deken wassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

deken wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 22:53

Mijn deken past in het wasmachine, maar mag dat ook?
Het is een 200 grams winterdeken van pagony.
Iemand een was advies?


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 22:55

Wat voor een stof is de deken? Ik heb een 300 grams winterdeken van Nylon en een canvas winterdeken (gevoerd) beide breng ik altijd naar divoza, waar de deken wordt gewassen. Zelf wassen heb ik ook wel eens gedaan, maar dan op 30 graden. Zit er geen label meer in je deken?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 00:16

Het beste advies is NIET WASSEN. Je deken slijt meer van het wassen dan van het dragen. Tegenwoordig zet ik (in de zomer) de spuit erop als het mooi weer is en laat de dekens buiten dan drogen. Dan kunnen ze er swinters weer tegen. Perfect schoon worden ze dan niet, maar na 2 weken op stal zijn de dekens vaak alweer onherkenbaar.............

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 07:32

Idd de spuit er op en een borstel eroverheen, met mooi weer. Ophangen om te drogen. Als je ze toch in de wasmachine wilt doen, doe ze dan in een kussensloop of zoiets maar dan groter. Dan blijven de haren daarin hangen. Als je dat niet doet, bedek dan de gespen enzo even met een washandje met elastiekje erom, die harde dingen vind je wasmachine niet zo leuk. Knipoog

:evaw:

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 08:32

ik breng die van mij naar de stomerij.. en ze komen gloednieuw terug! maar goed.. 3 weken op stal om en ze kunnen bijna weer!

keep calm, I'm engaged!!! <3

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 08:56

ik was mijn dekens altijd in de zomer ik zet de hoge druk reiniger erop werkt perfect

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 09:29

Ik heb laatst een deken naar Stomerij Krom gebracht...moest daarvoor een dikke 21 Euro betalen....

Potverdikkie, wat denken die lui daar wel niet. Voel me nog genomen over die prijs...breng mijn paardendekens er NOOIT weer heen! Boos!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:07

Gewoon wassen in je wasmachine, en daarna je was machine 1 keer naspoelen voor de lucht en haren. Wat dat slijten betreft; je deken is eerder op door het dragen als door het wassen. Bovendien het geld dat je uitspaard door het niet te laten doen, dan kan je ook gelijk een nieuwe Rambo van kopen!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:10

Prima schreef:
Gewoon wassen in je wasmachine, en daarna je was machine 1 keer naspoelen voor de lucht en haren. Wat dat slijten betreft; je deken is eerder op door het dragen als door het wassen. Bovendien het geld dat je uitspaard door het niet te laten doen, dan kan je ook gelijk een nieuwe Rambo van kopen!



Klopt zo doen wij het ook. Weer een prima tip van prima Haha! Wij laten de wasmachine nog een keertje draaien met een flinke schep soda.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:20

Dennis z'n dekens gaan ook de wasmachine in als het weer zomer is. En deze week gaat die ene die hij op moet naar de keuring er in. Als ze weer droog zijn spuit ik ze wel in met tent spray. Dan zijn ze een beetje water afstotend.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

kom maar op met die dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:20

Hoi ik heb een wasserij in Noord Holland en was veeeele paardendekens.
Dus als iemand omhoog zit kom maar op....
En als jullie van ver komen kan je het misschien gezamelijk opsturen dat is niet zo duur als je denkt.
Voor bokkers wil ik wel eenspeciale prijs maken Haha!
bel eventueel 0224-213854
groet marion Clean Company

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 10:31

greetje"]
[quote="Prima schreef:
Gewoon wassen in je wasmachine, en daarna je was machine 1 keer naspoelen voor de lucht en haren. Wat dat slijten betreft; je deken is eerder op door het dragen als door het wassen. Bovendien het geld dat je uitspaart door het niet te laten doen, dan kan je ook gelijk een nieuwe Rambo van kopen!



Klopt zo doen wij het ook. Weer een prima tip van prima Haha! Wij laten de wasmachine nog een keertje draaien met een flinke schep soda.
[/quote]

Ja he, ik heb best wel goeie tips altijd, kan ook wel een banketstaaf zijn, maar toch is alles wat ik advieseer altijd goed Schijnheilig . Vraag me wel af in hoeverre mensen het mij eens zijn.

Nog ff over dat slijten; ik heb nog nooit een deken versleten gekregen door teveel wassen. Wel zaten er altijd eerder scheuren in, maar dat kwam door het paard. Daarna weer waterdicht maken met een goedje.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 16:46

tja gewoon proberen doen wij ook wel eens..
ik zou ut yalleen niet doen kmet een superdure deken als het verkeerd gaat dan zit..
je kan het voor de zekerheid ook laten stomen. worden ze heel mooi schoon van!!

Groetjes Nicole

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:28

Wij laten geen 1 deken meer stomen. En onze dekens zijn bijzonder duur.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:53

Wat er in de wasmachine past gaat er bij mij ook in.
Echt letterlijk alles.
Op 30 graden met een fijnwas middel.

