kwpn hengsten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 22:51

Ok, KWPN is nu niet bepaald mijn type paard, maar vooruit.
Bij Roskario staan 3 vossen, met dezelfde namen als hun vader, namelijk Pion, Notaris en President.
Pion ken ik, en staat een beetje berucht als een pokke hengst (de echte pion dus, de schimmel)
maar wie zijn notaris en President?


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 22:59

pion is een schimmelkleurige hengst,is inderdaad niet het liefste karakter maar goed in dressuur en springen.
noraris is een leuke hengst.een vos met vriendelijke uitstraling en goede dressuur en springvermogen,een vriendin heeft er een nakomeling van en die is echt leuk!wel ietwat nerveus maar goede bouw,mooi rond en compact en zeer goed vermogen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 23:25

Notaris is een oudje, hij is al 30 geloof ik! Vorige week stond er in de Paardenkrant een artikel over oudere hengsten bij het KWPN. Zijn baas is trouwens ook al iets van 88 en die heeft hem al bijna zijn hele leven. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 13:21

Notaris is een zoon van Courville (v. Renville) en dat is een franse volbloed. Notaris is een voshengst met een super dominant en moeilijk karakter. Veel notarissen zijn ook moeilijk om te rijden. Ik heb er eentje gehad met een superkarakter, wel moeilijk om te rijden, niet moeilijk in de mond. O, het is trouwens een goede springer! Vandaar dat hij wordt ingezet als er een springpaard gefokt moet worden.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 18:59

Ik heb ook op enkele afstammelingen van Notaris gereden en inderdaad, goede springers, maar vaak een moeilijk karakter en een beetje een ramshoofd.
groetjes van Suzan

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 19:40

Je hebt ze wel uitgezocht zeg .De afstammelingen van Pion zijn bekend als draken , notaris (heel oud bloed )als moeilijk en pretendent als een nog grotere dwarsklepel die dat aan z,n afstammeligen doorgeeft >het zijn echter zonder uitzondering ook paarden die beroemd zijn om hun hele goeie afstammelingen met veel talent pion,pretendent dressuur en notatis all-round

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-01 21:18

het stomme is, jullie hebben het over spring en dressuur paarden. Maar dit zijn dus echt tuigers he, vosblessen met veel wit aan de benen.
Deze pion (de vos dus) is op stal heel braaf, onder het zadel weet ik niet.
President schijnt ook heel braaf te zijn, en notaris moet nog ingereden worden


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 09:38

He Stef, je kent mijn verhalen nog van Justin? Dat was een notaris. Mooi paard hoor, en geen ramshoofd. Denk nog vaak aan hem. als ik rijk was, dan kocht ik hem terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 09:43

Stef, de hengsten die jij noemt zijn geen specifieke TP hengsten. De paarden bij jou op stal hebben misschien in de moederlijn veel TP.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 09:49

Ha, Notaris komt ook in de afstamming van Kaminka voor... Verward

Ik ken een kleinkind van Notaris (een zoon van El Rosso wiens vader Notaris is), wat een heel braaf en mooi paard is. Dus hij geeft niet altijd die moeilijke karakters door.

Groetjes Mieke

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-01 09:53

en dan zijn we nu beland bij een discussie die laatst met PJ op de chat was.
Sommige mensen zeggen nee, ik neem geen pion/ferro/whatever ivm het karakter.
Dan zeg ik dus heel simpel, een paard heeft 2 ouders, daarbij denk ik dat de moeder het belangrijkste is voor het karakter, aangezien zij het veulen opvoelt

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 09:59

Dit is Notaris:
Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-04-27 09:59 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 09:59

Ben ik helemaal met je eens Stef!

Feit is dat sommige hengsten bekend staan om hun moeilijke nakomelingen, maar het is vaak zo dat die moeilijke paarden het in de topsport het beste doen en de makkelijkere exemplaren niet zo in de kijker lopen. Dus dan krijg je al gauw zoiets van: zie je wel die en die geven ALTIJD moeilijke karakters.... De brave nakomelingen zijn meestal niet in beeld!

Correct me if i'm wrong!

Groetjes Mieke

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-01 10:22

jeetje laura, als dat notaris is, dan lijkt "Onze" notaris wel heel erg op zijn vader (zal maandag foto's maken)
ALs ik tenminste de goede voor me heb hoor, haal al die vossen steeds door elkaar (pion, angritt, notaris, president, soraya, allemaal vossen)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 11:24

Pion is overigens een schimmel hoor. Veel hengsten vererven inderdaad een moeilijk karakter, Ferro is er inderdaad ook zo eentje, wat dat betreft ben ik het met Stef eens. Maar toch.... als ik een hengst voor Paddy zou kiezen, zou dat Osmium worden. Want die heeft een superkarakter, evenals zijn halfbroer Ferrolan. Beide zonen van Ferro dus. Er is namelijk ook nog een moeder die zou kunnen vererven. Ik ken overigens 2 Pionmerries, allebei een superkarakter. Ik zou graag Pion in het bloed willen hebben van mijn paarden, het is een goede hengst, misschien wat heet. Uniform is moeilijker om te rijden. die fokt pas lastige karakters, Ulft trouwens ook heel vaak (vader van Ferro). en toch geven deze hengsten ook wel eens fijne afstammelingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Manadeluca, mellamoshan, MightyMike, Sourire, Titsia, Vagabondo en 115 bezoekers