groot probleem over stro wat erg stoffig is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

groot probleem over stro wat erg stoffig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 22:40

hallo allemaal: ik zit met een groot probleem bij mij op de stalling hebben ze nou erg stoffig stro om de stal mee te strooien en mijn paard heeft astmatische bronchites....normaal gaat dat goed met stro maar dit is erg stoffig wat Moet ik doen!!!...er is geen opslag voor wat anders om te strooien en naast mijn paard staat ook een ander paard die stro gebruikt maar kan er wel tegen...ik kan haar niet verplichten om ook wat anders te gaan gebruiken !!! wat moet ik nou doen,,, ik zit er erg mee!!!please help me!!!vele reacties welkom Huilen
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 09-08-04 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:42

Is het maar 1 pak of zijn het alle pakken die zo stoffig zijn? En bedoel je met die opslag dat je dus niet kunt overstappen naar vlas o.i.d.?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 22:44

inderdaad dat is mij nprobleem,ik kan niet over naar vlas en alle balen zijn zo......maar als de gene wel strooit met dat stro heeft mijn paard er toch ook nog last van,of maakt dat niet uit...ben erg verdrietig ben basng dat het erger wordt dadelijk


Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:44

Ga naar de blokker, haal een enorme plantenspuit, of zoown onkruidverdelger. Ga eens vriendelijk in gesprek met je buren en vraag of ze bij het opstrooien direct daarna met de spuit willen nevelen om stoffen te voorkomen ivm broncithus van jou paard

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 22:45

zal dat voldoende zijn...mijn paard eet ook het stro op namelijk..en ik heb toevallig al wel gesproeid...alvast bedankt voor de tip....

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:47

Ik denk maar zo, alle beetjes helpen. Als de mensen erg behulpzaam zijn, of ze je paard misschien even buiten willen vastzetten, maar dan moet je wel toffe buren hebben

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:18

Ik weet niet of dit voor jou ook opgaat maar doe het hooi in een schone kruiwagen, emmer en laat het daar water in lopen. De stofdeeltjes plakken dan als het ware vast in het hooi als je het een tijdje laat weken het kan helpen, maar ik ben er ook geen expert in.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:20

Ik lees dat het gaat om stro inplaats van hooi, i ben echt Blond Sorry dan werkt de tip van mij niet Bloos

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 00:24

iemand nog een idee wat ik doen moet???

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:25

zijn de andere mensen op stal niet in protest gekomen vanwege dit stro...mijn paarden mankeren niets aan hun longen...maar ik zou het ook niet in de stal moeten hebben !

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:31

Als er genoeg ventilatie is in de stal geeft het niet zo heel erg......... de stofdeeltjes verwaaien snel genoeg.

Ik zou gewoon even naar de stalbaas gaan en dit aankaarten bij hem


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers