Probleem: krijgen pony niet te pakken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Probleem: krijgen pony niet te pakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 16:28

Probleempje Haha! M'n zusje gaat maandagochtend op ponykamp, maar we krijgen met geen mogelijkheid de pony uit het weiland *LOL* Schijnheilig
Hij stond voor 4 weekjes bij onze stal, omdat hij hier lekker buiten kon staan en op de manege niet. Maar ja de laatste 2 weken heeft ze niks met hem gedaan, en nu wil hij niet meer komen!

Pfffffffff Clown

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Meikevdv

Berichten: 1672
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:32

dit probleem hb ik heel lang met mijn verzorgpony gehad.iets lekker mee in de wei nemen in de wei gaan zitten en haar negeren tot dat ze komt...

en nog 1 manier wat ik altidj deed....lbleek dus dat die pony mij niet altijd te slim af was Tong uitsteken wat ik deed is haar rondjes laten renne comandos geven van stappen en hakt houden galoperen enz...dat doet ze dan waarschijnlijk ook.en mijn verzorgpony wet als ik op de grond gah zitten dan komt ze naar me toe en is ze klaar...dus dan ga ik naar haar rondjes hebben te laten lopen op de grond zitten en dan denkt ze dat ze vast zit en dan komt ze naar me toe ....hhaha slim he Tong uitsteken

Nee
Ik ben niet het onderschrift. Ik poets hier alleen Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 16:36

Haha ja dat is wel slim bedacht Haha!

Maar bij ons is er geen tijd op een truukje te leren Tong uitsteken
Die pony moet gewoon uit het weiland, maar hoe?!?!
Brok helpt niet, de rest van de paarden komt, maar hij niet...
Hij heeft geen halster om, en die moet hij dus eerst om hebben.......
Hij wil gewoon écht niet Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:38

Touw meenemen met z'n 2en in een hoekje drijven...achter het touw en ja dan moet je even sterk zijn natuurlijk....

Heb het bij 4 pony's zo gedaan en alle waren ze makkelijk zo te vangen.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:38

Al duurt het uren, er gewoon domweg achteraan blijven lopen. Geef die pony geen moment rust, laat maar lopen, maar niet opjagen. Maar gewoon geen kans meer geven om te eten. Over het algemeen geven ze zich uiteindelijk wel gewonnen.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 16:40

Faniek schreef:
Touw meenemen met z'n 2en in een hoekje drijven...achter het touw en ja dan moet je even sterk zijn natuurlijk....

Heb het bij 4 pony's zo gedaan en alle waren ze makkelijk zo te vangen.


We hebben grote hoeken in het weiland, hij blijft wegrennen, maar rent niet naar de hoeken. Hij weet het gewoon dondersgoed. En al zou hij een hoek in gaan, 200m verderop is pas de volgende hoek Clown

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 16:42

Freggel schreef:
Al duurt het uren, er gewoon domweg achteraan blijven lopen. Geef die pony geen moment rust, laat maar lopen, maar niet opjagen. Maar gewoon geen kans meer geven om te eten. Over het algemeen geven ze zich uiteindelijk wel gewonnen.


Ook met 31 graden Tong uitsteken

We gaan vanavond weer een poging wagen Ach gut
We hebben immers nog iets meer dan een dag de tijd Clown Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:42

Heeft die pony een vast vriendje op de wei?

Dan pak je het vriendje, neem je die mee naaar het hek, alsof die mee moet, dan loopt jouw pony er op zeker achteraan, bij het hek gekomen laat je het vriendje doorlopen en haak je jouw pony aan en neem je hem mee.

Zo vingen wij de meest onhandelbare paarden

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 16:45

Hmmm, nee niet echt. Hij heeft er maar 4 weken gestaan.
Ja de shet vind hij wel grappig, misschien die eens proberen mee te nemen Haha!

Er staan dus allemaal merries met veulens en die gaan 's avonds naar binnen om te eten, en dan staat er nog een IJs en een Shet. En met z'n 3-en bleven ze 's avonds buiten staan en wachten tot de anderen weer het land in gingen. Maar dan lopen ze dus ook niet mee, ze blijven gewoon grazen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:46

Bij ons was weiland ook volgende hoek 200 meter gewoon ultralang touw nemen
Laatst bijgewerkt door Faniek op 07-08-04 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 16:52

Faniek schreef:
Bij ons was weiland ook volgende hoek 200 meter gewoon ultralang touw nemen

btw moet wel zeggen dat ik het raar vind dat een pony 2 weken voor ponykamp stil staat...lekker voor de spieren


Hoe wil je rijden als je die pony niet te pakken krijgt, dat is nou het probleem Lips are sealed

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:57

koekoek
Laatst bijgewerkt door Faniek op 07-08-04 17:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:57

er staat bij ons een shet en als de baas eraan komt om te gaan mennen, laat ie zich niet pakken, nooit niet!

Als ik (of een andere vrouw) eraan komt, komt ie hinnikend naar het hek, geen centje pijn Haha!

