Wat moet ik hiermee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Horsesssss
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-08-04

Wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 22:39

Hey.
Ik heb even een ander account aangemaakt om dit verhaal te vertellen, omdat er bekende op bokt zitten die dit niet moeten weten Lachen.
Allé, eigenlijk omdat ik niet weet wat ik ermee moet doen. Daarom moeten de bekende het nog niet weten Lachen.

FF ingewikkeld sorry.

Euhm, ja waar zal ik beginnen.

Ik heb dus een verzorgpaard.
Ik neem les met haar en train 3 tot 4 keer per week.
Nu is er een meisje X (laat ik haar even zo noemen Lachen ) en die mag van de eigenares altijd rijden, wat er ook is. Zij kan niet vaak, maar mag altijd. Ok, ik dacht geen probleem lijkt mij? 't Is niet mijn paard weet je.
Nu hoorde ik dat dat meisje binnekort wedstrijden gaat rijden en dus ook vaker moet rijden.
Toen had ik zo iets van: 'ja en ik?'

Nu hoorde ik daarna dat er een meisje Y ook een paar wedstrijden met 'verzorgpaard' ging rijden. Die moest dus ook een paar keer trainen.

Nou ja, wat kan ik eraan doen, het is niet mijn paard?

Maar ik train wel 3 tot 4 keer per week en iemand anders gaat nu wedstrijden rijden, terwijl ik mijn best doe haar netjes te laten lopen en haar rustig te krijgen.

Nu ja, als X en Y nu zo veel gaan rijden, dan heb ik zo het gevoel dat ik overbodig ben niet? Drie voor één paard is ook niet leuk voor het paard zelf, denk ik dan.

Nou ja goed, ik weet niet wat ik ermee moet, ik heb alleen geen zin om geld in lessen te stoppen als iemand anders zeg maar met de 'eer' gaat lopen, om het zo te zeggen dan.

Mssn dat iemand hier raad mee weet?

Ik besef héél goed dat het niet mijn paard is, maar ik verzorg haar, dat wil zeggen: rijden, poetsen, van tijd tot tijd wassen, stal uitmesten en af en toe wat spulletjes kopen.

Dan verwacht je toch niet dat er om de haverklap iemand anders op je verzorgpaard rijdt, of ben ik nu zo fout? Ik vind het voor het paard in elk geval al niet zo best...

EDIT:

Was dit nog vergeten:
Ik had dan les, en omdat meisje Y even moest oefenen voor de wedstrijd dan, moest ik eerder stoppen met mijn les, omdat ze dan even een parcoursje konden bouwen. Dat vonden ik dus écht niet fijn, aangezien ik voor die lessen wel betaal. Scheve mond


Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:49

Ik zou als ik jou was naar de eigenaresse stappen en haar het verhaal uitleggen. Want ja met z`n drieen aan een paard gaan lopen trekken lijkt me niet echt een voordeel voor het paard. Maar ik vind het nogal raar dat die X en Y het niet met jou hebben besproken !! Als je best veel op het paard rijd dan vind ik dat ze rekening met jou moesten houden. Jij stopt er best veel energie en vrije tijd in en terwijl jij met het paard oefent met netjes laten lopen en haar rustig te krijgen. Terwijl jij er geen wedstrijden mee gaat rijden! Dus eigenlijk hebben die meiden het een beetje aan jou te danken denk ik. Het klopt, het is niet je eigen paard maar ik vind dat je in je recht staat en het best tegen de eigenaresse mag zeggen want er moet wel een oplossing worden gezocht. Blijft X altijd wedstrijden rijden of gewoon éénmalig? Ik hoop dat ik snel weer wat van je hoor, dan kan ik je verder helpen !

Ray --» M`n Tinker

Horsesssss
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 22:55

Ja kijk: Het is de eigenares die zegt dat zij mogen rijden.
Ik was gevallen, had schrik, maar neem nu les en 'verzorgpaard' wordt er alleeen beter van. Nu rijden ze nog geen wedstrijden (Y ditweekend wel) X nog niet, maar dat meisje komt maar één maal per week en zou ze meer komen, dan mag ze gelijk doen of het haar paard is.
Dat valt nog af te wachten (haar situatie kan ik moeilijk uitleggen, daarmee).

