Renne bij het aanspringen in de rechtergalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Susannetje
Berichten: 30
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Kampen

Renne bij het aanspringen in de rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-03 15:50

Als ik in een dressuurproef in de rechtergalop moet aanspringen gaat mijn pony zijn hoofd kantelen en racet dan weg zodat ik hem niet meer onder controle heb.
Links is hij wel heel erg braaf en thuis links en rechts ook heel erg.
Hij doet het dus alleen op wedstrijden.
Misschien dat ik wel bang ben dat hij dat gaat doen en dat ik daarom verkramt ga zitten ofzo, maar volgens mij doe ik gewoon normaal.
Wie heeft er tips?
Groetjes Susannetje


horsse_
Berichten: 16
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:46

Blijf ten eerste vooral goed rechtop zitten! vraag goede stelling aan en maak een ophouden voordat je aangelopeerd, misschien dat als je een duidelijke ophouding maakt het wel lukt! succes!

Kirstenx
Berichten: 409
Geregistreerd: 26-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:04

Misschien komt het wel omdat hij het er een keer mee begonnen is op wedstrijd en dat je zins dien onbewust toch gaat denken : o nee, rechter galop straks doet ie het weer. en ja dan doet ie het ook.

Gewoon niet bij na denken of misschien een keer duidelijk terug zetten naar de draf.

TalithaNero
Berichten: 30
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:25

Probeer vooral ontspannen te zitten ;)
En laat hem duidelijk weten wanneer hij aanmoetspringen, geef des noods 1 keer wat harder been

donsje
Berichten: 208
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: tzeeuwse:)

Re: Renne bij het aanspringen in de rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:41

hou goed contact met je linkerteugel.. op de rechterhand is dit nl de "rem" Hou hem niet tegen maar hou wel de druk erop, zo kan hij niet wegracen. Breng je rechterteugel goed naar binnen voor je juiste stelling en hou je been eraan. Zo hou je hem "opgesloten" tussen je hulpen en kan hij niet wegrennen. En vooral ontspannen, niet verkrampen!!!

..Break the rules, stand apart, ignore your head and follow your heart..

!!Paardensportmassage omgeving zeeuws-vlaanderen/zeeland!!

TalithaNero
Berichten: 30
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Renne bij het aanspringen in de rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:35

Je buitenhand is altijd je rem, binnen kant kan je vragen..

Merel_93
Berichten: 157
Geregistreerd: 26-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:01

Klinkt een beetje alsof hij aan de ene kant 'vast' zit... Misschien heeft hij wel gewoon pijn. Ik zou er eens na laten kijken en evt. laten kraken zodat alles weer lekker recht zit. Verder heb ik niks toe te voegen aan de tips die hierboven worden gegeven :D


paschester
Berichten: 124
Geregistreerd: 02-05-09

Re: Renne bij het aanspringen in de rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:52

klinkt op zich wel logies, maar als hij dat thuis niet doet en alleen wel op de wedstrijd lijkt mij dit niet het geval.
wel zou het op zich een stukje spanning kunnen zijn omdat je wellicht denkt bij het aanspringen in de galop dat hij er weer vandoor gaat. goed je hand er aan houden en stelling vragen dan rustig aanspringen en vooral niet ineens van houding veranderen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers