starten met jasje bij 30 graden!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

starten met jasje bij 30 graden!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:00

Wij moesten afgelopen zondag starten met jasje aan, terwijl het echt boven de 30 graden was!
Ik vind dat vreemd, maar vreemder nog vind ik dat de jury heerlijk in een dun truitje met korte mouwen zat!
Toch was ik zelf wel tevreden over Ilion en mijzelf (al dacht die zure dame daar anders over: ik werd 2e met 148 punten. En dat terwijl er best goed gereden werd door de meeste, maar dat is nu eenmaal n feit bij jury-sport).
Maar ik vraag me wel af wie er nog meer met jasje MOEST starten? Verward

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:02

Ik moest het ook, alleen met dressuur, heb er die 7 minuten niet zo'n last van.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:03

Ach even een paar minuten afzien en dan uitstappen en korte broek aan....

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:09

tjaah, als het zo warm is rij ik altijd zonder jasje in en ja dan met de proef moet het maar even... het is maar 6 a 7 min dus ja dat is zo voorbij..

Ivana (Atleet x Renovo), Z1 - Drachtig van Dante U.S
Zensation (v.Scandic), Z2+2 - *Verkocht* Whitney (v.Gribaldi), *Verkocht*
"Hoe meer kwaliteit het paard heeft, hoe meer kwaliteit hij van de ruiter eist."

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:48

Wij mochten afgelopen zondag in zomertenue en ik heb gewoon in mijn jasje gereden. Ik vind dat er netter uitzien en het is maar voor een paar minuten. Ik rij dan gewoon los in een t-shirt en schiet voor mijn proef mijn plastron en jasje aan. Dat is het risico van wedstrijdrijden. De jury zit daar een halve dag en jij maar een paar minuten, dus dat vind ik alleen maar logisch. Verward

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:50

Wat een gezeur altijd over wel of niet jasje.... ga dan gewoon NIET starten als je het te warm vindt. Die vijf minuten jasje aan, moet lukken hoor!
Ook juryleden horen zich aan de kledingvoorschriften te houden. Al doen de meeste dames hier in de omgeving daar weer niet zo moeilijk over. Soms denk ik echt dat het niet kan (soort tuinbroek, slobbertrui, werkschoenen... en dan ook een beer van een wijf...)
Ach als het warm is zit de jury langer in een warme auto, dan jij het hele evenement bijelkaar op je paard zit!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:50

Wij mochten eigenlijk ook niet zonder jasje inrijden, wat iedereen wel deed (jury kon dat toch niet zien, dus...).
Zelf vond ik het wel erg tegen vallen, en het is niet 6 minuten maar 2 x 6 minuten en alles wat er rijdt tussen je 1ste en 2e proef in heb je dat jasje ook aan. Ik voelde het zweet over mijn rug rollen, niet echt fijn. Al met al ben je toch wel een half uur met wollen jas in de weer.
Heb het natuurlijk wel weer overleefd, maar toch...

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:53

GeJe schreef:
Wat een gezeur altijd over wel of niet jasje.... ga dan gewoon NIET starten als je het te warm vindt. !



Niet zo aggressief zeg!
Ik maak zelf wel uit of ik wil starten! Ik vind alleen dat het niet gaat om hoe je er uit ziet maar om hoe je je paard rijd! En als het zo warm is heb ik het 'moeilijk' in dat jasje en kan dus minder goed laten zien wat we kunnen!

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:56

tjaah het is niet anders..
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 10-08-04 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ivana (Atleet x Renovo), Z1 - Drachtig van Dante U.S
Zensation (v.Scandic), Z2+2 - *Verkocht* Whitney (v.Gribaldi), *Verkocht*
"Hoe meer kwaliteit het paard heeft, hoe meer kwaliteit hij van de ruiter eist."

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:57

ShirleyA schreef:
Niet zo aggressief zeg!
Ik maak zelf wel uit of ik wil starten! Ik vind alleen dat het niet gaat om hoe je er uit ziet maar om hoe je je paard rijd! En als het zo warm is heb ik het 'moeilijk' in dat jasje en kan dus minder goed laten zien wat we kunnen!


Bij het paardrijden hoort een zekere klasse, het jasje hoort daar in mijn ogen echt bij.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:01

Ik dacht dat dressuurruiters daar juist op kickten!
Een jaar geleden een keer was zomertenue ook toegestaan, was ik de enige die dat deed! Schijnheilig Nou ben ik ook zo'n snob geworden die het niet mooi genoeg vindt zonder jasje Haha! (dan zou ik namelijk in m'n spaghetti hempje moeten rijden, zouden ze blij mee zijn)

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:03

Ik hou zeker m'n jasje aan! Okay, ik zie er niet uit na twee proefjes met een jasje (enorm rood hoofd met heel veel zweetdruppeltjes), maar zonder jasje (ietwat te zwaar en een enthousiaste cup DD) is helemaal geen gezicht bij mij. Haha! Ik hou 'm dus toch maar aan!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 15:05

KarinvdM schreef:
Bij het paardrijden hoort een zekere klasse, het jasje hoort daar in mijn ogen echt bij.



Helemaal met je eens dat er 'klasse' hoort bij paardrijden, maar in de regels staat dat er boven de 30 graden in zomertenue mag starten.
En die regels zijn er niet helemaal voor niets...
Ik ben wel eens haast bevangen geraakt v.d. warmte, en van je paard glijden heeft weinig 'klasse'. Al is het wel grappig om te zien, denk ik.
Ik ga denk ik maar snel op zoek naar dun (katoen?) jasje voor de zomer-wedstrijden! OK dan!

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:07

Arabieren trekken toch juist heel veel kleren aan tegen de warmte?
Maar ja, die passen hun hoeveelheid inspanning er ook op aan Haha! .