Ik weet dat het zo ingewikkeld klinkt, maar het steekt mij gewoon tegen dat de eigenares het altijd over 'ons' paard had, dat het makkelijk te combineren viel tussen ons 2 en dat er nu ineens zo veel mensen op rijden.
Straks weet dat paard ook niet meer naar wat hij moet luisteren.

Ik denk dat ik dan maar aan de eigenares ga vragen hoe het nu juist zit en of ik dan nog wel nodig ben, mssn maar beter recht voor de raap dan?

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:58

Als ik jouw was zou ik even gaan praten met de eigenaar van het paard en je verhaal voorleggen.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het niet leuk is als anderen op 'jouw' paard gaan rijden terwijl jij er alle tijd en energie in hebt gestoken de afgelopen periode...(heb een soortgelijke situatie gehad met 'mijn' paard, denk alleen niet dat mijn oplossing een optie voor jouw zal zijn)
Het feit dat het een verzorgpaard betreft maakt het natuurlijk wel wat lastiger.....je hebt er vaak wat minder over te beslissen....ga gewoon in gesprek met de eigenaar en probeer er gezamelijk uit te komen.

Veni, vidi, vici

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:59

Horsesssss schreef:
en of ik dan nog wel nodig ben, mssn maar beter recht voor de raap dan?

Ja precies Ik zou het echt willen weten zo van : Hoe nou verder? Het is ingewikkeld, ik begrijp het en ik zou als ik jou was naar die eigenaresse toestappen met de vraag: Ben ik nou nog wel nodig als er 2 andere meiden wedstrijden mee gaan rijden??

Ray --» M`n Tinker

Horsesssss
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 23:01

ja dat ga ik doen Lachen
ik wou gewoon ook even weten wat anderen er over dachten, omdat het m'n verzorgpaard is en niet MIJN paard hé Lachen

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:03

Horsesssss schreef:
ja dat ga ik doen Lachen
ik wou gewoon ook even weten wat anderen er over dachten, omdat het m'n verzorgpaard is en niet MIJN paard hé Lachen

Ik vind dat je best veel recht heb hoor En als de eigenaresse moeilijk doet met van : Het is niet je eigen paard, dan moet je zeggen van : Ja maar al die tijd en energie die ik er in heb gestoken?? Is dat dan voor niks geweest???

Ray --» M`n Tinker

Horsesssss
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 23:09

ja ik ga gewoon met der praten.
Als ze zo moeilijk zou doen, dan heb ik zo iets van: zoek het dan zelf maar uit. Ik zie dat paard onwijs graag, maar ik moet niet al de klusjes opknappen terwijl anderen met de zogenaamde 'eer' gaan lopen.

Maar ja, geen voorbarige conclusie's, ik ga eerst eens kijken hé Knipoog.

Thx voor de raad.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:45

Sow wat een verhaal dat had ik eigenlijk ook met een bijrijpaardje van mij ineens zat iemand anders er op en die liep dingen te vertellen dat hij de hele week nog niet bereden was. Toen werd zij de vaste verzorger en dacht ik stik maar, de eigenaar vroeg nog wel als ik er af en toe op wou stappen, 2x gedaan maar echt veel zin had ik er niet in, de laatste keer wel want toen kreeg ik advies van een vriend van me. Maar het is altijd banketstaaf als ze zo doen!

Ben wel benieuwd hoe het afloopt!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:59

Jij stop wel veel tijd, en geld in je verzorgpaard, en ik zou inderdaad zo snel mogelijk met de eigenaresse gaan praten om te vragen hoe het nou precies zit.

Waarom ze eigenlijk meer ruiters erbij gevraagd heeft, of "ja" gezegd heeft tegen X en Y als ze het zelf gevraagd hebben - er is immers al een ruiter *jij*.
Ik zou ook tegen haar en meisje X zeggen dat je snapt dat het meisje X mag doen of het haar eigen paard is maar dat je het dan wel erg fijn zou vinden als jij gewoon je betaalde les uit kan rijden, of van te voren graag wilt weten wanneer meisje X en Y komen zodat je niet halverwege van je paard geplukt wordt.

Als dit niet zo opgelost kan worden dat alledrie ! de ruiters gelijke rechten hebben zou ik als ik jou was een ander verzorgpaard zoeken en daar lekker in je eentje op rijden en les mee nemen, anders loop je of een beetje in de weg, of je wordt gebruikt zodat je verzorgpaard training en beweging krijgt, alleen maar zodat X en Y er leuk wedstrijden mee kunnen rijden.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:22

Ik zou gewoon aan de eigenaar vragen waar je nou aan toe bent...
Tis niet makkelijk omdat te doen en misschien is het antwoord al helemaal niet leuk, maar dan weet je het wel....
Succes!

