Bodyprotector hoe en wanneer gebruiken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Bodyprotector hoe en wanneer gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 14:25

ik zag net een topic over een bodyprotector van het inkorten. Maar nu vroeg ik me af. Wanneer gebruik je een bp, ook met buitenritten?? hoe zit dit en waar is het voor Verward

Als ik dadelijk mijn paardje heb ben ik vanplan veel naar buiten te gaan *LOL* is dit hier geschikt voor??

Gr. Suzanne

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:03

Ik dacht dat het vooral gebruikt werd bij het rijden van cross- spring wedstrijden. Dus een speciale tak vd paardensport waar een verhoogd risico is om te vallen. Clown

Het is zoals het woord al zegt, lichaamsbeschermer.
Dus als je valt worden de schokken opgevangen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:04

dit is een plaatje.


Afbeelding

LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:46

Bij dingen waar je een groter risico hebt om akelig te vallen... bij de manege waar ik springles had was het bijvoorbeeld min of meer verplicht in de springles. Voor als je eraf valt met je lichaam op een balk of staander oid. En mensen die jonge paarden inrijden en er daarom meer risico lopen om eraf te vallen dragen er dacht ik ook soms wel een. Maar echt verplicht is het alleen in de cross inderdaad.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:50

Ik gebruik die van mij als ik ga springen, crossen of op rit ga!

Live,LOve,'ndLaugh

Poffer
Berichten: 1656
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:52

vooral bij de cross wordt het veel gebruikt, en bij springen buitenritten ook vaker. mensen die jonge paarden in rijden hebben ook vaker 'n bp aan.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:17

Paar weken geleden in Ermelo geweest en toen heb ik er tijdens het crossen eentje aangehad. Vond het erg fijn, gaf een berschermender gevoel

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 07:35

Ik gebruik die van mij tegenwoordig altijd (als ik rijd dan, ik slaap nog wel zonder Haha! ). Bodyprotectors worden inderdaad vooral gebruikt bij het springen, crossen en buitenrijden. Verder worden ze ook regelmatig gedragen bij het inrijden.

Eadem mutata resurgo.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:00

Je kunt 'm gebruiken waneer je wilt. Wij gebruiken hem tijdens een SGW, tijdens het rijden van jonge omstuimerige paarden, en tijdens SGW trainingen. Ik zie ze steeds meer op ponywedstrijden, ook bij dressuurproeven.
Het enige onderhoud wat ik eraan doe, is het hoesje eraf halen en soms uitwassen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:31

Als ik dadelijk weer op Imker stap (volgende week) dan doe ik hem dus mooi om. Ik ben ook van plan om hem meer te gaan dragen met buitenritten, aangezien ik er laatst op de foutieve wijze afgestapt ben.

Met springen en crossen had ik hem ook altijd aan, met dressuurtraining niet.

Toos paardloos

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 10:05

Dat lijkt me idd erg fijn, ik ga binnekort een paardje kopen, een tinker Knipoog dan zijn deze paardjes wel braaf maar het lijkt mij wel fijn als ik buiten rijd je weet maar nooit wat er kan gebeuren. Maar zit dat ding tussen je benen niet erg vervelend? Is het een soort plastic met een hoes eromheen? Wat is de prijs ongeveer?

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 10:23

ik heb er ook eentje en doe em altijd om met springen en buitenrijden
dat tussen je benen is bevestigd met klitteband dus dat kan je ook weglaten (ik heb dat nooit om) *LOL* het is een soort hard schuimspul ( Tong uitsteken ) met en soort hoes eromheen.
de prijs varieert, mijne was €89,- volgens mij Haha!
maar kijk anders op www.divoza.nl hoe duur de verschillende bp's zijn

-

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 10:49

Dank jullie wel, ik zal eens op divoza kijken wat ze kosten. Ik denk dat ik er toch maar eentje ga aanschaffen. Veiligheid staat boven alles. Misschien ga ik ook nog wel eens crossen, met een tinker Haha!

