Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kingsley2

Berichten: 817
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:06

hier in de bollenstreek is Sebacil echt niet verkrijgbaar helaas. Het ligt dan echt aan de regio denk ik. Net als bij ons Neocidol al moeilijk verkrijgbaar is.

Een paard herkent je uit duizenden.


grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:31

Ah Famke :)* wist idd wel dat het in hardnekkige gevallen weer verkrijgbaar was, maar niet het hoe/ wat/ waarom

@kinsley wij knipten dan om de aangetaste plekken de haren wat kort ;)

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:36

Ik kan dus, zonder recept, aan kleine flesjes Neocidol komen.
Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het wel. Ik ben 11 juli op de ICS keuring.

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:22

Heb hier ook nog wat staan.
Heb net een gedeelte weggehaald voor iemand die het overkoopt.
Dus wei nog interesse heeft heb ik nog wel wat!

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

riona

Berichten: 592
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:50

O zie nu dat jullie het ook hebben maar heb het via internet besteld (neocidol) nu hopen dat het helpt.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

sullebulle
Berichten: 705
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:24

*even een schopje, aangezien het toch een centraal topic is, moet dat kunnen toch!?*

Ik ga mijn tinker binnenkort ook behandelen met Neocidol.
Ben erg benieuwd naar het resultaat, zal het hier wel laten weten.
Hij heeft het nu al zolang als ik hem heb (ruim 3 jaar) en niks helpt.
Betadine scrub in combinatie met Acederm-spray werkt nog het beste,
maar zeker niet afdoende, na enkele dagen zijn de plekken terug en de jeuk blijft.
Ook Tea-tree shampoo, teershampoo, zinkzalf, zalf van de DA, mokzalf, etc helpt niet.

kick1972
Berichten: 762
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: heemskerk

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:43

even voor diegene die last hebben van mijten..... Bij de gewone dierenwinkel een flesje honden vlooien/mijten spray van het merk "frontline" dit er 3 dagen in laten zitten voor je het gaat wassen en voila.... het is zo goed als weg!! Belangrijk is wel dat als de spray erin zit het niet nat mag worden de eerste 3 dagen!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:45

het kleine raspplekje wat Jody al een jaar heeft, lijkt nu eindelijk op te knappen nu we de biks hebben afgebouwd. het heeft dus toch met voeding te maken!

van 1 naar 61 pk

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:06

sullebulle schreef:
*even een schopje, aangezien het toch een centraal topic is, moet dat kunnen toch!?*

Ik ga mijn tinker binnenkort ook behandelen met Neocidol.
Ben erg benieuwd naar het resultaat, zal het hier wel laten weten.
Hij heeft het nu al zolang als ik hem heb (ruim 3 jaar) en niks helpt.
Betadine scrub in combinatie met Acederm-spray werkt nog het beste,
maar zeker niet afdoende, na enkele dagen zijn de plekken terug en de jeuk blijft.
Ook Tea-tree shampoo, teershampoo, zinkzalf, zalf van de DA, mokzalf, etc helpt niet.

sullebulle, had je al naar het voer gekeken en mokthee geprobeerd? :)

mooie ontdekking beantsje, wat ben je nu gaan voeren?

Nappie fluctueert, zal ik maar zeggen. gek genoeg is de rasp uit zijn voorste knieën bijna weg, gam zijn plekken in de kootholtes ook weer. Ik heb wat gewisselt in hooi en dacht ook dat het aan die paar rollen hooi lag, nu ik over ben naar het nieuwe hooi is 't weer foetsie.
Ik heb ook de olie van www.brigera.nl gekocht (wel 3 flessen :=) maar ik ben geen frequente olie-smeerster dus weet niet of dat goedje nu echt werkt of niet.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

sullebulle
Berichten: 705
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:05

Pellie: ik heb zeker naar het voer gekeken. Hij krijgt alleen goede kwaliteit kuil, het is net hooi.
Geen biks, geen snoepjes, geen wortels, appels, koeken, etc. Af en toe wel eens, maar das sporadisch.
Ik heb verschillende kruiden en inwendige producten gebruikt, mokthee nog niet, maar dat lijkt
erg op dingen die ik al heb geprobeerd dus daar heb ik geen super gevoel bij.
In verband met gevoeligheid voor hoefbevangenheid krijgt hij enkel een halve schep safe and sound
per dag. Daarin zitten zeer weinig suikers, zetmeel, laag fructaangehalte etc.

