nodig weten .....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

nodig weten .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 14:08

wat moet je nodig in huis halen voor een eigen paard (wat buiten leeft (In een wie met 1 maatje ?) hooi en zo dat weet ik wel ..

maar hoefen spul ?? wat vooor en zo???

umm wie weet er nog iets

water, hooi ,mest plaats ???

(VOOR HET EERST EEN EIGEN PAARD (MISSCHIEN) IK WEET WEL KLINK PENNY ACHTIG MAAR IS NIET ZO ) ik krijg wel een paard maar miss is dat binne 3 weken of volgend jaar.....een ijslander Pling

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:42

een paard wat buiten leeft.
hier een kort lijsje:

- hooi
- waterbak
- spullen om de mest uit de wei te halen.
- een hooi ruif, in de winter is het vaak te drassig om op de grond te voeren..
- in de winter, staat je paard dan niet dag en nacht in de prut? wat weer kans op rotstraal, mok verhoogd
- poetspullen
- ga je erop rijden?
- zadel, hoofdstel
- kan het paard wel dag en nacht buiten? misschien heeft hij ook wel dekens nodig..
- winterdeken, waterdichte deken, regendeken, zomer deken, zweet deken, vliegendeken..

dit is maar een klein lijsje, je heb vaak veel meer nodig dan je denkt, maar het is niet zo dat je er alleen maar bent met een hele doos vol spullen.. ik ben er zo ie zo niet zo'n voorstander voor, dat je paard het hele jaar buiten moet blijven,
als ik jou was zou ik gewoon alles tegen elkaar afwegen, en op die manier kijken welk paard je wil, en waarom.
Ga ook eens vragen bij mensen die er verstand van hebben, en je daarbij willen helpen,
wij hier op bokt geven je natuurlijk advies, maar soms is het beter om het van een 'levend' iemand te horen..

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:23

tja het kliknt idd,wel een beetje pennyachtig!!Maar buiten dat...wat leuk dat je misschien een pony krijgt!!! Haha!
Maar je weet toch verder wel hoe en wat je je pony moet verzorge!!
tenminste dat lijkt me toch.... En anders ga eens rondvragen en kijken,om eerst eens wat meer ervaring op te doen!!

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 22:54

uumm.. wil niet vervelend zijn maar ik ben hier al van af mijn 6 mee bezig paarden dan he Tong uitsteken

nooid een eigen pony gehad waar ik nu de kans toe krijg Haha!
ik ben geen penny meisje ik weet niet alles better of zo en penny meisjes ackties maar ik weet wel waar ik aan begin ...
mijn tante heb een paard (2) eerst 1 en daar ree ik altijd op maar nu voor zijn gezelschap is er 1 tje bij gekomen die heb een half jaar moeten wennen (en daar voor wass het egt een kreng toen heb ik die gereden omdat niemand er op durfde of wouw) maar na het half jaar is hij poes lief .....ik weet dus wel hoe je met een paard moet om gaan ... wil ik hier uit laten blijken

ik weet je moet kommen als je geen zin heb of moe ben of regen hij heb je nodig zelf kan hij geen voer of drinken pakken en het is een makkelijk paardje in omgang een ijslander en die kunnen mekelijk de hele vinter buiten hoor !!!! (doet hij al zijn hele leven zonder bbeschuting en zonder deken nee niet zielig in ijsland is het veel kouder)

maar de vraag was gewoon heb je egt nog meer nodig ???

voor de hoefen ?? wat en hoe heet het??

(zadel hoofd stel is nog niet nodig hij is 3 en een half ijslander mogen in gereden worden met 4 a 5 )

maaar is er nog meer dan wat egt nodig is ???

ik heb:

halster ,hooi, poets spullen cap zweep, vliegen spul , en umm...

heb je egt iets anders nodig ??

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:12

_Margarita_ schreef:
- kan het paard wel dag en nacht buiten? misschien heeft hij ook wel dekens nodig..
- winterdeken, waterdichte deken, regendeken, zomer deken, zweet deken, vliegendeken..


uhh dekens?? Als hijd ag en ancht buiten stata, red hij zichzelf wel door een eigen vachie te kweken, okee ene winter deken en vliegen, maar de rest vidn ik eigenlijkw el wat onzin!