Hoofdstel met hoge neusriem, waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Hoofdstel met hoge neusriem, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 14:11

Omdat ik van mn trainingshoofdstel het sperriempje inmiddels afgesloopt heb (ik vind het onzin om m eraan te houden als ik m niet nodig heb), maar dat niet mooi genoeg is voor concours (het is een oude neusriem waar ik het lusje dus afgesneden heb) wil ik een hoofdstel erbij met engelse/hoge neusriem. Liefst een beetje smal gesneden, zwart, blinde sluitingen.
Waar kan ik zo ééntje kopen? Ik zie ze nergens! (geen stubben of ander ontzettend duur merk)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:19

Vergeet het maar, ik heb er laatst ook een topic over gestart. Een hoofdstel met een engelse neusriem is alleen te verkrijgen in stang en trens uitvoering. Laatst hadden ze bij Divoza redelijk mooie effen zwarte in de aanbieding voor 40 euro, maar ja, dat is toch nog 90 gulden.

[VMR] hoofdstel met engelse neusriem?

Ik heb laatst zelf het stiksel losgemaakt, lusje ertussenuit gehaald en stiksel weer dicht genaaid. 2 uur werk, maar het resultaat is prima (binnenkant wat slordig, buitenkant wat je dus ziet is perfect, je ziet niet dat er aan geprutst is).
Verder rij ik dus met een stang en trens hoofdstel waarvan ik het extra bakstuk eraf gehaald heb.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:27

Je mag er ook niet mee starten officieel.
Er moet een sperriem om kunnen, dus met lusje.
Pas met de M hoeft dat geloof ik niet meer.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:29

Dat is niet waar, Amanda.
Je mag gewoon met Engelse neusriem starten hoor.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:30

Bij ons kwam een jury vertellen dat dat niet mocht.
Was gewoon een officiele wedstrijd. Een B proef.
Vaag Verward

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:31

Kitty schreef:
Dat is niet waar, Amanda.
Je mag gewoon met Engelse neusriem starten hoor.

klopt, je mag met engelse neusriem starten, in zowel dressuur als springen. Het lusje moet dan wel van je gecombineerde neusriem zonder sperriem afgehaald zijn.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:31

En idd als er wel een lusje aan je neusriem zit (gecombineerde), dan moet er met de wedstrijden ook een sperriem doorheen Knipoog

Ik heb hetzelfde gedaan als Germie met een eigen hoofdstel: loshalen, lusje verwijderen en dan weer dichtnaaien.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:33

Ja, maar toch niet met een neusriem van stang en trens hoofdstel, waar dus geen lusje aanzit??
Dat hadden wij dus.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:34

Amanda schreef:
Ja, maar toch niet met een neusriem van stang en trens hoofdstel, waar dus geen lusje aanzit??
Dat hadden wij dus.

ja hoor, dan heb je een gewone engelse neusriem en daar mag je mee starten. Lees de regelementen maar na.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:36

Ik geloof je wel.
Dat is mooi dan Haha!
Maar wel vreemd dat de jury dat dan verteld. Heel vreemd Verward

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:40

Ik heb hem er gewoon afgesneden, voor mij is ie goed genoeg Tong uitsteken ik rij toch geen wedstrijden Knipoog

Ik had ook begrepen dat als het lusje eraan zit je niet mag starten, je uitrusting moet compleet zijn, en zo'n lusje geeft aan dat het niet compleet is Lachen

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 15:20

Je kunt natuurlijk ook een losse neusriem aanschaffen. je hebt ze in allerlei verschillende kleuren en kleurcombinaties. Ff zoeken naar wat je wilt

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:19

bij divoza staan volgens mij verschillende engelse neusriemen op de site. zowel hoge als lage. misschien kun je hier even kijken. de goedkoopste is volgens mij 22,67

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:26

Amvbeek schreef:
bij divoza staan volgens mij verschillende engelse neusriemen op de site. zowel hoge als lage. misschien kun je hier even kijken. de goedkoopste is volgens mij 22,67


nadeel is dat ze vrijwel nooit bij je hoofdstel passen. Het zijn tegenwoordig vaak hele brede. Terwijl juist dat dunne mooier is vind ik. Je moet goed zoeken. Het lusje zelf wegwerken is volgens mij de beste optie.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 19:49

Zo'n aansnoerneusriem heb ik al, ik wil dus graag een hele smalle. En daar zoek ik me helemaal lam naar. Verder vind ik een compleet hoofdstel mooier, de gespjes zijn anders toch verschillend.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 20:47

Concorde schreef:
Zo'n aansnoerneusriem heb ik al, ik wil dus graag een hele smalle. En daar zoek ik me helemaal lam naar. Verder vind ik een compleet hoofdstel mooier, de gespjes zijn anders toch verschillend.