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:03

Ik gebruik mijn bodyprotector momenteel elke keer als ik op een paard stap. Ik ben in juni tijdens een kur op muziek van Duvel af gevallen (door storing in de geluidsinstallatie schrok Duvel), precies op het hekje van de ring en heb daarbij 5 ribben gebroken en een klaplong gehad: gevolg: 7 dagen in het ziekenhuis, drain erin, en 6 weken rust, totdat ie ribben ook weer een beetje aan elkaar zaten.
Nu zitten de ribben wel aan elkaar, maar echt stevig zijn ze nog niet, bij een gewone val op het zand kan ik ze weer opnieuw breken (volledig herstel van (functie van) botbreuken duurt meestal minimaal 3 maanden).
Daarom rijd ik nu iedere keer met bodyprotector, ook met dressuur in de bak of tijdens een stapbuitenritje door de polder (ik heb hem gekocht voor het springen, daarbij draag ik hem zowieso altijd).
Eind september zouden mijn ribben in principe weer helemaal hersteld moeten zijn en ik denk dat ik hem dan weer uit ga laten tijdens dressuurtraining, en waarschijnlijk ook wel met buitenrijden, want het is wel erg warm (mijn moeder wast zich een breuk nu, per keer rijden trek ik een schoon t-shirt aan, want ik zweet me echt kapot). Maar goed, dat heb ik er nu zeker voor over, ik wil niet nog een keer minimaal 6 weken rust moeten houden.
Tijdens het rijden heb ik er trouwens niet echt last van, behalve dat het nu met 30 graden wel echt heel erg warm is en dat bij mij dus de achterkant een beetje te lang is tov de achterkant va Jip zijn zadel, maar doordat ik er nu extra op let dat ik mijn bekken beter kantel (en ik dus ook beter zit) heb ik daar alweer minder last van.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 07:43

Marije_jiplover schreef:
Tijdens het rijden heb ik er trouwens niet echt last van, behalve dat het nu met 30 graden wel echt heel erg warm is en dat bij mij dus de achterkant een beetje te lang is tov de achterkant va Jip zijn zadel, maar doordat ik er nu extra op let dat ik mijn bekken beter kantel (en ik dus ook beter zit) heb ik daar alweer minder last van.


Dus het is ook tegelijk voor een betere zit, ik vind die bij de divoza nog erg prijzig. Ik zal eens bij mijn ruitersportzaak navragen wat ze daar kosten. Maar het lijkt me wel een prettig idee om hiermee te rijden buiten en met springen. Toch weer wat meer beschermt.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:47

Suzanne vd schreef:
Dus het is ook tegelijk voor een betere zit.

Nee...als hij iets te lang is ten opzichte van je zadel, dan past hij niet goed.
Laat je goed voorlichten in de winkel en pas verschillende voordat je een keus maakt

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 08:47

Oke, dank je. Ik laat me eerst bij verschillende zaken voorlichten, en vraag ook of ik hem terug kan brengen als hij me niet past op het zadel. Thankx Knipoog

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:24

Ineke2 schreef:
Nee...als hij iets te lang is ten opzichte van je zadel, dan past hij niet goed.
Laat je goed voorlichten in de winkel en pas verschillende voordat je een keus maakt

Hij is maar bij 1 zadel iets te lang, of dat zadel is iets te klein.
Op Duvel zit ik er gewoon goed mee in mijn zadel. Hij past wel goed, alleen kennelijk zit mijn stuitje iets hoger dan bij de gemiddelde persoon, tov de heupen, want het rugpand dat overgaat in stuitflap zeg maar, is iets te lang. Ik heb daar alleen maar last van bij Jip zijn zadel, dat net een iets kleinere zitting heeft dan Duvel zijn zadels.
Ik heb er verschillende aan gehad, in verschillende winkels en weet absoluut zeker dat deze het lekkerst zat van allemaal en dat hij past.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:38

Suzanne vd : Maar zit dat ding tussen je benen niet erg vervelend? Je hebt ook andere bp die niet tussen je benen doorgaan hoor. (Die lijken een beetje op kogelvrije-vesten van politie enzo Knipoog ).

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 11:00

hilde66 schreef:
Suzanne vd : Maar zit dat ding tussen je benen niet erg vervelend? Je hebt ook andere bp die niet tussen je benen doorgaan hoor. (Die lijken een beetje op kogelvrije-vesten van politie enzo Knipoog ).


Dan ga ik voor eentje zonder hoor. Wel cool, zijn ze ook echt kogelvrij Haha! Haha!

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:06

Tijdens onze ringsteekwedstrijd, zaterdag, waren er twee broertjes die nog niet zo vast in het zadel zaten.

Als zoontjes van een ruitersportzaakeigenaar, kregen ze beide een BP om. Om te promoten en... voor de broodnodige veiligheid!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


hilde66

Berichten: 499
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:04

haha zou wel super veilig zijn als ze kogelvrij zouden zijn.
Maar bij mij op de manege hebben ze alleen maar "kogelvrije" zien er in ieder geval een stuk beter uit.
Heb er trouwens zelf niet een. Op manege is het verplicht in de springlessen maar voor de rest niet. Bij me verzorgpaarden heb ik het ook niet echt nodig.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:56

Ik gebruik m bij jonge of vreemde paarden............

Ik ben er heel gelukkig mee. In het topic in mijn onderschrift zie je dat ik m aan heb.-

Ik vind m warm maar helemaal prima


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers