[END] nog wat vragen over de inschrijving

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

[END] nog wat vragen over de inschrijving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 10:40

Ik hoop dat ik de 'experts' hier nog even mag lastig vallen met wat vraagjes Bloos
Ik wilde net het inschrijfformulier invullen en daarop staat dat je het paardnummer en het persoonsnummer moet invullen. Wat is dat?

Hoef je trouwens je chipnummer nergens in te vullen? Of is dat het paardnummer?

Verder staat er in het regelement dat alle entingen in het paspoort moeten staan. Nu is mijn paspoort onderweg vanaf het stamboek en staan alle entingen gewoon in mijn entingsboekje. Als ik beide meeneem, zou dat dan ook oke zijn?
Alvast bedankt!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:42

Irsa, kijk even hier voor het antwoord op je vraag over die nummers: [WD] HELP! Dagstartkaart endurance kennismakingsklasse?

Officieel moet de DA in je paspoort hebben ingevuld dat je paard 'correcte entingen heeft gehad tot...' en dan tot aan de datum waarop de eerste enting in je paspoort staat aangegeven i.p.v. in je boekje. Dat kun je nog even snel door je DA laten doen voordat je gaat starten. Ik neem zelf altijd nog wel zowel paspoort als entingsboekje mee naar wedstrijden - voor de zekerheid. De ene keer willen de vets het boekje wel zien, de andere keer niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 10:47

Dank voor de link Karin, die had ik nog niet gezien. In mijn paspoort staat nog helemaal gaan enting, dat is nog helemaal leeg. Sterker nog, ik ben hard aan het duimen dat het er op tijd is. Hmm. in principe met de Da dus nog wel in het paspoort zetten dat ze correcte entingen heeft gehad tot...
Vervelend, want daar moet ik dan waarschijnlijk speciaal een consult voor betalen, vermoed ik....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:53

Mijn DA heeft dat even snel tussendoor gedaan aan de balie, hoefde ik niets voor te betalen. Wie niet waagt... Knipoog

Maar alleen entingsboekjes zijn dus niet meer geldig op wedstrijden, de entingshistorie moet echt in het paspoort staan. Ook bij de kennismakingsklasse.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 12:30

Dat alleen entingsboekjes niet meer geldig zijn wist ik, maar dat ook de entingsgegevens verplicht al in het paspoort moesten staan, wist ik niet. Bedankt dus!
Ik denk dat ik dus binnenkort mijn vrouwelijke charmes maar eens in de strijd moet gooien aan de balie bij de DA.. Knipoog

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:48

oliebol zeg... ik wist dat ook helemaal niet, maar goed dat jullie het hier even zeggen! Ik heb nog zo'n apart entingsboekje... Ik zou echt niet willen meemaken dat ik daar aankom en meteen weer naar huis kan omdat het in het paspoort moet staan!

Ik heb alleen geen idee, heb die DA een keer ontmoet en verder niet, regelt m'n vader normaliter altijd maar die is nu tot eind september weg. Moet ik hem bellen en dat hij langskomt? Of moet ik daar langs? *eng eng eng* Maar hij heeft toch niet alle entingen gedaan, zet hij dan toch stempeltjes ofzo net als in het 'oude' entingsboekje? Verward De paarden zijn net nog ge-ent en toen heeft hij het volgens mij gewoon in het boekje gezet (lijkt me, hij moet het toch ergens zetten), wel raar is dat als het boekje eigenlijk nieteens meer geldig is. Verward (paspoort was er toen nog niet... nu wel)

Er zijn nog wel meer lege vlakken, zoals eigenaar geloof ik, maar ik heb dat wel apart op het afstammingsbewijs staan waar de basis-info staat, en identiteitscontroles is ook gewoon leeg...

Heb neem ik aan btw geen 'toestemming' ofzo nodig van de eigenaar van het paard om mee te doen? Is m'n vader, maar die is er dus sowieso niet. Verward Moeder heeft wel minderjarig-gedoe handtekening gezet...

Vervelend zeg... Maar wel fijn dat ik het van te voren nog even hoor. Scheve mond Kan de stress al voelen als ik daar had gestaan en het dan pas hoorde. Ik was serieus in huilen uitgebarsten als dat was gebeurd. Bloos

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 07:39

Ik heb even wat reacties gesplit van [WD] Endurance Holterberg (4/9)

Je kunt gewoon bij je DA langs hoor, geen probleem. Die zijn dat soort vragen wel gewend, het is tenslotte ook maar een formaliteit.

Die nummertjes hoeven niet allemaal overgenomen te worden, dat is alleen nodig voor een FEI-paspoort (en voor het gemak kun je dan zelfs beter opnieuw beginnen met een nieuwe basisenting Haha!). Voor jou is het voldoende als de DA aangeeft dat het paard correct is geent (sorry, heb geen trema) tot een bepaalde datum. En dan wel liefst zowel in het Nederlands als in het Engels.

Toestemming van de eigenaar heb ik nog nooit van gehoord. Officieel staat Ameretto ook nog steeds op naam van mijn ouders omdat mijn zusje destijds minderjarig was en zij heeft altijd gewoon probleemloos wedstrijden kunnen rijden. Zelfs bij de startkaartaanvraag hoefde niet opgegeven te worden wie de eigenaar was.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:58

Bij mij had de DA gewoon een stickertje met iets van "Correct geënt tot .... (datum invullen)" en dan in allerlei talen. Dan vulde hij de laatste enting daar in en dan in een nieuw vakje de enting van dit jaar.
Het boekje bewaar ik toch nog altijd wel in het mapje bij het paspoort want dan heb ik toch nog meer bewijs Knipoog

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:34

Hmm okee... Haha, ik begon al te denken dat ik dit had gedroomd, ik maar zoeken en zoeken in dat endurance Holterberg topic... Bloos Wel jammer dat ik het niet heb gedroomd, vind het namelijk nogal eng om de DA zelfs maar te bellen, laat staan daar langs gaan... Bloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 18 bezoekers