achtergrond fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

achtergrond fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 13:33

sinds april ben ik in het bezit van een friese ruin. helaas zaten er geen papieren bij (wel inentingsboekje en paspoort).
via het inentingsboekje heb ik wel contact gehad met de eigenaresse die hem voor mij had (wij hebben hem via een handelsstal gekocht), maar ook zij kon mij niet vertellen wat de verdere achtergrond is.

ik zou graag willen weten of er manieren zijn om daar achter te kunnen komen.

het gaat om een 8-jarige ruin genaamd wessel (foto´s staan in mijn profiel). de vorige eigenaresse woont in uden (zij had hem gekocht toen hij 5 was), maar alles daarvoor is dus een zwart gat. ik zou eigenlijk toch wel graag willen weten wat zijn afstamming is.

ik hoop dat hier iemand mij verder kan helpen.



Popkjen

Berichten: 372
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: sint-truiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:48

Als hij een tongnummer of chip heeft kan je navragen bij het fries paarden stamboek in drachten... Daar kunnen ze je dan zeker verder helpen... Als hij deze niet heeft vrees ik dat je zijn afstamming waarschijnlijk niet te weten zult komen (tenzij je zijn fokker kan vinden)

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 23:17

hij heeft geen tongnummer, wel een chip, maar die is van het nrps. ben bang dat dat weinig uit zal halen.
naam van een fokker heb ik helaas niet, anders was het makkelijker geweest om op te sporen.

bedankt voor de tip in ieder geval.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joyceee86 en 103 bezoekers