Wintec of Thorowgood?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joske_vuran

Berichten: 947
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Horst

Wintec of Thorowgood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 15:41

Ik zit heel erg te twijfelen tussen een Wintec of een Thorowgood veelzijdigheidszadel.
Wat zijn jullie ervaringen met een Wintec of Thorowgood (of allebei)?
En zit er veel verschil tussen een Wintec 500 en een Wintec 2000?
Laatst bijgewerkt door joske_vuran op 07-08-04 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:45

Mijn ervaringen met Wintec (2000) zijn goed. Ze blijven netjes en zitten prima.
Ervaringen met Thorowgood heb ik niet, maar je hoort er weinig positiefs van.

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:53

Ik heb op een dressurmodel van Thorowgood gezeten, moet zeggen dat het erg lekker zit. Heb toch gekozen voor een wat duurder zadel, omdat dat zadel iets mooier op mijn mannetje lag. Ik heb wel gevraagd aan de zadelpasservice wat de ervaringen waren met Thorowgood: hij zei dat het redleijk goede zadels waren (prijs-kwaliteitverhouding) maar dat er idd verdeelde meningen over zijn

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:24

Ik ben erg tevreden over mijn wintec 2000, die is gewoon wat luxer als de 500, ik vind het een goed zadel, het past goed, wand je kunt de boom verstellen, en het is supper makkelijk in onderhoud.
dus supper postief! echt om aan te raden.

ik heb geen ervaring met thorowegood, heb ze wel gezien maar vind ze personlijk minder mooi en niet zitten, maar dat is personlijk.
Ik hoor wel betere verhalen over wintec als over thorowegood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:27

Ik heb een Thorowgood Maxam pony, waar ik tot nu toe erg tevreden over ben. Het enige nadeel is voor sommige mensen, dat het nogal hard zit als je geen zitvlees hebt Haha!.

tjlover

Berichten: 43
Geregistreerd: 31-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:33

heb tot nu toe altijd wintec gebruikt op mijn vorige paard (een wintec 500) en op t paarddie nu in m'n bezit is heb ik een wintec 2000 liggen. prima zadels weinig onderhoud en zitten súper lekker en natuurlijk Pling een verstelbare boom errug handig!!
dat andere zadel heb ik nooit gehad blijf bij wintec!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:50

Ik heb eerst de Wintec 500 gehad, maar daar viel ik zelf wat in voorover. Verder super fijn zadeltje.
Nu heb ik sinds kort de Isabelle Werth Cair, super fijn zadel, ben er helemaal verliefd op.
Mijn paard is nogal een lastig zadel-type + snel last van strakke rug en dit zadel ligt gewoon super op d'r. Net als de 500 overigens. Ik had echt zo'n spijt dat ik dat zadel toen verkocht heb en er een tijd een zwaar leren, duur zadel op heb gehad. Nee, voor mijn paard met lastige rug is dit echt een uitkomst

Tuurlijk is een goed leren zadel duurzamer en vaak mooier en fijnere zit, maar ik heb er nu verschillende leren zadels opgehad en mijn paard loopt er gelijk gespannen onder.
De zit van de Isabelle is trouwens heel fijn, zelfs mijn stalgenootje (die zweert bij leren zadel) moest beamen dat dit zadel bijzonder fijn zat.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:22

Ik heb op een Wintec en Thorowgood zadel gereden en vind ze beiden goed.
Nooit problemen met beide gehad. De Thorowgood heb je nu ook met verstelbare boom.
Ik persoonlijk vind dat de Thorowgood juist beter afgewerkt is en dus mooier eruit ziet. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:09

Wintec 2000 vzh heb ik voor ruim 3,5 jaar gebruikt, heerlijk zadel. Heb ook een keer op een Thorowgood gereden, maar vind het lelijke zadels, en ik zat er niet zo lekker op. Is natuurlijk gewoon smaak.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:56

Ik heb op de manege een tijdje met een Wintec gereden, maar vond het vreselijk. Zat amper model in, alleen een klein kniewrongetje. Verder plakt het heel erg met warm weer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:10

Ik heb zelf jaren een thorowgood gehad eerst een maxam, die zat wat harder. Daarna een Griffin, die zit een stuk zachter.

