APK en Grote Beurt voor de pony's...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

APK en Grote Beurt voor de pony's...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 14:42

Vanmorgen was het weer eens zover. Het deel van de pony's dat in de buurt van het huis staat was toe aan een APK keuring en een grote beurt.
Dat wil zeggen: de DA kijkt ze allemaal na, enten wat geent moet worden, hoefsmid komt om alles te bekappen en overal gaat een wormenspuit in.

Vanmorgen dus om 8 uur samen met mijn vader een hoop halsters meegenomen naar de wei en ik heb eerst de hengst uit de groep met merries en veulens gehaald.
Hij liep braaf mee naar huis, klein stukje over de weg maar dat zijn ze nu allemaal wel gewend.
Daarna de merries met veulens 2 aan 2 opgehaald.
Toen nog uit een ander weiland opa Sepp en een jaarling merrie van vrienden opgehaald.
De jaarling is niet veel in handen geweest dus dat was allemaal erg spannend.
Op stal was ze ook erg druk dus dan maar samen met opa Sepp in 1 box. Ze stonden meteen samen hooi te eten Lachen

Afbeelding
Lekker staartje Scheve mond
Sepp heeft door zijn leeftijd wat problemen met zijn huid en het verharen en wil dan als hij een keer op stal staat graag eens het oude haar eraf schuren.
De DA moest wel lachen toen hij ze in de stal zag staan. De eerste ruin met een veulen! En dat op zijn leeftijd Tong uitsteken

De hoefsmid was er als eerste en begon met Samson. Samson vond het blijkbaar te warm om zich druk te maken want hij was heel braaf. En dat terwijl er op 4m afstand pony's stonden die niet bij hem in de wei staan.

Daarna waren Macy en Meaghan aan de beurt.
Voor Meaghan was het de 1e keer bij de smid. De vorige keer was er niets nodig maar nu waren de veulentenen lang genoeg om bekapt te worden.
1x schoot ze in de achteruit maar daarna bleef ze netjes staan alsof ze niet anders gewend was.
Zelfs de hoefsmid was verbaasd.
Afbeelding
Achterhoefje...
Meaghan staat mooi opgesloten tussen de opvoelbox en mama's dikke kont Haha!
Afbeelding
Voorhoefje netjes vijlen...

Tussendoor kwam de DA om op 1 pony na alles te enten. Ze zijn meteen allemaal weer even nagekeken en alles is goed gezond OK dan!
Caru en Meaghan hebben de 1e enting van de basisenting gehad en morgen dus binnenkort nog een keer. Hebben ze straks alles klaar voordat ze afgespeend worden...

Ondertussen kon de hoefsmid even bijkomen want het was al weer aardig warm aan het worden Scheve mond
Copper en Caru waren zijn volgende klanten.
Ook Caru gedroeg zich super braaf en liet alles netjes toe. Voor haar was het ook de 1e keer dat er echt wat te bekappen viel.
Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik ze allebei weer eens opgemeten.
Caru is nu 1.25m en Meaghan 1.19m.
Al vraag ik mij af of het wel helemaal klopt want zo op het oog is Caru echt een stuk groter dan Meaghan Verward
Nou ja, bij de volgende enting meet ik ze nog wel een keer op.

Daarna waren Sepp en de jaarling aan de beurt.
Laat ik het er maar op houden dat Sepp heel braaf was en de jaarling "iets" minder Bloos!
Maar ook die staat er weer netjes op.

Voordat ze naar buiten gingen nog even met een tasje met wormenspuiten overal langs geweest en daarna snel alles weer naar de weilanden gebracht.
Pfff... wat was het weer warm zeg...

Nu binnenkort de groep enters/twenters die buiten het dorp staan nog een keer en dan hebben we het weer even gehad Lachen


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:48

Haha, wel een werk met zoveel pony's!! En dat idd met die warmte.
Bij mij is de veearts ook pas geweest, maar dan maar voor 2 pony's.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:50

Leuke foto's Marije, de fotograaf is wat minder ha ha. Haha!
Mag je pap wel een keer les geven in fotograferen, maar het geeft wel een indruk hoe braaf ze waren.
Ik heb bewondering voor de hoefsmid.... 7 stuks bekapt met dit weer.

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 14:52

Tja ik probeer dat soort dingen altijd zoveel mogelijk op 1 dag te plannen. Alleen die temperatuur had ik niet zo gepland Scheve mond
Maar beter alles in 1x dan iedere keer de pony's op moeten halen uit de kudde want dat is nog best een klus...


MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 14:53

FennekeR schreef:
Leuke foto's Marije, de fotograaf is wat minder ha ha. Haha!
Mag je pap wel een keer les geven in fotograferen, maar het geeft wel een indruk hoe braaf ze waren.
Ik heb bewondering voor de hoefsmid.... 7 stuks bekapt met dit weer.

Het fototoestel heeft het ook wel wat moeilijk binnen hoor.
Maar het toestel stil houden wil ook wel wat schelen denk ik Schijnheilig

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:24

Ik dacht dat Welsh Cobs niet als de meest makkelijke paarden bekend staan, maar die van jou laten hier even het tegendeel zien Haha! . Die jaarling is zeker wel "gewoon" een KWPN-ertje? 't Is maar goed dat die ouwe trouwe Opa Sepp zo goed is in zijn werk als kinderoppas, je kunt hem geloof ik echt bij ieder ander paard(je) neerzetten, hè?

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 17:39

Goede opvoeding Gwen *LOL*
De jaarling is een welsh K, maar het is niet zo'n grote want mijn veulens zijn nu al groter en vooral een stuk zwaarder.
En opa Sepp maakt zichzelf echt onmisbaar op deze manier. Straks mag hij ook weer de veulens opvangen met het afspenen, heeft hij nog meer om voor te zorgen Lachen
En dat terwijl Sepp vroeger heel erg voernijd had en hij het beste in een dichte stal kon staan.
Nu deelt hij zelfs zijn brokken nog met een kleintje Lachen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 17:42

Dat is wel een geweldige oude dag voorziening. Die ouwe van ons vreet alles op wat op een paard lijkt en bij hem in de buurt komt. Die is dus gedoemd om alleen in de wei te staan....

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:11

Wat een leuke foto's weer!! OK dan! Wat wordt Caru mooi donker zeg! Lovers
En fijn dat ze allemaal zo mooi stil stonden...zal niet meegevallen zijn voor de hoefsmid met deze hitte!! Ziek
Maar wel weer een heleboel leuke plaatjes voor in je album!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: onpaard, shadowstar, xSuuzerd en 101 bezoekers