Sociaal Nederland???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Sociaal Nederland???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-02 08:42

Vandaag was ik rustig aan het buitenrijden, tot ik vanaf een afstandje een man in een rolstoel stil zag staan op een fietspad, dat vlak naast een redelijk drukke weg ligt.
Ik stapte gewoon door....toen ik bij hem kwam, bleek zijn accu leeg te zijn en hij kon maar 50m lopen, dat is dus niet genoeg als je ergens tussen Hoge Hexel en Wierden vastloopt Knipoog
Ik zei dat ik wel even hulp zou vragen bij de manege (ligt daar vlakbij), en hij zou proberen een auto te laten stoppen (vraag me niet hoe lang hij daar al mee bezig was).
Ik vond het al zo raar.....half NL heeft een mobiel (ik ook, maar batt. wass leeg Haha! ) maar er rijden honderden auto's voorbij, voordat er eentje stopt.....
Na +/- een half uur had hij hulp.....is dat nou sociaal??? Als er een oude man met een rolstoel stil staat en hij staat er zelf alleen naast, lijkt het me wel zo aardig even te stoppen en hulp aan te bieden.....of ben ik nou zo gestoord?

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 10:52

Veel mensen denken dat iemand meteen imbeciel is als hij in een rolstoel zit, dus dat zwaaien zal er dan wel bijhoren he, als je in een rolstoel zit. Ik was ook meteen gestopt, en had hem aangesloten in de dichtbijzijnde stopcontact. Of ik had hem thuis af gezet en zijn rolstoel in mijn station ingeladen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 09:35

Tjah, das nouw egt nederland he?! Altijd dat even (a)sociale gedrag! Egt banketstaaf dat die goede man pas na zo lange tijd hulp had!!!!!!!!!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 10:28

Je moet het maar in de gaten hebben dat er iets mis is.
Je zegt dat het een drukke weg is, meestal wordt er dan wat harder gereden en valt dat niet zo op. En inderdaad als ie staat te zwaaien, ja ligt eraan hoe opvallend, kan je denken dat ie gewoon naar verkeer zwaait.
Ik ken zowiezo de situatie niet. Het was wel erg banketstaaf voor hem, maar ook een beetje stom.
Natuurlijk als ik het zou weten allemaal zou ik ook stoppen en hulp bieden. Hij had gewoon domme pech, eker omdat er niemand stopt. Maar ik neem aan dat het goed gekomen is....

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 15:15

Het heeft denk ik met de tijd te maken. Iedereen heeft het druk en dan vallen bepaalde dingen gewoon niet meer op. Betrap me er zelf ook wel eens op Huilen Toch jammer dat je door deze drukte geen oog meer voor dit soort dingen hebt. Misschien moeten we er eens over nadenken!!!!!!! Aan de andere kant probeer ik ook wel eens contact te zoeken met mensen die bijv. ziek zijn of iets anders mee gemaakt hebben en dan krijg je soms wel eens een reactie (of nooit meer een reactie) dat ik denk, oef volgende keer maar niet weer. Huilen Maar gelukkig vinden de meeste mensen het wel leuk als ze een stukje belangstelling krijgen en dat geeft ook weer moed. *LOL*

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 22:44

Mirjam om het ff kort te houden: Je hebt helemaal gelijk.

Maar het is inderdaad wel zo, dat veel mensen denken dat mensen in een rolstoel vaak ook geestelijk niet 100% zijn, zeker als ze dan NAAST hun rolstoel gaan staan zwaaien. En bij die drukke weg, ben je als automobilist natuurlijk ook weer zo voorbij gescheurd, maar ja. Volgens mij kun je dan alsnog best ff stoppen en kijken wat er is, je hebt echt wel snel genoeg door of die man er staat omdat hij een probleem heeft of omdat hij geestelijk niet in orde is ofzo en het leuk vind daar te gaan zwaaien. Maar ja, ik ben dat soort mensen wel gewend, want heb een tijdje een pony verzorgd op de kinderboerderij van een psychiatrische inrichting (neeee, niet bij mij thuis Knipoog, al zou je soms denken van wel!).
Zo is het toch niet helemaal kort gebleven, maar ach.

Groetjes en xxxxx Jacqueline

PS Mir; ook dikke knuffel voor alle paardjes Lovers en natuurlijk vooral voor Salty Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 23:35

Sorry, maar ergens zie ik er toch ook wel een beetje de humor van in. Natuurlijk, als ik langs zou rijden op mijn scooter ofzo (ik ben te jong om legaal auto te rijden) dan zou ik ook stoppen om te vragen of er iets aan de hand is. Maar ergens is het ook wel dom om in de middle of nowhere met een accu te gaan rijden die bijna leeg is. Bij de meeste rolstoelen kun je het wel zien, mijn oma had er ook één.

Maar begrijp ook dat automobilisten op een drukke autoweg ook niet zomaar mogen stoppen, dat is hartstikke gevaarlijk! Ik weet natuurlijk niet hoe druk het was, dus ik reken dat ook niet als een excuus, maar ook daar moet je aan denken. Verder is ook hier weer sprake van generalisatie. Je hebt mensen in een rolstoel die zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapt zijn en mensen die alleen lichamelijk gehandicapt zijn. Blijkbaar zijn er veel mensen die meteen alle rolstoelgangers als geestelijk gehandicapten zien. Zeker als er één wanhopig aan de kant van een drukke weg staat te zwaaien naar iedere voorbijganger. Ergens kan ik ze dat ook niet kwalijk nemen. Maargoed...ik zou ook hopen dat het anders was.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 00:09

Tja....de man zei (maar ja....) dat hij dat ding net nieuw had en dat hij er 40 km mee kon rijden (was hem gezegd). Hij was nog maar 25 km onderweg....tja....of je dat moet geloven weet ik niet, maar de situatie was wel zo duidelijk dat hij aangaf dat er iets echt aan de hand was.
Gelukkig heeft hij uiteindelijk wel hulp gekregen van een automobilist.
En ja....het zal inderdaad wel te maken hebben gehad met 'etenstijd' o.i.d. dat alle automobilisten maar voorbij raceten, toch blijft het typish NL.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 17:06

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.... Dus als we ons nou meteen voornemen om:

* wat meer op onze medemens te letten
* te proberen elkaar wat minder pijn te doen
* attent te zijn naar elkaar (bedankt voor de felicitaties gisteren Bokkers Party!! ) al is het maar als je in de auto zit, het plenst van de regen en de fietsers staan half verzopen langs de weg te wachten tot ze eindelijk eens over kunnen steken...

En voor wie dat nog niet ver genoeg gaat: PB even naar Miran, die zoekt nog vrijwilligers voor het begeleiden van ponykampen voor gehandicapten. Nuttig, sociaal, en ontzettend leuk....

Als we allemaal ons best doen, kan het best nog wat worden op die draaiende modderkluit....

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:44

Inderdaag, weekje helpen met een ruiterkamp voor gehandicapten, is heel sociaal Haha! . (en verschrikkelijk leuk).

De scootmobiel van mijn moeder haalt overigens ook niet het aantal kilometers dat hij zou moeten halen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Geerten, GrapeshotBot, TessaxQuincy en 34 bezoekers