Denk dan eens aan een stang en trens van Chetak, niet overdreven duur, mooi leer en ze hebben hele dunne.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:24

Amvbeek schreef:
bij divoza staan volgens mij verschillende engelse neusriemen op de site. zowel hoge als lage. misschien kun je hier even kijken. de goedkoopste is volgens mij 22,67



Een Engelse neusriem is altijd hoog. Bedoel je Engelse neusriemen en Hannoveraanse neusriemen, ook wel africhtingsneusriem genaamd?

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:31

Tegen mij werd dat laatst ook gezegd, maar ik heb het opgezocht in het regelement van de KNHS en volgens het onderdeel optoming mag je er gewoon mee starten.

Overigens heb ik die van mij bij het tentenkamp gekocht bij de Hyporama.

Die van mij kostte 19,95 euro in de aanbieding. Supermooi, zwart en hele goede kwaliteit.
En een vriendin van mij heeft daar toen een bruine passier neusriem gekocht (nieuwprijs over de 100 euro!!!) voor 5 (echt waar) euro gekocht in de aanbiedingen.

Als ik er weer ben zal ik even voor je kijken.

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:33

germie schreef:
nadeel is dat ze vrijwel nooit bij je hoofdstel passen. Het zijn tegenwoordig vaak hele brede. Terwijl juist dat dunne mooier is vind ik. Je moet goed zoeken. Het lusje zelf wegwerken is volgens mij de beste optie.


De kwaliteit van de Divoza neusriemen is ook erg slecht hoor. Heb ik er toevallig ook nog een van. Ooit bij een hoofdstel gekocht.

Ik vind het net plastic en daar vind ik hem dan toch te duur voor. Het is wel 50 gulden, voor slechte kwaliteit...

"May the horse be with you"

Nieuwe foto's op www.elisesundance.tk <- zit tijdelijk even redelijk chaotisch in elkaar...

21 aug - SGW / 4 sept - Spr / 2 okt - Spr / 16 okt Spr+Dr /

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 08:38

Amanda schreef:
Je mag er ook niet mee starten officieel.
Er moet een sperriem om kunnen, dus met lusje.
Pas met de M hoeft dat geloof ik niet meer.



flauwekul, een meisje van mijn stal heeft van het B tot het M met een hoge neusriem gestart. Daar mag je gewoon mee rijden hoor!!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Milou85
Berichten: 91
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:47

ik heb er laatst een hele dunne bij van schie in zwaanshoek zien hangen voor 30,- (er zijn nu namelijk kortingsdagen), maar die was wel heel donkerbruin.

"Er ontbreekt geen enkel kenmerk, en men mist niets meer
dan de trotse ruiter op de trotse hengst." ~ William Shakespeare

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:40

ze zijn wel degelijk los te koop.. wat denk je.. dat als iemand en andere neusriem voor hun stang en trens hoofdstel wil ze meteen een heel hoofdstel moeten kopen.. nee dus..

ik heb er ook 1.. vind het een keigaaf ding.. alleen mijn paard probeert soms zijn tong over het bit te gooien, dus moet ik wel met sperriem rijden..

neusriemen in alle soorten en maten.. je moet alleen weten waar je ze moet kopen... meestal vind je ze niet bij de standaard ruiterwinkel.. maar bij degene die de duurdere merken hebben.. en trouwens.. je kan vragen aan de verkoper of ze willen bestellen.. want vaak verkopen dat soort dingen niet goed, dus hangen ze het niet in de winkel.. maar ze kunnen er wel aankomen

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 36 bezoekers