Nobility (Lux x Wagenaar x Jasper) gecastereerd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Nobility (Lux x Wagenaar x Jasper) gecastereerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 17:48

Ik hoorde onlangs dat de KWPN hengst Nobility (Lux x Wagenaar x Jasper) gecastereerd is!! Verward
Hij is verkocht naar Amerika, en loopt daar nu een soort wedstrijd voor rijke vrouwen. Voor deze wedstrijden hebben ze hele mooie en brave paarden nodig. Nobility is dus verkocht, en ook geruint!
Het verhaal is trouwens bevestigd door de mede eigenaar van Nobility.

Dus de Nobility nakomelingen die er zijn (onder andere mijn hengstje!! *LOL*, zijn nu dus bijzonder, want er kan dus voortaan niet meer met deze hengst gefokt worden!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:53

Dat is zonde! Was echt een mooie hengst! Toch weer jammer.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:38

Jeetje wat zonde, waarom kopen die Amerikanen toch niet gewoon een braaf ruintje in plaats van altijd "onze" dekhengsten. Er lopen genoeg andere goede paarden rond. Ik hoop trouwens niet dat Onze Fons de volgende is.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:50

Je zou ook kunnen zeggen: waarom verkoopt men zijn hengsten?
Of waarom beschermt het KWPN haar hengstenstapel niet?

Waarschijnlijk had hij te weinig dekkingen om rendabel te zijn.

Anja85

Berichten: 122
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 18:53

Ja, ik denk ook dat hij te weinig heeft gedekt hoor! Je hoorde iedereen wel over Nobility praten omdat het een mooie hengst was, maar er toch niet mee gingen fokken, omdat ze niet zeker wisten of deze wel kunnen springen. Ik ken enkele jonge Nobility's en heb ze zien springen en bewegen, en k vond ze zeker niet slecht, maar als fokken je brood is, en je moet dan kiezen tussen Nobility en een hengst als bijvoorbeeld Corland of Emilion ofzo, is de keuze wel vrij snel gemaakt denk ik.
Ik vroeg aan een vriend van mij waarom ze hem verkocht hadden, en hij zij dat er af en toe keuzes gemaakt moeten worden. Er zal ook wel veel geld in het spel zijn geweest, want het was echt een super mooi beest!!!!
Maar jah, het is nu gebeurd, en je doet er helemaal niks meer aan!! Vind het wel heel erg zonde!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:10

Ach, beest is een paar onsjes kwijt, maar een baasje met geld rijker Haha!
Van nu af aan krijg hij dat mooie stalletje dat hij begeert, een weide om zich in [naam verwijderd] te wentelen, en hoeft ie hooguit nog eens per week even netjes te staan en te snuifen, als zijn vrouwtje haar 'price-stallion' aan haar vriendinnen wil laten zien Nagelbijten / Gniffelen

Tja, dat is toch beter dan 24/7 in een hok met op de hoek van het gangpad een namaakschede en een plastic turnapparaat.....

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:01

Dees schreef:
Tja, dat is toch beter dan 24/7 in een hok met op de hoek van het gangpad een namaakschede en een plastic turnapparaat.....


Hihi, ach er zijn er zat die er een moord voor doen hoor! Die van mij mag nooit op zo´n lekkere opblaaspop-fabricage. Maar misschien heeft ie als ruin wel een beter leven ja, in de wei enzo. Van weinig dekken worden ze ook vervelend en frusty, als ze elke dag mogen gaat t wel....(net mannen he??!) Knipoog

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:08

Anja85 schreef:
, en je moet dan kiezen tussen Nobility en een hengst als bijvoorbeeld Corland of Emilion ofzo, is de keuze wel vrij snel gemaakt denk ik.
!


Ik weet niet of de keuze zomaar gemaakt is, het dekgeld scheelt wel een heel stuk, nobility stond op 675 euro en emillion en corland staan op 1250, dus dat is de helft meer........

Het is jammer , maar ik denk wel dta ie nu een leven krijgt wat stukken beter is....