crosshindernissen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

crosshindernissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 11:41

Ik zit er dus over te denken om te gaan crossen met Anouar Nu heb ik dus een op www.sgw-eventing. nl gekeken en daar staan allemaal oefenterreinen op met de soorten hindernissen die er zijn. Alleen snap ik van sommige niet wat het nou is. een afsprong en waterbak kan ik nog wel iets bij voorstellen, maar wat is een trakehner, piano, passage de route? En wat voor hindernissen zijn er nog meer?
En kan je bij zo'n oefenterrein gewoon gaan oefenen of moet je dan ergens aan meedoen ofzo? Wil liever niet meteen aan een oefencross meedoen.


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:49

Het beste kan je gewoon lesnemen op een oefenterrein. Vertel dan van tevoren dat je nog geen ervaring hebt, en dan houden ze daar rekening mee. Het leukste is om het in een groepje te doen.

Een trakhener is een gat met daar overheen een boom, een piano is een soort reuzentrap van 2 of meer treden waar je op of af kunt springen. Passage de route is gewoon een sprong over een weg. Meestal is het een dubbelsprong waarvan de eerste aan de ene kant van de weg staat, en die andere aan de overkant, met zo'n 2 galopsprongen ertussen. In Gorssel hebben ze er elk jaar een.
Verder mag je altijd een waterbak verwachten. Soms ook een heksenook. Je springt dan zeg maar door een gat heen (meestal een gat van struiken). Dat kan er eng uitzien, maar is juist een van de gemakkelijkere sprongen. En verder kun je in de B ook heel veel sprongen verwachten waar je gewoon over een dikke boom heenspringt.

Bij de meeste oefenterreinen kun je ook voor een vergoeding zelfstandig gaan oefenen. Dat lijkt me niet zo slim als je nog geen crosservaring hebt.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 11:58

Scum schreef:
Bij de meeste oefenterreinen kun je ook voor een vergoeding zelfstandig gaan oefenen. Dat lijkt me niet zo slim als je nog geen crosservaring hebt.


Ik dacht dat dat juist wel een goed idee was. Om gewoon eens te kijken hoe Anouar (en ik) reageerd op zulke hindernissen. Maar als je met een groepje wilt, moet je dan zelf een groepje bij elkaar regelen? En kan je daar gewoon les nemen? Ik wil dan bij dat oefenterrein in Putten gaan omdat dat het dichtst bij is voor mij. En zijn er meer bokkers die daar wel eens geoefend hebben

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:23

Een ervaren iemand kan je het beste vertellen welke hindernissen fijn zijn om als beginner te oefenen. Vandaar dus.

Met een groepje is het ook goedkoper, en bovendien is de aandacht niet 100% steeds op jou gericht (ff rust Haha! ). Je kunt ook heel veel leren van de anderen in jouw groep.

Als je met een groepje wilt kun je dat denk ik zelf het beste regelen. Gewoon een oproepje op Bokt plaatsen zou ik zeggen. Knipoog

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:17


jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 00:19

Ik wil na deze kampioenschappen ook nog eens een cross rijden met mijn E-pony. Dat lijkt me echt zo leuk om te doen. Wij rijden nu Z1 dressuur, B springen (met de punten voor het L), de pony heeft bij zijn vorige amazone een paar x een B-cross gelopen en hier punten in behaald. Zou dit voldoende ervaring zijn om een B-cross te rijden?
Tuurlijk ga ik vantevoren wel eens oefenen hoor. Maar in het bos nemen we wel vaker vaste hindernissen en dat springt hij allemaal zo.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 11:17

Goed idee om een oproepje op bokt te zetten. Ik dacht alleen aan mensen bij mij op stal, maar daar is er bijna geen een die durft. Maar ik moet nog wel even wachten, want Anouar wil nu nog niet de trailer in. Hij is het nu aan het leren, hij gaat er al in, maar moet nog leren om er in te blijven zodat we de stang dicht kunnen doen. Maar volgens diegene die met hem aan het oefenen is kan hij het aan het eind van de maand wel. Dus vanaf dan kan ik gaan oefenen.
Het is wel jammer dat je bij onze stal geen bos hebt dus ik kan daar niet echt oefenen. We hebben wel een greppeltje om de buitenbak en een berg zand waar je overheen kan met een soort afsprong (wat daar eigelijk niet voor bedoeld is)


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:38

Ik durf!! heb alleen geen pony Clown

Lijkt me echt super gaaf om eens te doen, die sprongen zien er allemaal heel gaaf uit. Alleen die Picknicktafels niet...

