HELLUP staart is een grote klit!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

HELLUP staart is een grote klit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 17:02

Nja titel zegt het al. Ik ga op vakantie kom trug en wat tref je aan. Een paard dat 10 centimeter maan kwijt is en zijn staart op een of andere manier totaal in de klit gewerkt heeft. Echt het is hopeloos.. Hij is halve meter korter en zo'n 20 cm breed. Het is gwn echt een klit, een balletje. Heeft iemand nog super tips of middeltjes. Of moet ik hem morgen maar met de schaar te lijf gaan. Het gaat trouwens om een fries...
(om bep. ommerkingen te voorkomen: Paard word op tijd ontwormd, gewassen behandeld met vliegenspul, en gepoetst.. Hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen-zijn staart- is niemand duidelijk, zijn manen heeft zijn buurman eraf gebeten en ik vraag en smeek jullie om tips omdat hij anders als gabber naar de keuring moet) Huilen
Laatst bijgewerkt door biancaaaa op 11-08-04 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:05

Heeeeel vaal antiklit (z'n oranje spuitbus) en even in laten trekken en het vervolgens echt plukje/haartje voor haartje uit elkaar halen. Schaar is zonde en zu ik pas echt op het allerlaatst doen.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:17

jeej wat een ramp!! roosje had ook zn rot staart! alles in de knoop en vies (ze plaste ertegen aan :s) de enige oplossing bij haar was: kammen! gewoon met een kammetje! (k deed het met zn trekkammetje) en dan van onder naar boven kammen! en de losse haren (veroorzaken vaak de klit) eruit trekken! en na een tijd werk! had roos weer een geweldige staart! ze had dan wel een hele dikke staart!
ik hoop voor je dat je het er uit kan krijgen zonder dat je er iets van zie!!

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:20

koop even cowboy magic bij de western winkel echt wonderspul
en ander in de creme zetten 10 min laten inweken
staart en manen spray erover en uitpluizen

NIET uikammen dan heb je niks meer over

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:22

Eerst even flink insprayen met Equistar. Dat even in laten trekken en daarna plukje voor plukje uitpluizen met je handen. Geen kam en schaar gebruiken!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:22

Vochtig sprayen met een platenspuit met water. Daarna heeel veel antiklit erin en tegelijkertijd uitborstelen (met een zachte borstel!!). Als je klaar bent, Equistar erin, en de staart laten drogen in een staartzak.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:24

Ik zou het idd doen zoals Dioxide zegt. Ik zou mensen cremespoeling gebruiken, volgens mij werkt dat beter dan equistar. Wel uitspoelen als je klaar bent.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:31

Bij mijn shetlander/vuilnisbak werk het beste als ik eerst heel zn staart was met gewoon mensen shampoo. en dan wat laten drogen, en dan goed insprayen met van die anti-klit spray speciaal voor paarden. daar word zn staart egt superglad van..!

succes met zn staart..!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:33

Wassen met een paardenshampoo.
Goed uitspoelen en flink wat anti-klit erin en dan uitpluizen en met een zachte borstel doorkammen OK dan!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:46

Ipv equistar of equishine moet je ridersmagic of cowboys magic gebruiken. Gaat beter, makkelijker en sneller. Kost je alleen wel een busje van dat spul, maar ja das een kleinigheidje!

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:10

Misschien moet je het eerst wassen, daarna met equistar volspuiten en dan een nachtje laten staan, de volgende dag gaat het meestal beter met uitpluizen. Wel zonde van de staart zeg!

_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:14

mensen antiklit/cremespoeling. Dat werkt echt heel goed! eerst even wassen met shampoo, dan de cremespoeling erin, even intrekken en uitspoelen, misschien meerdere keren herhalen. Maar dit moet zeker werken! (de perzik cremespoeling van swartskopf (als je het zo schrijf..) werkt goed! )

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:14

neem de tijd, haartje voor haartje en idd zoals hierboven al gezegt is, een fles equistar, cremespoeling, shampoo enz. eerst wassen lijkt mij het best, zodat je het vastgeklitte vuil eruit werkt.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:47

Cowboy Magic Detangler erin smeren. Eventueel eerst een dagje laten zitten, daarna rustig doorkammen en/of uitpluizen. Heb ik bij mijn nieuwe paardje gedaan die een enorme rasta in haar voorpluk had. Het werkte perfect: het haar was weer doorkambaar en de dode plukken kwamen er mee uit OK dan! .

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:00

Hele pot anti-klit er in spuiten, en dan luizen, ,en met een kammetje steeds kleine plukjes lostrekken. Anders zie ik niet hoe je een mega-klit eruit moet krijgen....

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:12

wassen met antiklit shampoo (heb laatst hele goede gevonden baby shampoo met antiklit) en daarna vol spuiten met equishine. dan laten drogen en met de hand plukje voor plukje ontklitten. succes!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:13

Mane en coat spray van Harry's Horse werkt echt goed. Veel inspuiten tot de staart er helemaal nat van is. En je kan er zo door. Heb ik ook gedaan bij een paard met lange manen helemaal ineengeklit. Probleem was zo opgelost!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:38

rona schreef:
Wassen met een paardenshampoo.
Goed uitspoelen en flink wat anti-klit erin en dan uitpluizen en met een zachte borstel doorkammen OK dan!


Zo zou ik het ook doen, alvast succes.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:42

antiklit creme erin, stoeltje pakken en daar ga je een tijdje!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:42

ik zou ook eerst staart wassen.
dan antiklit erin doen.
In laten werken en dan heel voorzichtig uitpluizen en niets met een kam ofzo gaan doen want dat trek je het alleen maar eruit.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:46

Eerst wassen, dan

Cowboy Magic....

Maar goed dat is al eerder gezegd. Ik zou idd niet kammen maar van hand uitpluizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:50

En ook van mij krijg je hetzelfde antwoord: wassen met Cowboy Magic-shampoo en dan de CM gel erin. Dan zijn je klitten er zo uit. Ik pluis nooit, maar borstel met een gewone haarborstel (plastic) terwijl ik de pluk die ik uitborstel goed vasthoud.

Danea
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:52

ook zo'n beetje hetzelfd, heleboel equistar erin en ik doe het ook altijd met een gewone (mensen) haarborstel plastic net als sonja, ik begin altijd helemaal onderaan en als dat dan klitvrij is begin je daar weer iets boven en zo door tot dat je bovenaan bent, supermooi en zacht staartje weer.
succes.
dat cowboy magic spul ken ik niet, zal ook wel goed zijn.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:57

Is dat cowboy magic hetzelfde alr riders magic?

Ik heb nl dat laatste het is iets op basis van siliconen en het werkd idd super.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:09

Voor het afgekloven stukje manen kan je extensions gebruiken maar dan moet je wel een goed lijkende pluk kopen, je kan het ook laten doen