Nu op TV: Brookes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Nu op TV: Brookes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 20:03

Op nederland 2 met Martin Gaus.
Ik weer verder kijken.


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:04

IK zie het ook ja
Walgelijk dat paard wat je net zag, die zo ontzettend door zijn been zakte
Vreselijk... echt vreselijk

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:21

Ben ook aan het kijken en ben meteen via internet donateur geworden. Wat is nou 15,88 euro per jaar als je die paarden zo dan kan helpen. OK dan!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:23

Ik was ook nog geen donateur, maar keek twee minuten met tranen in mijn ogen en ben ook direct donateur geworden
Normaal zie je 1 of 2 foto's bij hun advertenties en daar schrik ik altijd enorm van, maar als je zoveel paarden bij elkaar ziet die er allemaal zo vreselijk slecht uitzien, dan ga je je pas beseffen dat je hulp toch ECHT nodig is

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:29

Ik wou er net een topic overplaatsen, wat lopen wij dan eigenlijk te zeuren over mishandelde paarden, want als je dit ziet! Het ergst vond ik nog die ene vent die nadat de dierenarts rust had voorgeschreven, het beestje keihard liet werken. ik ga ook donateur worden.


Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:33

Je bent me voor geweest met een topic Knipoog
Ben meteen donateur geworden!
Wat hebben onze paarden het dan goed hier he?
Ik hoop dat een hoop mensen deze organisatie willen steunen *LOL*

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:34

Inderdaad jubeltje, ik had echt het idee 'trekt iemand hem nog van de bok af ofzo?', maar ja, daar wordt natuurlijk heel anders tegen zo iemand aangekeken. Vreselijk om te zien, maar wel super om te weten dat mensen zich zo voor deze paarden inzetten. En tja, wat is nou een kleine 16 euro per jaar?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:35


Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:36

Ik heb ook net het internetformulier ingevuld om donateur te worden, want ik zat met tranen in mijn ogen te kijken.
Deze mensen verrichten wel erg goed werk.

Ultiem

Berichten: 143
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:43

Ik had het al vaker gezien, maar is altijd erg schokkend! Die veel te zwaar beladen ezeltjes en paarden, ze hebben gewoon geen keus! Echt erg, ik zou er niet kunnen werken denk ik, zou het niet aan kunnen zien, dus gelijk geld storten.

Alles wat groot is begon ooit klein..

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:54


jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:16

Ik had ook nog zitten kijken om bitten en zo op te sturen, maar er stond dat je dat beter niet kon doen. Iedereen moet echt lid worden, 2 keertjes sminder naar de bioscoop of 3 drankjes meer per jaar laten staan.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:50

jubeltje schreef:
Het ergst vond ik nog die ene vent die nadat de dierenarts rust had voorgeschreven, het beestje keihard liet werken. ik ga ook donateur worden.


ja echt erg he. ik had echt de tranen in mijn ogen. weet weer precies waarom ik donateur ben. er was toch iemand anders op bokt die ook een soort brooke maar dan net iets anders ondersteund of die er meer van weet in iedergeval en daarbij kon je dus wel spullen opsturen. is lang geleden een topic over geweest. ik zal eens gaan zoeken.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:52

even kijken of het werkt volgens mij is dit dxe link naar dat andere topic over een organisatie net zoals brooke maar waarbij je ook spullen kunt opsturen.

[PP] Help, ze hebben hard geld nodig!

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:02

Ik heb het gister ook idd gezien, echt afschuwelijk Scheve mond
Ik vond het wel heel mooi dat die ene man alles over had voor zijn paard (die schimmel die helemaal opgepoetst in de schaduw stond)
Maar de rest vond ik echt verschrikkelijk, ik ga ook maar donateu worden

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:35

soms heb ik me tranenen in mijn ogen gezeten ...echt verschrikkelijkk !

Nee
Ik ben niet het onderschrift. Ik poets hier alleen Haha!

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:37

ik wil ook donateur worden trouwens...even uitvinden wat ik ervoor moet doen Bloos

Nee
Ik ben niet het onderschrift. Ik poets hier alleen Haha!

Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:48

als ik met zo een forumulier mee wil doen...zo een actie op school of op manges.mag je datr ook doen met familie en vrienden >???

Nee
Ik ben niet het onderschrift. Ik poets hier alleen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:34

ik word alleen altijd zo misselijk van Martin Gaus...

Wat ik altijd jammer vind bij dit soort filmpjes is dat er weinig aandacht gegeven word aan de situatie van de eigenaren, want die leven in 9 vd 10 gevallen maar amper beter dan hun dieren...