Ik ben er zeer zeker van dat het met voer te maken heeft, maar ook toen hij alleen hooi kreeg was het heel erg. Voer speelt er een rol in, maar er zijn zeker andere factoren die misschien een nog grotere rol spelen. Want ik voer heel bewust, maar over krijg ik het zeker niet.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:34

Pellie schreef:
mooie ontdekking beantsje, wat ben je nu gaan voeren?


Jody staat op een vrij schrale wei, 's avonds gaat ze op stal. Ze krijgt heel weinig kuil en eet betrekkelijk veel stro (dat heeft ze ook nodig, anders krijgt ze dunne mest). Puur voor de rust op stal krijgt ze nog een handje brok, verder krijgt ze Pavo vital (aanvullende vitamines).

Voorheen kreeg ze 2 x een halve kg sportbrok omdat dat standaard bij ons gevoerd wordt. Voor een tinker een beetje veel van het goede!

van 1 naar 61 pk


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:54

ja idd, en helemaal weg geloof ik ook niet in. ik ben altijd blij als ik het wat onder controle heb. :j

mijn gam werd met rijden ook nerveus en zenuwachtig van kuil. 't was een niet leuk bommetje. :n vandaar dat ik daar toen mee ben gestopt (althans ik mocht eigen hooi kopen en neerzetten op mijn pensionstal destijds.) maar ook met hooi verschilt het idd nog wel eens.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:13

Wat we voeren is tegenwoordig een hele impact op het lichaam van het paard. Het belast het lichaam veel te veel. Veel te veel dingen bevatten een overvloed aan stoffen die niet nodig zijn of er in te grote mate in zitten.
Zomereczeem, Insuline Resistentie, mok, overgewicht, en weet ik allemaal wat niet meer, komt veelal door verkeerd voeren. En toch gaan de meesten niet direct naar het voer kijken.

Heb voor iemand nog evt. wat Neocidol staan om over te kopen.

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:04

Bij Maddox heeft de Neocidol iig heel erg goed geholpen!

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:26

Gelukkig!!!

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

sullebulle
Berichten: 705
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:59

Ik heb vandaag met Neocidol gewassen én... de sokken afgeknipt! :(:)
Mooi is het niet, maar daar heb ik het ook niet voor gedaan. ;)
Hopelijk werkt dit goed en is ie snel jeukvrij en heeft ie weer mooie sokken.
Wel deed het echt pijn aan mijn hart om de sokken af te knippen...
Ik heb de achterbenen totaal ontdaan van de sokken met schaar, en geschoren kootholtes.
De voorbenen heb ik alleen gedeelte pijpbeen sokken weggeknipt, en kootholte geschoren.
Daar hangt dus nog wel wat sok... Zonde, maar ach, hopelijk helpt het!! :)

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:32

Het is misschien wel zonde, maja liever een paard zonder jeuk e.d. dan al dat haar voor de mooigheid, toch.
Super in ieder geval dat je je over je eigen verdriet van de sokken heen hebt gezet, super!
Nu maar hopen dat je verbetering gaat merken.

Heb je wel eerst de sokken geknipt en toen neocidol? Of andersom?

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

Tinkerlady

Berichten: 1188
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Somewhere near the river

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:42

Ook hier net 2 wasdagen voor 4x4 tinkerbenen mét mega sokken achter de rug :D pfffffff dat was heavy.
Met sebacil wel te verstaan, en ik moet zeggen dat dat bijzonder goed werkt bij alle vier. Het was de eerste keer en binnen 4-7 dagen herhaald. Wondjes zijn rustiger, huid is niet zo vurig en gezwollen, geen open plekjes meer. Mooie droge korstjes of dat niet eens meer. Rust in de sokken! Dat zal heerlijk zijn....

En het rantsoen is hier al heel basic *D dus dat is allemaal al in orde. Constatering was helaas mijt dit keer (door de DA) dan moet je wel aan de slag.

Vroeg me alleen af wie dat wassen met sebacil op regelmatige basis (ter preventie of ter onderhoud) doen en om de hoeveel tijd dan wordt gewassen? En dan ook binnen 4-7 dagen een 2e wasbeurt?

Bijzondere, unieke én vooral onvergetelijke ontmoetingen tussen mensen en paarden - Coachen met het paard als spiegel.
Informeer naar de mogelijkheden via PB

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:46

ik moest toen wassen, na 3 tot 4 dagen herhalen, daarna na 5 dagen weer, schijnt dat je dan binnen een bepaalde cyclus blijft zitten en alles weg krijgt.Heb me daaraan gehouden. Voor mij was het echter maar een eenmalig iets. Heb ook geen tinker.

