Wat te doen? Vriezer kan de warmte niet aan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Wat te doen? Vriezer kan de warmte niet aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 23:25

Naast onze gewone koelkast in de keuken hebben we een koelkast met vriezer (drie van die lades) in de garage staan. Het ding geeft een alarm als het niet meer lukt om genoeg te koelen. Dat gebeurt zo nu en dan als je er wat veel broden oid tegelijk ingooit om in te vriezen.
Hij staat nu echter al zeker 2 dagen, en misschien wel 3 te piepen, terwijl ie toch goed dichgehouden wordt en we geen nieuwe dingen erin gooien.
Blijkbaar kan ie deze temperaturen echt niet aan Terwijl we daar nog nooit eerder problemen mee gehad hebben en het in de garage niet extreem warm is.
Iemand een creatief idee hoe we het de vriezer iets makkelijker kunnen maken?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk



SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:32

vreemd..
Geen idee.
Het bedrijf bellen waarvan ie is? Tong uitsteken

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:37

nieuwe vriezer kopen?! Schijnheilig
ik weet niet hoe oud hij is? anders misschien een ventilator erbij zetten Haha!

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 23:38

De vriezer is idd al een aantal jaartjes oud, maar heeft tot nu toe nooit kuren gehad.
Ach, maar hopen dat het weer goed met 'm gaat als de temperaturen weer wat dalen dan Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:01

De achterkant (of waar de motor ook zit) een stuk van de muur af schuiven en daar een ventilator bij zetten wil nog wel eens schelen.

Nulla tenaci invia est via

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 00:02

Margreet schreef:
De achterkant (of waar de motor ook zit) een stuk van de muur af schuiven en daar een ventilator bij zetten wil nog wel eens schelen.

Dank je Lachen Ik zal het morgenochtend even doen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:06

Wij hebben onze koelkast ingebouwd boven onze vriezer in de keuken. Blijkbaar kon onze koelkast de warmte ook niet aan en heeft het vrijdagnacht begeven. Boos! Het vervelende was dat hij vocht op de vriezer lekte waardoor de vriezer ook besloot ermee op te houden

Midden in de nacht stond ik bij mijn oom en tante op de stoep om de nodige ingevroren voorraad daar op te slaan. Gelukkig hebben wij een tweede koelkast (een oude) in de bijkeuken en kunnen we daar nog vleeswaren en dergelijke kwijt.

Wel een vervelende situatie, maar het zat eraan te komen. Vriezer en koelkast zijn al heel wat jaren oud...


Richtje; het kan inderdaad ouderdom zijn. Misschien is er iets kapot en misschien wel aan vervanging toe...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:20

Controleer dan ook gelijk even of er geen dikke laag stof in de roosters zit!
Als er een dikke laag ijskristallen aangevroren is aan de binnenkant, dan moet je 'm eigenlijk even laten ontdooien zodat die eruit zijn, maar dan moet je met dit weer wel een ander plekje hebben voor je diepvriesspul, is misschien niet zo praktisch.

Nulla tenaci invia est via

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 00:21

Ontdooien gaat denk ik even niet lukken idd
Maar de roosters controleren zal ik ook even doen. Bedankt!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 06:53

Zit er geen superfrost op? bij ons wel misschien kun je die aan zetten zodat ie even een oppepper krijgt?

Succes....

Bevalt prima in duitsland...

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:49

Als hij niet meer aan kan, dan als het goed is moet het ook steeds door draaien, slaat niet meer af.
Kan ook gewoon stuk gaan.
Mijn vriezer is een paar weken terug stuk gegaan, bleef ook steeds door draaien, en alles begon de ondooien.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 09:39

Idd, de superfrost erop zetten. Dat werkt bij die van ons in ieder geval wel. En anders even wat spullen bij iemand anders in vriezen en bevroren in je eigen diepvries doen.

Toos paardloos

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:57

Doet'ie het alweer?

Jaike, wat ben je toch een topper!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:59

Met koud water besprenkelen? Verward

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:05

Hoe minder je in de vriezer hebt liggen, hoe beter. Dus al het spul wat er niet perse in moet eruit halen of opeten.
Verder hebben er heel wat vriezers last van, met dit weer. Bij mij op het werk hebben we zo'n grote inloop-vriezer met kuren, daarom is er voor duizenden euro's aan voedsel weggegooid deze week... Boos!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, Amazonbot, Ashleytjuhh, Blijgeestig, chanelle14, Eapy, FemkeRoosje, Finesse, IASCrawler, Ineke2, JackenJill, Jihama, kimberly1995, Kirja, Niika, roosjenat, SemrushBot, Travel_me, xSimonee, Zick_Zack en 182 bezoekers