Katoenen zomerjasje lijkt me een goed idee bij dit probleem.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:08

Ik rij altijd met jasje,
ik heb niet eens een zomertenue. Ik heb alleen blousjes met korte mouwen of blousjes met kleurtjes.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:10

Een wollen jasje is normaal gesproken "cooler" dan een synthetische uitvoering, tenzij je een jasje hebt met CoolMax er in ofzo. Haha!

Er staat niet in het reglement dat je tussen de proeven door je jasje aan moet houden, dus waarom zou je niet ff snel luchten?

...Wij mochten eigenlijk ook niet zonder jasje inrijden, wat iedereen wel deed (jury kon dat toch niet zien, dus...).... Waarom zou je niet zonder jasje mogen inrijden?

En toch blijf ik erbij dat als je weet dat je niet goed tegen de warmte kan, je gewoon thuis moet blijven. Als je wilt, kun je ieder weekend 2 x op concours, dus zo erg is het toch niet om een keer weg te blijven.... vind je paard denk ik ook niet echt heel erg hoor. Knipoog

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 15:26

GeJe schreef:
Als je wilt, kun je ieder weekend 2 x op concours, dus zo erg is het toch niet om een keer weg te blijven.... vind je paard denk ik ook niet echt heel erg hoor. Knipoog


Ik start maar 1 x per maand, dus n x overslaan doe ik dan liever niet. Al voelde ik me deze x wel een beetje rot over hett feit dat mijn paard op het heetst vd dag moest werken. Normaal rijd ik hem lekker 's morgens en kan hij daarna lekker het land op.

En mijn wollen jasje heeft zo'n fijne synthetische voering en het eigenlijk de voering die t m doet! Dus ik ga voor n katoentje....

Oh ja, volgens mij moet je zowel bij t inrijden als tussen de proeven door in vol oornaat te paard. Is dat niet zo dan? Verward

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:28

Nee, dat is niet zo.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:32

lijk wel gek als ik met inrijden ook jasje aan moet..
dan deed ik het nog niet..

Ivana (Atleet x Renovo), Z1 - Drachtig van Dante U.S
Zensation (v.Scandic), Z2+2 - *Verkocht* Whitney (v.Gribaldi), *Verkocht*
"Hoe meer kwaliteit het paard heeft, hoe meer kwaliteit hij van de ruiter eist."

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:33

ShirleyA schreef:
Ik start maar 1 x per maand, dus n x overslaan doe ik dan liever niet. Al voelde ik me deze x wel een beetje rot over hett feit dat mijn paard op het heetst vd dag moest werken. Normaal rijd ik hem lekker 's morgens en kan hij daarna lekker het land op.

En mijn wollen jasje heeft zo'n fijne synthetische voering en het eigenlijk de voering die t m doet! Dus ik ga voor n katoentje....

Oh ja, volgens mij moet je zowel bij t inrijden als tussen de proeven door in vol oornaat te paard. Is dat niet zo dan? Verward


Ik rijd ook zo ongeveer 1 x in de maand een wedstrijd, maarre, dat ik nou kan zeggen dat ze smelten in de hitte Haha! , dan maar wat minder lang losrijden. Wat denk je hoe ze straks rijden in Athene? en in de wei zullen ze nog steeds een sprintje trekken. Oke, fijn is anders.

en je hoeft zeker niet in vol ornaat te paard als je gaat losrijden hoor! anders waren er zeker al veel meer mensen van hun paard gevallen Knipoog
Dat je je jasje aandoet tijdens de proef OK dan! , is niet echt meer dan normaal, maar tijdens het losrijden net wat te veel van het goede...

succes volgende keer!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:42

Ik wil juist n jasje aan in mn proef Knipoog vind het veel mooier..
Die paar minuten overleef je wel, en anders kun je idd beter niet starten. Want het hoort er wel n beetje bij.
Tijdens het inrijden zou ik m ook niet aandoen Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:16

GeJe schreef:
Ook juryleden horen zich aan de kledingvoorschriften te houden. Al doen de meeste dames hier in de omgeving daar weer niet zo moeilijk over. Soms denk ik echt dat het niet kan (soort tuinbroek, slobbertrui, werkschoenen... en dan ook een beer van een wijf...)
Ach als het warm is zit de jury langer in een warme auto, dan jij het hele evenement bijelkaar op je paard zit!

Was het geen vent??? Haha!

Maar persoonlijk maakt het mij niks uit hoor.
Wat mij betreft mogen jullie allemaal in een topje. OK dan!
Maar dat mag van de regels geloof ik niet. Knipoog

Maar zelf trek ik niet meer aan dan strikt noodzakelijk is.
Ik zweet me namelijk anders gewoon dood.
Zelfs bij -10........ (allemaal angstzweet ........ ik geef het toe)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:18

KarinvdM schreef:
Bij het paardrijden hoort een zekere klasse, het jasje hoort daar in mijn ogen echt bij.


Dat kan wel zo zijn. Maar ik zie genoeg jasjes met een snit waarvan ik zeg.......... dat modelletje is compleet modelloos.......... Haha!

(soms is dat trouwens ook maar beter)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:23

CGJ12 schreef:
Dat kan wel zo zijn. Maar ik zie genoeg jasjes met een snit waarvan ik zeg.......... dat modelletje is compleet modelloos.......... Haha!

(soms is dat trouwens ook maar beter)



Moet ik me aangesproken voelen?! >;)

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:26

Welnee.
Jij past toch keurig in 36/38???
(of vergis ik me nu heel erg??? Bloos! )

Maar tussen de merken jasjes zit wel erg veel verschil als je erop let (ik word er wel eens op gewezen).
GéJé weet er meer van.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 2 bezoekers