Verder geen klagen over de degelijkheid ervan.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:20

Ik ben goed te spreken over Wintec, zijn fijne middenklassers.
Thorowgood heb ik een bloedhekel aan, zit voor geen meter, en ik ken niemand met zo'n zadel die een fatsoenlijke zit heeft.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:25

ik zou zelf geen wintec vzh willen hebben. het model slaat nergens op en zit voor geen meter, 500 of 2000.

ik heb de pro dressuur, geen diepe zit dus je hebt zelf nog wat in te brengen en met suèdine, wat zit als een huis.

van de thorowgoods weet ik niks Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:33

Ik heb toen ik een dressuurzadel zocht op heeel veel zadels gezeten, en de wintec vind ik wel zo'n vreselijke zit hebben Bloos Heb zowat alle modellen (dressuur) uitgeprobeerd, maar echt, dat was niks voor mij.

Uiteindelijk leren zadel gekocht Knipoog

Maar onlangs was ik in zo'n thorowgood standje, en daar dus echt alles uitgeprobeerd, wat zitten die zadels lekker! Vooral de endurance versie Kwijl En de griffin dressuur ook. Maxam heb ik niet geprobeerd overigens, ik zou persoonlijk zoiezo voor griffin gaan.

Van de pasvorm e.d. weet ik niks af verder.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:20

ik ben helemaal pro thorrowgood, heb een griffin vzh. Vind hem mooi (vind wintec's niet mooi), zit heerlijk, lekker makelijk in het onderhoud. Heb zelfs een vriendin die pro leer was die het een mooi zadel vond en lekker vond zitten en die had ook ervaring met wintec maar dat vond ze 5x bagger

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:34

ik ben heel erg te verden voor de Thorowgood. eerst had ik voor me oude fjord de griffin en nu voor mijn shet de thorowgood pony en ik moet zeggen ik vind het zadel goed zitten. de wintec het ik niet z'n goede ervaring maar ik vond hem niet lekker zitten en hij ga ook niet goed op mijn oude fjord

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:07

Ik heb een wintec 2000 en ik vind hem heel fijn. Zit heel stevig. vind ik dan. Met dat adnere zadel heb ik geen ervaringen.

SuuSkeBaB
Berichten: 195
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:27

ik rij soms op een Thorowgood Maxam.. ze zitten wel lekker maar als je er zeker een uur op zit krij ik temisnte pijn aan mun kont maar het is niet een echt mooi zadel vindt ik.. Je hebt wel een vaste zit op dat zadeltje Wintecs weet ik niks van

joske_vuran

Berichten: 947
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 17:09

Ik denk dat ik voor de wintec 2000 ga Haha!
Ik weet een goed adresje dus dat zal hem wel worden Lachen

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 19:32

thorowgood griffin zit heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:14

Wij hebben voor een aantal manege-pony's thorowgood en voor een aantal wintec en mijn ervaring is dat de wintecs slijtvaster zijn. De thorowgoods zien er na een jaar al heel erg gebruikt uit, de wintecs nog niet.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:30

ik heb naast m'n dressuurzadel een thorowgood maxam vzh zadel (voor buitenritten, springen enzo), en het is best een fijn zadeltje! het zadel is al zeker zo'n 9 jaar oud maar ziet er nog redelijk netjes uit, op de singelstoten na (die zijn van nylon).
Van een harde zitting heb ik geen last! terwijl ik op andere zadels die een beetje hard zijn al heel snel last krijg van m'n zitbeenknobbels, bij sommige winteczadels heb ik daar juist wel last van.

De wintec-zadels vind ik mooier, en de dressuurzadels van wintec vind ik erg fijn zitten.. de vzh-zadels wat minder.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 23:49

Mn zus heeft een Wintec 500, waar wij allebei erg tevreden over zijn. Ik gen vanplan om vande week een Wintec 2000 te kopen, die vind ik echt super!

Verder heb ik met Thorogood niet veel ervaring. Ik heb wel eens een paar rondjes op een Maxam(geloof ik) gereden, maar ik vond het echt helemaal niks. Die blijft voor geen meter op shetjes liggen, zit hard en wiebelig(naar mijn mening dus). Mn zus heeft wel vaker op dat zadel gereden(uit nood), maar zij vind het ook geen prettig zadel.

Net als Ireentjuh zegt, de Wintec's vind ik ook mooier

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 00:47

Mijn zadelmaker zei dat wintec 500 in de zomer echt heet wordt, dus dat dat wel eens pijnlijk kan worden...

Zelf had ik een 2000 en die was echt super...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:26

Ik vind Thorowgood erg fijn zitten en de pasvorm is over het algemeen ook goed. Ik heb jaren op een maxam gereden en daar heb ik me nooit op doorgereden, dat kan ik van diverse lederen zadels niet zeggen. Ook langere tochten waren geen probleem met dat zadel. Over het zitcomfort van wintec ben ik niet altijd even tevreden, ik vind ze snel te hard. Met name de 500 vind ik niks.