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

Caroline1985

Berichten: 1876
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: Thuis!

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:40

Ik meld me ook heb alleen geen tinker haha (hoop niet dat het een probleem is).. Vandaag de dierenarts op bezoek gehad voor mijn pony. Ze blijkt last te hebben van Luis heb sebacil mee gekregen waar ik haar helemaal mee moet wassen en moet uitspoelen (omdat het geen schimmel is).

Over 2 weken moet ik het herhalen. Ik ben benieuwd arme beest wordt gek van de jeuk.. :(

Zijn dus niet alleen de tinkers die hier last hebben van dit soort kwaaltjes;-)

R.I.P. Zephyrius..MIS JE NOG STEEDS!! [IM] :'( Mijn paard net 4 jaar is niet meer!! :(
Onze mooie meid Aimée is geboren op 2-10-2010 <3

indrasjacks
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-07-09
Woonplaats: schinveld

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:28

hey carolshadow ook tussen de tinks?? hihi
leuk je hier te zien

]Ik heb een 10 jarige Tinker ( ADJE), een 20 jarige roodschimmel welsh/arabier kr (Melody), 4 jack russells Tina(15), Jacky(13,5), Kyara(9) en Floortje(van 3) , 3 kids Quinn(13) Nina(9) en Ian (8) en een grote ezel ( mijn man haha)
PEPPER 23/01/2002- 26/11/2012 BEDANKT VOOR ALLE MOOIE JAREN HELAAS MOCHT JE NIET OUD WORDEN WE MISSEN JE VERSCHRIKKELIJK, JE WAS EEN SUPERLIEVE EN TROUWE HOND.
http://www.jackrussellterrier.webklik.nl

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:20

indrasjacks: zijn niet allemaal tinkers hé haha
En heb zelf geen tinker hóór, maar een nrps-er.
Was bij mij ook maar eenmalig iets die mijt.

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

indrasjacks
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-07-09
Woonplaats: schinveld

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:33

CS ach ja hoeft niet altijd een tinker te zijn toch?
nrps wat is dat??
ken de afkorting niet hihi (sorry)


gelukkig heeft die van mij geen mijt, die van een vriendin wel die wast ze met de shampoo maar komt telkens terug , ook is er een DA geweest die een innjectie gaf achteraf bleek het bullshit te zijn de spuiten werken helemaal niet is puur toeval als ze wel werken ( althans ze heeft bij div speialisten navraag gedaan).

carol voor jou al bekend uit de andere toppic maar die kennis heeft nu ook cojosol geprobeerd tegen de mijt tot nu toe werkt dat goed maar weet natuurlijk niet in hoeverre en hoelang het blijft werken, feit is dat die van haar er wel geen last meer van heeft en met de shamoo had ze niet zoveel effect als nu

]Ik heb een 10 jarige Tinker ( ADJE), een 20 jarige roodschimmel welsh/arabier kr (Melody), 4 jack russells Tina(15), Jacky(13,5), Kyara(9) en Floortje(van 3) , 3 kids Quinn(13) Nina(9) en Ian (8) en een grote ezel ( mijn man haha)
PEPPER 23/01/2002- 26/11/2012 BEDANKT VOOR ALLE MOOIE JAREN HELAAS MOCHT JE NIET OUD WORDEN WE MISSEN JE VERSCHRIKKELIJK, JE WAS EEN SUPERLIEVE EN TROUWE HOND.
http://www.jackrussellterrier.webklik.nl

sullebulle
Berichten: 705
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:33

Ik heb woensdag gewassen met Neocidol, wanneer moet je dan weer?
Echt al na 4 dagen?! Ik hoor andere weer over 4 weken?!
Wat hebben jullie gedaan? (morgen ben ik de DA wel ff)

indrasjacks: nrps staat voor nederlands rijpaard stamboek.
Is dus een gewoon rijpaard, kwpn maar dan anders, een soortgelijk ras zegmaar. :)

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-09 11:46

Vier weken is écht te lang hoor!
Mijn DA zei dat je uit moest gaan 7-10 dagen. In die tijd komen namelijk de eitjes uit, maar ben je nog net op tijd voordat ze zelf weer eitjes gaan leggen. Ik waste altijd weer na een week.

Na vier weken heb je dus al weer 3 ei-cycli gehad, en heb je alweer een flinke besmetting.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, hwn, Peanut21, PeanutGuapa en 108 bezoekers