paard afgestaan aan de paardenopvang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

paard afgestaan aan de paardenopvang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 13:28

Ik was benieuwd wie zijn paard heeft afgestaan aan de www.paardenopvang.tk
Ikzelf zit hier namelijk aan te denken en ik zou graag wat ervaringen van anderen horen.
Dit mag ook via pb.
Laatst bijgewerkt door inka op 05-08-04 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:38

mmm de link doet het bij mij niet dit staat er: DOMAIN NAME IS CURRENTLY UNAVAILABLE. PLEASE TRY AGAIN IN 5 MINUTES.

Ga je een paard van je zelf afstaan moeilijk hoor. Mijn paard gaat de 23e naar Soest daar moet je ook aan afstaan. Ben wel benieuwd wat deze opvang inhoud.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 05-08-04 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinguin
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:38

Jammer de site doet het niet, was wel even benieuwd wat het precies inhoud.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:39

Ik ben daar zelf wat huiverig voor...............

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:40

je moet ff het puntje achter dr url weghalen, dan doet ie t wel

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 13:45

Als het goed is doet de link het nu wel.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 13:45

gijsenkim schreef:
Ik ben daar zelf wat huiverig voor...............


Ik eigenlijk van de ene kant ook een beetje.
Vandaar mijn oproep naar ervaring van anderen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:49

Er zijn een aantal bokkers met hele nare ervaringen........... ik zal even eea opzoeken

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 13:51

gijsenkim schreef:
Er zijn een aantal bokkers met hele nare ervaringen........... ik zal even eea opzoeken


Graag, de zoekfunctie mag mij niet zo. Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:51


yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:54

Op zich zorgen ze in Soest goed voor je paard maar ik wil eigenlijk toch altijd zelf de belangrijke beslissingen nemen dus voor mijn paard geen Soest! Wel een lekker plekkie in de wei!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:15

yolande schreef:
Op zich zorgen ze in Soest goed voor je paard maar ik wil eigenlijk toch altijd zelf de belangrijke beslissingen nemen dus voor mijn paard geen Soest! Wel een lekker plekkie in de wei!

Moet je wel de accomodatie hebben in de omgeving. Hier in de omgeving heb je geen stallen waar oudjes in de winter ook veel buiten kunnen komen. Weides zijn te drassig. Maar goed de opvang in dit topic is een andere opvang.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:32

Jammer dat Jaqueline op haar brood krijgt wat anderen verkeerd doen.
Voor zover ik weet is ze erg eerlijk, ik heb een aantal keer contact met haar gehad.
We hebben Dewie via haar overgenomen.
Ze is ook zelf nog komen kijken of alles bij ons was zoals we hadden gezegd, ik geloof echt dat ze de paarden zo goed mogelijk probeert te plaatsen.
Ze werkt ook samen met de LID, de paarden blijven in principe eigendom van de stichting maar daar merk je niets van.
Als er op bokt mensen zijn die met haar nare ervaringen hebben zou ik dat graag horen.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 15:16

Ik wil graag alle ervaringen horen. Goede en slechte.

shanti
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:27

nou ben ook wel beniuwd

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:37

ja ik ook...

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 16:12

Ik heb haar aan de telefoon gehad en het klonk allemaal heel goed en leuk. Mijn eerste gedachte is dat Inka daar goed terecht zou komen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:46

zeg,maar dat verhaal wat Kim aandraagt is toch over een heel andere stichting??
de stichting in dit geval(zie www.paardenopvang.tk) is een hele andere,daar heeft ook niet één persoon of famillie het voor het zeggen,daar zit een heel bestuur achter!
ga gewoon een keer kijken Inka,ze zijn echt aardig!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 08:27

Inderdaad het verhaal van Kim gaat niet over de paardenopvang.
Als ik de stap neem om haar af te staan ga ik daar zeker een keer kijken, maar ik was benieuwd naar ervaringen van anderen.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 08:46

In België (in het Antwerpse) is er vorig jaar een hele zaak uitgekomen van twee dames die zogezegd een ouder paard zochten om bij hun pony te zetten. Vele paarden zijn op die manier bij die dames beland en daarna verder verkocht. Tegen de eigenaars werd gezegd dat het paard gestorven was.
Een vasthoudende eignares heeft vorig jaar de politie ingeschakeld en de bal is toen aan het rollen gegaan. Deze zaak loopt nog steeds omdat de onderzoeksrechter paarden blijkbaar niet zo'n prioriteit vindt. In ieder geval is deze vasthoudende eigenares op die manier ook bij de Dierenbescherming beland waarvoor zij nu vrijwilligerswerk doet.
Deze dame geeft op een andere site de url en het opvangscentrum dat hier genoemd wordt op als betrouwbaar en correct. Ik weet wat zij allemaal meegemaakt heeft in haar zoektocht naar haar paard en ook wat zij er allemaal voor gedaan heeft. Dus denk ik dat als zij dit adres aanbeveelt dat het dan zeker correct is.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:46

Ik heb geen persoonlijke ervaring met deze opvang maar een kennisje van mij wel.
Ze had een tinker met een rugprobleem die niet echt meer bereden kon worden en die heeft ze naar deze opvang gedaan.
Voor zover ik weet heeft het dier het er heel erg goed gehad en is alles erg goed en netjes geregeld.
Whisper (de Tinker) is inmiddels herplaatst en heeft een liefdevol baasje gevonden, ik geloof zelfs dat de 1e foto op die site (de Tinker) dat dat Whisper is
Van mijn kant dus alleen goede ervaringen met deze opvang (dan wel indirect maar toch)

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:28

Die zaak in Belgie dat gaat over het vrouwtje waar ik mijn paard vandaan heb. Ze was er echt kapot van dat dit met haar paardjes gebeurde. Ik heb mijn paard via de paardenopvang van Jacqueline, doordat zij ook met dit vrouwtje werkt. Ik ben ook bij Jacqueline geweest en ik kan niet anders zeggen dan dat zij geweldig werk verricht. We zijn ook bij een aantal van de geplaatste paarden geweest en die staan stuk voor stuk goed en de nacontrole is ook goed. Zelf heb ik regelmatig contact met Jacqueline, o.a. over de gang van zaken i.v.m. mijn paard, maar ook over haar perikelen met de paardenopvang. De LID krijgt een bericht als er een paard is geplaatst en gaat dan ook nog eens controleren. Ze hebben inmiddels een stichting opgericht en een eerste opzet voor een website gemaakt: www.paardenopvang.tk Misschien kun je haar eens bellen voor meer informatie, ze kan je alle ins en outs vertellen en is erg sympathiek. Ik kan alleen maar zeggen dat ze gigantisch haar best doet om een permanent goed tehuis te vinden voor de paarden. Ze mogen bijvoorbeeld niet alleen komen te staan, mogen niet verkocht worden, e.d. Het kost haar alleen maar geld en levert niets op. Ze doet dit geheel en alleen voor de paarden.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:43

De ervaringen van Naomi met Flame hebben overigens betrekking op een andere stichting. Ik weet niet of die stichting ook onder toezicht van de LID valt, o.i.d.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:43

En de site doet het nu wel