Helaas passen mijn canvas dekens er niet in Verdrietig
Die kun je hier in de buurt weg brengen voor 20 gulden (euro prijs weet ik nog niet)
En van die nylon dekens voor 15 gulden.
Dus dat vond ik wel mee vallen en ze zien er uit als nieuw.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 19:22

Prima schreef:
Wij laten geen 1 deken meer stomen. En onze dekens zijn bijzonder duur.



Weer met je eens Prima Haha! Bij ons net zo. Knipoog

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:12

zomerdekens enzo wel in de wasmachine maar dan met washandjes om de gespen.
winterdekens in de bad kuip zou ik zeggen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 22:19

mijn moeder wast al (zomer, winter, zweet) mijn dekens gewoon in de wasmachine. Daarna buiten in de wind en goed zijn ze weer. Ik kan niet zeggen dat mijn dekens ervan sluiten, juist niet eigenlijk, want ik laat het wat vaker doen, dan aan het einde van een seizoen en dan is het vuil er nog niet zo ingetrokken. Hoeven dan dus ook niet zo heet gewassen te worden. Het lijkt me geen goed plan om ze in de droger te doen.


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Re: kom maar op met die dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:48

Kokopelli schreef:
Hoi ik heb een wasserij in Noord Holland en was veeeele paardendekens.
Dus als iemand omhoog zit kom maar op....
En als jullie van ver komen kan je het misschien gezamelijk opsturen dat is niet zo duur als je denkt.
Voor bokkers wil ik wel eenspeciale prijs maken Haha!
bel eventueel 0224-213854
groet marion Clean Company


wat kost dit
voor een winterdeken ( waterdicht) die ook weer waterdicht terug komt??
en voor een stal deken(die heb ik geleend en wil graag netjes terug geven)
wat ben ik dan ongeveer kwijt?

maten zijn staldeken 185
winterdek 195

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 10:59

Prima schreef:
Ja he, ik heb best wel goeie tips altijd, kan ook wel een banketstaaf zijn, maar toch is alles wat ik advieseer altijd goed Schijnheilig . Vraag me wel af in hoeverre mensen het mij eens zijn.

Nog ff over dat slijten; ik heb nog nooit een deken versleten gekregen door teveel wassen. Wel zaten er altijd eerder scheuren in, maar dat kwam door het paard. Daarna weer waterdicht maken met een goedje.


PRIMA Boos! moet ik boos op je worden Verward Boos! Zit jij ff de eer op te strijken met je dekens wassen, je weet niet eens op welk programma ze moeten in de wasmachine!!!!! Enneh.........wie heeft die dingen dus gewassen en waterdicht gemaakt en de wasmachine weer schoongemaakt...........NOU???

En idd, je hebt nog nooit een deken versleten met wassen, omdat ik ze voor je was Haha! en ik verknal bijna nooit wat in de was ( behalve dan die ene keer dat de witte was geheel roze was verkleurd Bloos , maar dat is me maar 1 x overkomen!)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 11:07

ja ja....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:10

nou of je het laat stomen moet je zelf weten het was maar een advies. dus geen kritiek..

Groetjes Nicole

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:17

Hmmm, onze dekens passen niet in de wasmachine. Met geen mogelijkheid, anders wasten we ze zelf wel, maar het gaat gewoon niet. En dan brengen we ze naar de stomerij, of naar de ruitersportzaak hier in de buurt die brengt dan een bulk dekens weg voor een speciale prijs (net zo duur, dus zo speciaal is het niet). de stomerij doet ze dan als laatste vlak voordat de machine schoongemaakt moet worden, daar kunnen ze eigenlijk niets meer in wasen, maar dekens nog wel... heel gebla altijd.

Wij hebben van die Bucas dekens maatje GROOT, en een kleine Equiline deken, passen echt met geen mogelijkheid in de wm. De Pagony's en de Weather Beeta's wel, maar dan zittie ook propvol. We wassen ook de transportbeschermers etc gewoon in de machine! En dan daarna of een lege was of een was met allerlei paardenkleren. Als er haren inzitten vind ik dat niet zo fijn, maar verder maakt het echt niet uit.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 16:22

we zuigen met de stofzuiger de dekjes , transportbeschermers enzo eerst af, zodat de meeste haren eraf zijn, misschien een tip!

Groetjes Nicole

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 15:13

Wij hebben van die loodzware canvas dekens, passen dus niet in de machine, en ga maar eens 15 dekens laten wassen, is ook niet bepaald goedkoop. Ik doe meestal dus eerst met de bezem erop voor de onderdeken, en dan bezem ik em helemaal schoon, dan hang ik ze op en dan ga ik er met de hogedrukspuit overheen. Als nieuw zijn ze niet, maar ze komen wel een heel eind in de goede richting!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers