pavo nerv control verboden op wedstrijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

pavo nerv control verboden op wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 18:46

wij hebben pavo nerv control staan voor onze merrie.. bij haar hielp het heel goed tegen de stress en dat ze rustiger werd met rijden..

nou heb ik iemand op stal die een paard heeft die ontzettend gestresst is in de veewagen. die staat gerust ezeltje strekje te doen en te bokken.
afgelopen zaterdag met het slechte weer en die onweer werd ze compleet gek, ze had ook weer een ijzer afgetrapt.

nou stelden wij voor om haar pavo nerv control eens te gebruiken, om te zien of haar stress in de veewagen misschien wat minderde.. want iedere keer voor een concour begint ze dus gestresst aan het losrijden..

ze rijd zz licht.. ik hoorde van haar dat ze al op equistar controleerden.. dat dat al een verboden middel was.. is pavo nerv control wel toegestaan??
bij wie zou ik dat eventueel na kunnen vragen??

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:03

volgens mij mag je het gewoon voeren, wat je niet mag voeren om ze rustiger krijgen is valeriaan.(ik heb ook zo'n stresser en ik heb het bij de knhs nagevraagd)en dat van het equistar dat is onzin.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:08

Zou ik onzin vinden.
En als het echt niet mag voer een banaan, worden ze ook rustig van.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:38

Equistar verboden?? Gewoon anti klit?? Zitten er toch veel mensen in de fout.....

Er valt wel veel onder de doping wet, maar dit geloof ik niet helemaal.
M&Ms bevoorbeeld wel, net als overigens alle chocolade.

ALs ie rustig moet worden, voer m dan een flesje bier. Kun je door de zemelen heen doen. Werkt ook.
(zou het alleen wel even uit testen voor je op wedstrijd gaat. Een paard moet nou eenmaal recht over die a-c lijn Cool

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:08

Unity schreef:
Equistar verboden?? Gewoon anti klit?? Zitten er toch veel mensen in de fout.....


niet de anti-klit, ze bedoelt dat voermerk wat voor ieder type paard een eigen voersoort heeft. Kom even niet op de naam...

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:17

equirall??

Misschien zijn backbloessems een oplossing?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 09:02

Unity schreef:
equirall??

Misschien zijn bachbloessems een oplossing?


Bach met een H *LOL* Bloos
Maare, zitten daar niet ook verboden stoffen tussen? Het punt is dat alle wedstrijdruiters over een kam worden geschoren, die beginner met z'n leuke C-pony in de B moet aan dezelfde regels voldoen als Coby en Anky. Voor deze laatste is dat toch iets simpeler; als Anky een voerleverancier aansprakelijk stelt is dat voorpaginanieuws, als het jou of mij overkomt heb je pech gehad.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:22

Bach met een H, je hebt helemaal gelijk......
Snel typen, dan krijg je dat Haha!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 19:36

dat van die equistar komt niet van mij Haha! maar van haar.. ik hou me niet bezig met dopinglijsten ben maar een b ruitertje en daar letten ze daar niet op Haha!
maar in het zz licht wordt het al wat strenger..

maar tnx voor de tips Haha! zal ze door geven

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:40

ik heb nervo horse(kalmerende druppels, via divoza te bestellen) gebruikt ivm het stressen in vreemde binnenbakken, dat is gewoon toegestaan
je mag het maar een paar weken na elkaar voeren, dan moet je er weer ff mee stoppen

pavo nerv control is net zoioets alleen is dat in poedervorm, maar volgens mij bevat het net als nervo horse magnesium etc en is het niet verboden, nervo horse zijn homeapatische druppels, mn stakende stressknol loopt nu zonder druppels zonder te kijken door iedere vreemde bak Haha!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:46


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:01

Ik heb zelf geen idee of het onder doping valt, maar ben een grote fan van dit produkt. Norita heeft de eerste dagen na de opfok lekker in een roesje geleefd. Wat beter was voor mij en voor haar Lachen
Het enige probleem was wel de hoeveelheid die vermeld staat, na 1 dag die hoeveelheid gegeven te hebben stond ze te wankelen op haar beentjes. Iets te veel...