Maar brooke doet goed werk hoor.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 09:42

Ik ben al donateur, maar ik probeer zo min mogelijk naar die dingen te kijken... heel verdrietig word ik ervan!
Wat hebben wij en onze dieren het toch goed...

Idd Zep, Martin Gaus is een beetje jammer Knipoog Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:05

Ik vraag me altijd af of zo'n organisatie wel helpt.....
Natuurlijk helpen ze de arme paarden maar ik bedoel dus de mensen, de eigenaren moeten (her) opgevoed worden. Ik heb wel eens eenzelfde documentaire gezien, waarbij een paard een mooi passend tuig kreeg zodat hij kon genezen van de schuurplekken. Het tuig werd prompt verkwanseld!!!! Het is water naar de zee dragen als je de oorzaak niet aan kunt pakken.
Voor deze mensen hebben dieren geen waarde, ze beulen ze af tot het einde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:09

Margee schreef:
Voor deze mensen hebben dieren geen waarde, ze beulen ze af tot het einde.


Dit bedoel ik dus. Ik vind het jammer dat die indruk in dit soort filmpjes (ook gisteren weer) altijd gewekt wordt.

Het gros van de eigenaren van die arme paarden heeft zelf nl amper meer te eten dan hun dier...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:15

Zep"]
Dit bedoel ik dus. Ik vind het jammer dat die indruk in dit soort filmpjes (ook gisteren weer) altijd gewekt wordt.

Het gros van de eigenaren van die arme paarden heeft zelf nl amper meer te eten dan hun dier...
[/quote]
helemaal mee eens

[quote="mezelf in een ander topic schreef:
jup.
Vergeet niet, hier heb je luxe, overvloed aan luxe. Hier houd je paarden als hobby en plezier want qua overleven kan je best zonder. Hier ben je naar een manege gegaan en heb je les gekregen, hier krijg je nu nog waarschijnlijk les of privéles, hier kun je eten en drinken in overvloed kopen, hier kun je de DA betalen voor je paard, hier leer uit boeken en van andere mensen hoe je met paarden om moet gaan..

.. denk maar niet dat die mensen daar de kans hebben gehad om jarenlange manegelessen te volgen en boeken te lezen hoe je met paarden om moet gaan. Zij hebben paarden nodig om te vechten tegen te hongerdood, voor hun zijn paarden geen hobby maar een noodzakelijke werkkracht die ze helaas niet alles kunnen geven wat ze verdienen, en die mensen daar krijgen vaak geen hele opleiding hoe je een bang of vervelend paard kunt trainen, bij hun is een vervelend paard vaak gewoon goed hard aanpakken en slaan, want ze hebben nu eenmaal geen tijd en geld om het anders te doen en hebben paarden hard nodig om te overleven. Dus voor ons die zo gewend zijn die rotverwende mensen en paarden te zien is het zielig, maar voor de mensen daar zijn zulke foto's prachtig.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:28

Zep schreef:
Dit bedoel ik dus. Ik vind het jammer dat die indruk in dit soort filmpjes (ook gisteren weer) altijd gewekt wordt.

Het gros van de eigenaren van die arme paarden heeft zelf nl amper meer te eten dan hun dier...


voor die mensen hebben de dieren wel degelijk waarde. het is hun inkomen. en als je ze leert dat ze een dier beter moeten verzorgen en dat ze daardoor langer mee gaan en ze dus minder snel een nieuw paard hoeven te kopen wat veel geld kost dan leren ze hier op den duur van hoop ik.

en het is natuurlijk wel zo dat de mensen zelf ook geen eten hebben en dat het lijkt alsof we nu alleen de dieren helpen, maar door de dieren te helpen en ze beter te maken kunnen ze ook weer werken en verdienen de mensen geld. hun inkomen stijgt en ze worden er zelf ook beter van. een gezond paard kan nu eenmaal harder en beter werken dan een ziek kreupel paard. op de site van brooke staat hier ook een stuk over bij veelgestelde vragen volgens mij.
dus je helpt zowel mens als dier.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 20:02

Dat ben ik met je eens, maar het zit wel op het randje.

Die ezeltjes die we gisteren zagen kunnen 40kg aan en moeten er 120 dragen. Die moeten er nog steeds 120 dragen nadat Brooke daar is geweest. Als ze minder dragen komt er gewoon niet genoeg geld binnen. Die eigenaar kan het niet betalen om 3 ezeltjes tegelijk te laten lopen.

Er word de indruk gewekt of die dieren worden afgebeuld uit louter wreedheid van de eigenaar, en dat is dus niet zo. Daar gaat het mij hier even om.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, carin0903, Celiien, Dries1990, GoogleAdsense, Irma77, meggiemeg, pressent, Riviera87, springzeker, vilheide en 104 bezoekers