hoe haal ik mijn ouders over?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Reyrtje
Berichten: 34
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Uithoorn

hoe haal ik mijn ouders over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 12:22

ik wil graag een eigen paard!mijn moeder wil dat niet hebben en van mijn vader mag het wel! hoe haal ik mijn moeder over?? ik heb wel verzorgpony's maar geen eigen pony! ik zeur al jaren maar het helpt nix Verdrietig

Beter 1 IJslander in mijn tuin, dan 10 bij de buren!!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:24

Blijven zeuren Knipoog
Denk er goed over na wat een verantwoordelijkheid een eigen pony is.
Dat heb je met verzorgpony's niet.
Ikzelf zou geen eigen paard willen. Juist daarom niet.
Tuurlijk heb ik met m'n bijrijdpaarden ook verantwoordelijkheden, maar uiteindelijk beslist de eigenaar.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Duhelo

Berichten: 28498
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:25

je mag al blij zijn dat je een verzorgpony hebt!!!!
ik ben 16, zeur ook al jaren, maar het helpt ook niks, ik heb me er bij neergelegd
ik zou willen alles geven voor een eigen paard,of zelfs voor een verzorgpaard, helaas zit ik vast aan 1 maal les per week
dus jij mag nog blij zijn...

EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:25

verzorg pony's zijn ook leuk toch? en een eigen paard, waar wil je die stallen enzo? en je verzorgpony's dan?

ik wil het ook heel graag. maar ik doe het pas als ik er echt aan toe ben. en ik kan echt niet zonder mn verzrgpaard en poni


Reyrtje
Berichten: 34
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 12:28

ik zet hem op de manege.dat kan daar! maar die verzorgpony's ben ik nog maar1 x geweest omdat het nu vakantie is. ik had eerst ook een verzorg mini shet maar dat was een rot beest. hij beet,trapte en deed niet wat je zei! je kon niet eens bij hem in de wei komen, zo erg was het.maar nu is die verkocht.

Beter 1 IJslander in mijn tuin, dan 10 bij de buren!!

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:29

Ik las in je profiel dat je nog 12 bent. Als je ouders er dan niet beide achterstaan zou ik er niet aan beginnen. Stel dat het paardje ziek wordt en de kosten de pan uit rijsen.....Ik zou gewoon geld sparen voor een paard d.m.v. werken en dan als je ouder bent zodoende je eigen verantwoordelijk heid hebt een paard nemen. Daar leer je ook van want je hebt er zelf voor gewekt. Een verzorgpony is ook al mooi dan ken je in de tussentijd ervaring opdoen voor je eigen paard en heb je wel de lusten maar niet de lasten. denk er nog maar goed overna een paard kopen is makkelijk gezegd maar om een paard te houden komen hele andere dingen aan bod.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Duhelo

Berichten: 28498
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:30

in de manege betaal je 250 euro per maand, veels te duur
en als je niet content bent met een verzorgpony
wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
maw: als je niet blij bent met een verzorgpony ben je geen eigen paard waard
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 06-08-04 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt


EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:31

ben met dutske eens!!


Reyrtje
Berichten: 34
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 12:32

ik ben wel blij met mij nieuwe verzorgpony's (natuurlijk!!)jah het is wel duur een iegen paard.

Beter 1 IJslander in mijn tuin, dan 10 bij de buren!!

Reyrtje
Berichten: 34
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 12:35

als het aan mijnvader ligt,krijg ik er een(hij zei dat net want hij liep ff langs)

Beter 1 IJslander in mijn tuin, dan 10 bij de buren!!

Duhelo

Berichten: 28498
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:36

natuurlijk is het duur
denk eens aan de aanschaf, 2000 euro
stalling=250 per maand
zadel=500
hoofdstel=100
denkens aan 200 ht stuk (zweetdeken, winterdeken,tussendeken,zomerdeken,vliegendeken,...)
voeder,stro,hooi,land
heb je tijd genoeg om IEDERE dag 5 uur naar je paard te gaan?
en zin?
niet vertgeten, een paard is nooit meer wegggaan, geen vakantie meer, niet eens naar de bioscoop gaan...

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:38

5 uur is overdreven. Maar 2,5 a 3 uur ben je er zo bezig.
En de stalling bij mij in de buurt is zo rond de 400 euro.
Op een manege dan. Pensionstal met alleen buitenbak rond de 250.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:43

Amanda schreef:
5 uur is overdreven. Maar 2,5 a 3 uur ben je er zo bezig.
En de stalling bij mij in de buurt is zo rond de 400 euro.
Op een manege dan. Pensionstal met alleen buitenbak rond de 250.


Gekkie, het kan veel goedkoper! Op de Cavelier (DE stal in de HW, met alle denkbare voorzieningen) kost voor een paard 240 euro.

Als dit je tegenhield, Haha!

_ortiz_

Berichten: 523
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:43

ik kreeg ook me paard toen ik 12 was ik dacht van leuk een eigen paard.
ik had altijd verzorgpony's gehad en en ik wou heel graag een eigen paard. en toen ik hem had vond ik het nog steeds geweldig wand ik had een paard. maar nu denk ik wel eens van had ik mijn verzorgpony's nou nog maar. wand het is echt heel erg moeilijk om en aan je huiswerk te moeten werken en naar je paard toe wand die moet er natuurlijk ook uit. en met die verzorgpony's kom ik een andere verzorgster op bellen van het gaat me niet lukken om op tijd te wezen om ze te voeren zou jij het kunnen doen. (ze stonden bij de eigenaar thuis maar die keek er niet naar om). en die paarden stonden altijd los. en ik mocht niet rijden. ik mocht aleen maar stallen uit mesten. dat hoef ik dan nu niet meer te doen maar ik moet nu wel iedere dag heen. ook al red ik het eigenlijk niet. denk er maar eens goed over na en wacht anders nog even een paar jaar.

