Fries

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-01 12:35

Ik ben helemaal weg van Friezen. Nou heb ik op dit moment een oudere pony, maar mijn volgende paard wordt absoluut een Fries, alleen heb ik nog nooit op een Fries gereden... Dus kan ik wel heel stoer zeggen dat ik een Fries wil, maar ik moet er natuurlijk wel opgereden hebben. Weet iemand een manege waar een Fries staat en waar ik dus een uurtje zou kunnen rijden? Andere informatie over dit ras zijn ook welkom!

Groetjes


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 12:36

Als je nu al een fries wil.. ik weet er een gratis. een 7 jarige ruin geloof ik.


Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 12:40

Gratis Verward Daar is dan zeker wel wat mis mee?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 12:42

Waar woon je??

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 12:52

Nee.. als het goed is niet Lachen
Ik had 2 jaar terug ook bijna een gratis fries gehad. Super koele merrie en super mooi en lief.. heette Cassandra dacht ik me te herinneren Lachen was echt super mooi.. gratis en voor niets.. ze was wel 16 jaar.
Alleen die advertentie van die 7-jarige weet ik niet of ik het moet geloven. Lees nu trouwens ook dat het allemaal niet waar is..zucht.
dit stond er:

Hallo,

Mijn vader heeft mij een Fries paard op mijn verjaardag gegeven. Hij hoopte dat ik goed zou gaan rijden op de 7 jarige friese ruin, maar ik vind het verschikkelijk om op hem te rijden. Hij is ontzettend betrouwbaar en beleerd door de beste mensen, maar ik ben bang om op zo'n groot paard (1.73m) te zitten.
Als een verplichting moest ik op hem rijden, maar ik heb uiteindelijk toch opgegeven.
Mijn vader is teleurgesteld, maar we hebben het goed overlegd en hij heeft gezegd dat ik hem weg mag doen.

Geld hoef ik er niet voor, dat heb ik genoeg. Er zijn vast wel mensen die dolgraag zo'n mooie en lieve fries willen hebben met een goede afstamming en die dat niet kunnen betalen. Ik wil graag dat mijn fries een baas krijgt die echt van hem houdt en graag bij hem is. Dat is belangrijker dan geld.

Stuur een email naar mijn emailadres en ik zoek er iemand uit die hem dan kan ophalen met de papieren.
groeten Rosa.

Je moet maar eens lezen op marktplaats, al die reacties.. Extreme duivel

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 13:16

ja hoor dat geloof je toch niet??
Op manege Pothoven in Apeldoorn kan je op een fries rijden: Miles.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 13:19

Tja, je weet tegenwoordig niet meer wat je moet geloven en wat niet he!! Scheve mond\

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 13:36

manege Arina's Hoeve in Groot-Ammers heeft een fries (preska) lespaard. Manege is van Fam bikker, straat is graafland o.i.d.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 17:25

Op Ameland hebben alle rijstallen wel friezen...
Maar ja, daar heb Jij niets aan denk ik... *LOL*

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 18:15

Waarom kreeg je Cassandra dan niet Nathalie?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 20:33

Nou, ik kan het je zeker aanraden om een fries te nemen, als je er eenmaal op gereden hebt wil je niet meer anders.....

Dat verhaal van die gratis fries zou ik niet vertrouwen, verkopen kan altijd,dan kun je beter uitkijken naar een andere fries op de tijd dat het jou uitkomt.

Er zit wel veel verschil in friezn, vaak wordt gezegd dat het rustige paarden zijn maar dat gaat niet altijd op...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 20:59

Citaat:
Op 2001-04-27 13:52, schreef Nathalie:
Nee.. als het goed is niet Lachen
dit stond er:

Hallo,

Mijn vader heeft mij een Fries paard op mijn verjaardag gegeven. Hij hoopte dat ik goed zou gaan rijden op de 7 jarige friese ruin, maar ik vind het verschikkelijk om op hem te rijden. Hij is ontzettend betrouwbaar en beleerd door de beste mensen, maar ik ben bang om op zo'n groot paard (1.73m) te zitten.
Als een verplichting moest ik op hem rijden, maar ik heb uiteindelijk toch opgegeven.
Mijn vader is teleurgesteld, maar we hebben het goed overlegd en hij heeft gezegd dat ik hem weg mag doen.

Geld hoef ik er niet voor, dat heb ik genoeg. Er zijn vast wel mensen die dolgraag zo'n mooie en lieve fries willen hebben met een goede afstamming en die dat niet kunnen betalen. Ik wil graag dat mijn fries een baas krijgt die echt van hem houdt en graag bij hem is. Dat is belangrijker dan geld.

Stuur een email naar mijn emailadres en ik zoek er iemand uit die hem dan kan ophalen met de papieren.
groeten Rosa.

Je moet maar eens lezen op marktplaats, al die reacties.. Extreme duivel




Deze advertentie klopt inderdaad niet! Tevens had deze persoon een foto bijgesloten, welke van haar Fries zou moeten zijn. Dit klopt niet, die foto is namelijk van de Friese hengst Jurjen 303 welke staat bij hengstenhouderij Henswoude. Tevens klopt het emailadres van deze persoon ook niet.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 21:05

Hoi, ik heb een Lovers fries. Hij staat op mijn homepage. Hij heet Grandioos maar we noemen hem Koos. Het is een wereldpaard. Ik weet niet waar jij woont, maar je mag best een keer op Lachen Koos rijden.
Ik hoor het wel van je.
Gr. Phia Bink

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 21:53

We belden heel vaak naar het baasje van Cassandra en toen we nog een keer wilde gaan kijken.. iig afspreken om te gaan kijken nam ze steeds niet op enzo en toen heeft mijn vader een keer anoniem gebelt en toen zei ze dat cassandra weg was. Heb in m'n hart wel een beetje zitten huilen wat had haar erg graag gehad. maar ben nu wel erg blij met robin en misschien is robin veel beter dan een fries Party!!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 22:35

Nou, ik heb wel eens met friezen gereden, maar ik ben er niet van onder de indruk. Ze zijn vaak heel lief, maar niet vooruit te branden. Misschien niet op goede friezen gereden maar toch, er moet toch wat voorwaarts in zitten.

Groeten Gery

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-01 10:08

Wat leuk, al jullie reacties!! Nou, ik woon in Uithoorn (vlakbij Amstelveen) en mijn pony staat in Langeraar... dat is weer in de buurt van Alphen a/d Rijn. Ik ben sinds kort ook bij bokt.nl te vinden. Ik zit ook veel op de site van hippics.net met een erg gezellig forum. Hier staat alleen nog wat meer informatie. Nee, een gratis paard lijkt me niets... dan vertrouw ik het gewoon niet. En het is voorlopig nog niet aan de orde. Mijn pony is bijna 26!! Maar gaat voorlopig nog wel even mee. Veel rijden doe ik niet. Hooguit 2x in de week een buitenrit met een vriendin en verder af en toe lekker wandelen... Dadelijk mag ze gelukkig weer het land in kan ze zich weer uitleven!!
Groetjes,

Linda Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Oza04, Tomboy0, Yavanna en 29 bezoekers