Hij is nogal op de boerenmanier beleerd voor de wagen, vandaar dat ie er bij diekerels vandoor gaat, het meisje dat hem zadelmak heeft gemaakt heeft het op een erg vriendelijke manier gedaan en bij ons komt ie graag, dus misschien eens proberen door iemand anders te laten halen.

De mannen laten overigens altijd een halster aan bij de shet en soms zelfs een lang sleeptouw Boos!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:00

Summertje schreef:
Ook met 31 graden Tong uitsteken

We gaan vanavond weer een poging wagen Ach gut
We hebben immers nog iets meer dan een dag de tijd Clown Knipoog


Ja dan ook, wordt je hard van Haha! . Ik snap best dat het in de warmte niet leuk is, maar hopelijk vind pony dat ook.

Tot nu toe heeft dit bij mij altijd gewerkt, het langst wat ik erachter aan heb gewandeld is anderhalf uur Haha! .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 17:04

Faniek schreef:
Zoiezo een andere oplossing al eerder zoeken desnoods met heel veel mensen..dit is niet echt goed voor het beestje straks op ponykamp moet die best veel werken..

Er staat toch maar ja de laatste 2 weekjes heeft hij niks met hem gedaan, en NU wil hij niet meer komen of lees ik het nou verkeerd Verward


Hij heeft vakantie gehad, en we proberen al de hele week hem te pakken maar het wil niet. Lijkt me meer dan logisch dat ze hem van te voren weer een paar keer zou gaan rijden.......

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 17:05

smurf schreef:
er staat bij ons een shet en als de baas eraan komt om te gaan mennen, laat ie zich niet pakken, nooit niet!

Als ik (of een andere vrouw) eraan komt, komt ie hinnikend naar het hek, geen centje pijn Haha!

Hij is nogal op de boerenmanier beleerd voor de wagen, vandaar dat ie er bij diekerels vandoor gaat, het meisje dat hem zadelmak heeft gemaakt heeft het op een erg vriendelijke manier gedaan en bij ons komt ie graag, dus misschien eens proberen door iemand anders te laten halen.

De mannen laten overigens altijd een halster aan bij de shet en soms zelfs een lang sleeptouw Boos!


Tja het was misschien slimmer geweest om een halster om te laten, maar ik vind dat altijd een beetje eng als ze ook 's nachts buiten staan. Kunnen zulke lelijke dingen gebeuren!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 17:06

Freggel schreef:
Ja dan ook, wordt je hard van Haha! . Ik snap best dat het in de warmte niet leuk is, maar hopelijk vind pony dat ook.

Tot nu toe heeft dit bij mij altijd gewerkt, het langst wat ik erachter aan heb gewandeld is anderhalf uur Haha! .


Haha nou wij vanmiddag ook al anderhalf uur *LOL*

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:09

Dan toch te vroeg gestopt, hij heeft nou "gewonnen". Dan staat je vanavond nog heel wat te wachten.

Veel succes Haha!

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 17:14

Haha nou ja m'n zusje heeft dan mooi pech, dan moet ze maar met een andere pony op ponykamp Tong uitsteken

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:16

Maar je zult 'm toch moeten vangen Haha!

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:17

Wat Freggel zegt, is helemaal waar Het kan alleen allergruwelijkst lang duren.... Dus een paar vrijwilligers optrommelen, paar flessen water mee en ombeurten een hele poos achter hem aanwandelen. Al wordt het nacht.... Haha!

Wij deden dat met manegepaarden, die na een zomer ponykampen niet meer te vangen waren (neem het ze eens kwalijk Lachen ). En een zeer eenkennig paard moest ik eens pakken. Duurde ook even, maar opeens stond hij stokstijf stil en bleef gewoon staan, ondanks dat tijdens het lopen het halster helemaal in de knoop was gaan zitten en ik nog even zat te prutsen... Haha!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:20

Elles schreef:
ondanks dat tijdens het lopen het halster helemaal in de knoop was gaan zitten en ik nog even zat te prutsen... Haha!


Dat is idd een bekend probleem bij dit soort wandeltochten Tong uitsteken

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 17:21

Hahaha, heeft er nog iemand een lasso te leen Clown
Dan ga ik als cowboy door het land jagen, en dan jump ik er vanaf m'n eigen paard erop, en dan wacht ik gewoon net zolang tot hij stopt *LOL*

Goed plan?

Cool

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:27

Lol ik ga soms wel eens met mijn eene hafwaf rijdend naar de andere en dan krijg ik haar wel te pakken het is te proberen Tong uitsteken
(hebben ook geen halsters om in de wei)

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:34

Summertje schreef:
Hahaha, heeft er nog iemand een lasso te leen Clown
Dan ga ik als cowboy door het land jagen, en dan jump ik er vanaf m'n eigen paard erop, en dan wacht ik gewoon net zolang tot hij stopt *LOL*

Goed plan?

Cool


als je dood wilt...Tong uitsteken kun je niet alle andere paarden op stal zetten en dan heel luidruchtig gaan voeren? bij ons trappen alle paarden daar in...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Ninouschka, su72 en 45 bezoekers