Tegen de tijd dat je wat geregeld heb moet je het even zeggen, dan kan ik misschien mee om foto's te maken?? Haha!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 11:48

Kan je niet met Nico? Anders kan je mee om foto's te maken (hoe ik er af rol Haha! )

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:03

ik wil ook graag crossen, met mijn knollie, in overijssel/gelderland, wie wil er mee??

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:36

Anouar15 schreef:
Kan je niet met Nico? Anders kan je mee om foto's te maken (hoe ik er af rol Haha! )


Nee helaas niet Nic is al een hele tijd kreupel, mag trouwens ook niet meer springen (heel af en toe wat laag, maar cross hindernissen zijn dan wat te hoog gegrepen), en staat vanaf 1 Oktober ook nog eens in Aalsmeer...En ik weet ook zeker dat Nic nergens overheen durft, als ie al mocht springen Ach gut Haha!

Maar voor foto's maken wil ik ook wel mee

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:30

jaggie schreef:
Ik wil na deze kampioenschappen ook nog eens een cross rijden met mijn E-pony. Dat lijkt me echt zo leuk om te doen. Wij rijden nu Z1 dressuur, B springen (met de punten voor het L), de pony heeft bij zijn vorige amazone een paar x een B-cross gelopen en hier punten in behaald. Zou dit voldoende ervaring zijn om een B-cross te rijden?
Tuurlijk ga ik vantevoren wel eens oefenen hoor. Maar in het bos nemen we wel vaker vaste hindernissen en dat springt hij allemaal zo.


Lijkt me een goede basis om B te gaan crossen Jaggie. Knipoog In Ysselsteyn ligt een bos waar je op wat lage crosshindernissen mooi kunt oefenen.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:20

Voor belangstellenden: bij ons in het bos (soest) ligt een mooie crossbaan (incl. waterbak) die iedereen mag gebruiken. Misschien kunnen we eens met een groepje afspreken.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:24

eerste keer dat ik in dit topic kijk maar dat vind ik wel een heel leuk idee wat Simmie voorstelt dan wil ik misschien ook wel mee Lachen

Live,LOve,'ndLaugh

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:53

Ik heb net even opgezocht waar Soest ligt, maar voor mij is Soest ook wel te doen, lijkt me een leuk plan simmie!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:20

Lijkt mij ook een leuk idee!
Soest ligt toch niet al te ver van Utrecht af dacht ik? Blond

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:28

Soest ligt denk ik een km of 10 van Hilversum af, dus ik denk vanaf utrecht km of 15? Weet het niet zeker hoor!

Dat is misschien ook wel een leuk idee! dat is dichterbij dan Putten, Lenneke Haha!

Misschien dat Meghann dan ook wel komt met Jewel, die staat er geloof ik vlak bij!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:47

Soest is voor mij ook maar een kleine 1,5 uur rijden

Ben vandaag in Renswoude geweest, was heel leuk Haha!
(en ik heb zonder zadel op mijn mafkees gezeten, hij vond het niet eens erg Knipoog )

(foto's komen zo op HAW Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:54

Soest vind ik ook leuk!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:32

genoeg belangstelling dus zo te lezen! Leuk.
Laten we dan wat afspreken. Een weekend is denk ik het handigst?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:33

Denk ik wel inderdaad! Lachen

Live,LOve,'ndLaugh

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:37

Nou, dan begin ik vast met data te strooien:
zondag 22 augustus
zaterdag 28 augustus
zaterdag 4 september
zondag 5 september

Roept u maar!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:39

4 of 5 september stem ik voor

Want 22 aug. heb ik cross en 28 augustus springwedstrijd!

Live,LOve,'ndLaugh

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:44

Tja zal nog wel moeilijk worden om een goeie datum te prikken, want de zomerstop van het crossseizoen is weer voorbij. Zelf ga ik 21 en 29 augustus crossen, 11, 12 en 18 september. dus voor mij komt de 4e of de 5e ook wel goed uit.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:46

Zaterdag 4 september komt mij het beste uit.

(22e springwedstrijd, 28e SGW, 5e crosslopen vereniging Gorssel... neug kheb geen druk programma hoor... Tong uitsteken )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 4 bezoekers