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:19

vanwege de vraag verplaatst naar Vraag maar Raak

Fiesta, freiberger, what else?

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:39

ben het eens met de voorgeplaatste reacties. Jij doet veel met hem en steekt veel tijd in het paardje. Jij hebt dus ook recht om veel met dat paard te doen. En niet X & Y. Ik hoop dat we snel horen hoe het is gegaan!

Be yourself, there are plenty of Others...

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:43

Ben het wel met beaytyfan en andere eens, allleen is het het niet haar eigen paard dus de eigenaar beslist nog steeds over hoe en wat.... Tis niet netjes hoe het zo gaat.

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:55

De eigenaar beslist, maar het zou wel leuk zijn als dat met een beetje overleg kan..laat je even weten hoe het afloopt ?

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:08

ja das echt klote weet hoe je je voelt ik heb dat nou ook altijd gehad iedereen die kon gaan wedstrijd rijden en ik niet na 4 jaar heb ik de knoop doorgehakt en me mening gezegd en ben der mee gestopt nou rijd ik een heel leuk paardje die super lief is en waar ik heel wijs mee ben

Is dat nou liefde?ja maar soms kan het ook haat zijn.
Je ziet alles en je hart doet pijn,maareu jou leven hoeft niet hard zijn.
slaap......

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:18

Ik zou naar de eigenaresse stappen..
Net als Beautyfan al zegt..

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:24

Idd naar de eigenares, dit vind ik echt ontzettend l*llig. Je bent dus eig. gewoon het 'hulpje'
Misschien heel jammer, maar anders zou ik ermee stoppen, jij moet bijv. stoppen tijdens je les, voor dan andere blaag? Dan heb ik het gezien, als jij zo al denkt 'het is niet mijn paard' en je je best doet, heb je zo een ander verzorgpaard weer, waar je veelmeer mee kan. (Sorry voor felle reactie, ik kan niet tegen oneerlijke dingen als dit Tong uitsteken )

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:47

Ik zou inderdaad vragen hoe het verder moet, zeggen dat je het zo niet ziet zitten. Inderdaad lijkt me dit ook niet goed voor het paard. Dan moet die eigenlijk een paar dagen in de week 2 x per dag lopen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

pimmetje7

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:25

en....... heb je het er al over gehad met de eigenaar van je verzorg paard..??

Horsesssss
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 15:30

Ik hb het er met de eigenares over gehad.

Ik vroeg hoe het nu zat met X en Y, en ze zei van ja Y da's maar één keertje, omdat ze de paarden die ze normaal rijdt, 2 weken niet kon rijden en wsl gaat de wedstrijd zelfs niet door.

X is voorlopig maar 1 x per week, mssn later 2/3, maar dan moeten we vaste dagen afspreken, ze gaat X dan mee naar springtraining nemen en mij naar dressuurtraining.

Ze zei dat ze me niet in de steek ging latenn en X mag altijd rijden, maar dat is omdat ze niet veel kan, dus wsl elke woensdag ofzo.

Dus vaste dagen, dat vind ik niet erg, dan kan zij ook met de verzorging helpen, zodat ik niet het 'slaafje' ben Lachen.

Ben blij dat ik nu toch zekerheid heb.

En X is wel wat jaloers omat ik meer met het verzorgpaard om kan gaan, maar mssn als zij meer kan, komen we wel goed overeen Lachen aan mij zal het in elk geval niet liggen, ik ben ni zo moeilijk Lachen.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:44

Gelukkig maar dat het weer goed is gekomen Lachen .

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:51

Goed, zo zie je maar weer, een beetje overleggen doet wonderen Lachen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:58

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Wat ellendig zeg! Pff ander verzorgpaard zoeken? En dat ook zeggen tegen de eigenaar. Kan jij geen wedstrijden met m rijden dan, trouwens?

Horsesssss
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 18:23

Jantine2 schreef:
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Wat ellendig zeg! Pff ander verzorgpaard zoeken? En dat ook zeggen tegen de eigenaar. Kan jij geen wedstrijden met m rijden dan, trouwens?


Ik ben der nog niet aan toe, maar ben al wel vast aan het lessen enzo.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995, Veldbloem, YandexBot en 87 bezoekers