:# ...o0o.ortiz.o0o... Party!!:# ...o0o.smurf #3.o0o... Party!!:#...o0o.hardcore-fan #3 .o0o... Party!!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:43

als het aan mijnvader ligt,krijg ik er een(hij zei dat net want hij liep ff langs)

Eentje krijgen was bij mij thuis vroeger ook niet het probleem, maar het onderhouden wel.
Gelukkig ligt het niet alleen aan je vader. Bloos!
Leer eerst je verzorgponies te waarderen en je kan echt nog heel veel van die ponies leren.

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:47

Toen ik 12 was had zat ik nog niet eens op les! Op mijn zestiende was er pas het geld om op les te kunnen. Na 5 jaar lessen was daar Ryan! Ik was dus 21 toen ik mijn eigen paardje kon kopen. Dus wees heel blij met je verzorgpaardje en geniet ervan. Je hebt in ieder geval iets om naartoe te werken!

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:57

Boomerang schreef:
Gekkie, het kan veel goedkoper! Op de Cavelier (DE stal in de HW, met alle denkbare voorzieningen) kost voor een paard 240 euro.

Als dit je tegenhield, Haha!


Dat wist ik niet Haha!
Maar nee, dit hield me niet tegen Haha!
Ik heb niet eens de tijd om 7 dagen in de week naar een paard te gaan. En geen geld ook om aan te schaffen.
Die 400 betaal je op de Flemming en Hippisch Centrum.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:59

Ja, blijf genieten van je verzorgpaardje! Daar heb je al geluk mee vind ik. Knipoog Ik heb tot ik m'n eigen kreeg nooit een verzorgpaardje gehad... (ben ook pas op m'n 12e gaan lessen) Nog veel geluk ermee, hopelijk krijg je ooit je eigen paardje!

xxhoixx
Berichten: 332
Geregistreerd: 08-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:20

nOu moeten jullie niet zo negatief doen over een eigen paard of pony. Ik heb een eigen paard en betaal alles zelf ook stalling 145 per maand daar is ook een buiten en binnenbak dus het hoeft geen 400 euro te zijn. Ook hoef je er geen 5 uur heen en ook geen 2,5 a 3 uur. Ik ben er ook maar 1 uur als ik ga rijden anders wel korten het ligt er net aan hoe druk het is met school.
Probeer anders een baantje te gaan zoeken of folders of kranten lopen en bespreek met je ouders om zelf ook wat te gaan bekostigen.
En ik kan ook naar de bios of op vakantie dat heeft allemaal niets met een eigen paard te maken. En je heoft ook niet zoveel dekens zoals dutske zegt.
Succes ermee

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:27

Wij hebben onze dekens echt rete-goedkoop gekocht trouwens... Als je het beste van het beste wilt hebben, tja... Knipoog Bovendien als je een flinke pony hebt kan het zelfs zijn dat je helemaal geen dekens nodig hebt, hooguit een zweetdeken, en die kan je goedkoop tweedehands krijgen (dat is iig de enige deken die ik gebruik bij onze ijslander). Een zadel kan je vast ook voor goedkoper dan 500 euro krijgen, een hoofdstel tweedehands voor een prikkie.

Maar Reyrtje is wel 12 volgens haar profiel, en op zo'n leeftijd kan je ben ik bang nog niet zo'n paard onderhouden. Ze is dus wel degelijk op haar ouders aangewezen.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:28

Ik bedoelde het zeker niet negatief in de zin van een eigen paard, maar wel in de zin van het overhalen van ouders, als ze er beide niet achter staan gaat dat op den duur toch echt voor problemen zorgen, wacht dan liever nog een paar jaartjes zodat je zelf alles of i.i.g. het grootste deel kan bekostigen.
En in haar profiel las ik dat ze 12 jaar was, dan moet je nog naar school, als je daar naast ook nog moet werken (als er al wat te verdienen valt als je 12 bent) blijft er weinig tijd voor een paard over. En maar een uur voor je paard, ik hoop dat hij dan het hele jaar door buiten staat.
En naar de bios of op vakantie heeft wel degelijk met een eigen paard te maken, i.g.g. met degene die het moet bekostigen.

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:45

Als je nou voortstelt om een kranten wijk op woensdag te nemen, en daarvan mee te betalen? Toon aan dat je er iets voor wil doen.
Zo niet, ga lekker genieten van je verzorgpaarden!

dorothee
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: brasschaat Antwerpen Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:50

ik ging op men 10e lessen op de manege
ik krijg nu (4 jaar later) een paard in half pension
dit is een pak handiger dan een vol-pension maar ni zo "eigen" want je moet hem delen! maar als dat het dan is zou ik het overwegen

je moet ook een hele hoop aan dekens kopen ( of 2ehandse)in vol
die dingen gaan stuk en moet je dan opnieuw kopen weer geld!
hij trekt in paniek zijn halster stuk weer nieuw in halfpension heeft die mede-eigenaar ook kosten dus da scheelt de helft

denk erover na om half pension te doen

wees tevreden met een verzorgertje ook veeeeel goedkoper!

de hemel op aarde bevind zich op de rug van paarden

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:42

dutske schreef:
in de manege betaal je 250 euro per maand, veels te duur
en als je niet content bent met een verzorgpony
wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
maw: als je niet blij bent met een verzorgpony ben je geen eigen paard waard


Dit slaat nergens op

EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:50

judithM schreef:
Dit slaat nergens op



waarom niet???
sorry hoor maar ik vind dat ze best gelijk hebt.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Mariett en 41 bezoekers