, ze hebben geen zadel). Van de eerste omdat ie er steeds keihard (5 keer ofzo) vandoor schoot en we gingen ook nog met die andere springen en toen ben ik er 2 keer zacht afgevallen.

En 1 keer op de manege, die pony deed al een beetje dwars en hij schrok van "enge geluiden" en schoot er heel fijn loeihard vandoor, ik maakte een koprol voorover en klap zo op me rug, gelukkig deed het geen pijn maar ik was me rot geschrokken Bloos! Daarna deed ie het nog een keer, maar toen bleef ik gelukkig nog net zitten

Verder ben ik er heel vaak bíjna afgevallen, ik heb namelijk een reflex dat als een paard er vandoor schiet, bokt, of gewoon dwars doet, ik meteen voorover ga zitten en me aan de hals vastgrijp... Verward niet slim natuurlijk want als het paard bokt lig je dr zo af! ik ben nu bezig met mezelf dat afleren

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:51

Begin alstjeblieft niet over shetjes....ik reed vroeger op een shetje daar viel ik iedere dag wel 5 keer af Bloos!
met zadel en al wel te verstaan want meneer werd gereden met een gewoon zadeltje en wist precies dat als hij vanuit een volle draf stopte...het lieve kleine ruitertje doorschoot...met zadel Verdrietig

dat beest had gewoon humor...zo ben ik weleens in sloten en plassen beland

maar ach hou wel van paardjes met humor *LOL* *LOL*

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 13:52

aukje91 schreef:
Helaas heb ik geen eigen paard/pony...
Maar van de 2 verzorgpony's van een vriendin ben ik iets van 7 keer afgevallen (shetjes, ze hebben geen zadel). Van de eerste omdat ie er steeds keihard (5 keer ofzo) vandoor schoot en we gingen ook nog met die andere springen en toen ben ik er 2 keer zacht afgevallen.

En 1 keer op de manege, die pony deed al een beetje dwars en hij schrok van "enge geluiden" en schoot er heel fijn loeihard vandoor, ik maakte een koprol voorover en klap zo op me rug, gelukkig deed het geen pijn maar ik was me rot geschrokken Bloos! Daarna deed ie het nog een keer, maar toen bleef ik gelukkig nog net zitten

Verder ben ik er heel vaak bíjna afgevallen, ik heb namelijk een reflex dat als een paard er vandoor schiet, bokt, of gewoon dwars doet, ik meteen voorover ga zitten en me aan de hals vastgrijp... Verward niet slim natuurlijk want als het paard bokt lig je dr zo af! ik ben nu bezig met mezelf dat afleren


Tja, van de meeste shetjes val je snel van af. Tenminste, ik dan Haha!. Ik heb vroeger wel eens op ze gereden, ben er nu te groot voor. Maar de shetjes waarop ik heb gereden luisterden niet egt goed en gingen er constant vandoor. Gelukkig zijn ze niet zo groot Haha!

Joyce en roza [L]

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:55

Van Ranouk ben ik nog nooit gevallen, ik heb haar nu 3 maanden. Van onze bonte kwpn-er 2x we hebben haar nu 4 jaar. Van mijn eerste eigen pony weet ik het zelf al niet meer Haha!. Van mijn haf die ik 1 jaar heb gehad ben ik in het begin gevallen omdat ze niet zadelmak was.
Van (grote)paarden val ik bijna nooit, en als het gebeurd heb ik niets, maar ik ben eens van een bonte shet gevallen, ja hoor gebroken arm Haha!

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 14:40

RanouK schreef:
Van Ranouk ben ik nog nooit gevallen, ik heb haar nu 3 maanden. Van onze bonte kwpn-er 2x we hebben haar nu 4 jaar. Van mijn eerste eigen pony weet ik het zelf al niet meer Haha!. Van mijn haf die ik 1 jaar heb gehad ben ik in het begin gevallen omdat ze niet zadelmak was.
Van (grote)paarden val ik bijna nooit, en als het gebeurd heb ik niets, maar ik ben eens van een bonte shet gevallen, ja hoor gebroken arm Haha!


Grappig he dat je nix krijgt als je van een groot paard afvalt en je een gebroken arm krijgt doordat je van zo'n kleintje valt Haha!

Joyce en roza [L]

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:44

Ik ben in 10 jaar tijd 15 keer gevallen, maar de laatste 2 jaar niet. De eerste keer dat ik viel (van een superklein eigenwijs shetlandertje van een meter) brak ik mijn arm op 2 plaatsen en had ik een lichte hersenschudding. Verder heb ik nooit iets gehad behalve lichte kneuzingen.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:57

Van mijn vorige paardje ben ik echt al heel vaak afgevallen, hoe vaakt weet ik niet eens meer.
Van Santos ben ik nog nooit afgevallen Lachen .

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:01

Van mijn eigen paardje ben ik nog nooit echt afgevallen, wel een keer met paard en al onderuit gegaan dat ik er naast lag. Hij was zo stom om achteruit de dijk af te lopen maar t had geregend en was dus glad en gleed weg

Verder ben ik toen ik nog geen eigen pony had wel een aantal keren er af gestuiterd hoor, gelukkig nooit iets ernstigs aan overgehouden.

Pino, de super Fjord!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:08

zo vaak ik heb en tijd jonge paarden in gereden. zelf s me arm gebroken
Maar na wilde hengsten waar ik NIEt van af viel .. GIng ik op de supermakke merrie van een vriendin rijden ( 26 jaar oud) ze stond stil.. en ik deed me spoor even goed en gleed VAN UIT STIL staan er af ( SCHAAM) de hilariteit van iedereen.
ghahahaahhaahahah

erg kjoet

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 15:09

Cayusejuhh schreef:
zo vaak ik heb en tijd jonge paarden in gereden. zelf s me arm gebroken
Maar na wilde hengsten waar ik NIEt van af viel .. GIng ik op de supermakke merrie van een vriendin rijden ( 26 jaar oud) ze stond stil.. en ik deed me spoor even goed en gleed VAN UIT STIL staan er af ( SCHAAM) de hilariteit van iedereen.
ghahahaahhaahahah

erg kjoet


Hahaha grappig man Haha!

Joyce en roza [L]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flora, ImkeTarek, Natascha, Pellelilly, Ubermetrics en 40 bezoekers