En nog een verslagje v. keuring Dordt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

En nog een verslagje v. keuring Dordt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 23:02

Verslag nummer zoveel, maar ik zal 'proberen t kort te houden Haha!

Ook ik was dus met fjord naar de keuring, met Wayorna ( Reitze x Drageset). We waren bijschrijver, omdat we niet wisten of 't DNA papier op tijd zou komen.

Voorgaande jaren heeft ze 't steeds vrij goed gedaan, dus ik ging toch wel verwachtingsvol richting dordt, al is dat eigenlijk nooit zo verstandig, maar goed.

De uitslag viel me in 't geheel niet tegen:
Ze haalde wederom een eerste premie (dat had ik nog wel reƫel verwacht) met 38 punten, ze werd op kop geplaatst in dr rubriek en tot slot behaalde ze in de kamp.keuring het reservekampioenschap van de 3 jaar-en oudere merries! Lachen

Ze heeft nu in 3 keuringsjaren 3 x een 1-ste premie behaald met 38 pnt, 2 x op kop gestaan in dr rubriek en 3 titels binnengehaald ( reserve jeugd, kamp.jeugd en nu res. kamp.3 jr. en ouder). * trots*

Aan 't eind vd dag werden de kampioenen en reserves nog verwacht in de hoofdring met vrij veel publiek. Dat was eigenlijk nog het spannendste..
Ik zag dat vooraf niet echt zitten ( wayorna is nog vrij druk en gestresst/opgefokt onder dat soort omstandigheden) en ik had rondgevraagd voor een andere, sterkere voorbrenger, maar die was er niet (meer).
Na enig dubben toch maar gegaan en zelf gelopen. Scheve mond

Het was afzien, vooral omdat we maar bleven lopen.. nog een ronde, nog een ronde, etc.. en het was ook helemaal niet warm ofzo.. Bloos!
Wayorna was best stuiterig en springerig, vooral in de hoeken waar we onder de grote speakers/mega boxen door moesten, met een hoop geschal, + daarbij langs dravende paarden in de ring..
Ze ging 'n paar keer de lucht in, maar ik kon dr net houden.
Heb 'n paar keer op 't punt gestaan de ring te verlaten, beestje was aardig doorgedraaid, maar anderzijds: ze moet 't toch leren en het was goed voor d'r ervaring!
Maar ik was bijzonder blij dat we er eindelijk uit mochten en dat ik zowaar mn paard nog in handen had OK dan!

Zijn er toevallig nog bokkers die er iets v. gezien hebben..?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 07:16

Heeej Mado,
Wayo is een leuk ding geworden, wel kleiner gebleven dan verwacht eigenlijk maar een lekkere bolliewolliefjord.
Ik liep samen met Marieke Kjeld (die grijze ruin) in de rondte te slingeren en bij de Demo liep ik met Naisven achter de fjord met western outfit.
Joh volgende keer kijkt ze niet meer op of om van die speackers, is gewoon kwestie van wennen.

Hoest met Leorna, alweer wat opgeknapt na dr hoefbevangenheid?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:49

He wat leuk om een verslag van je te lezen! Dat is lang geleden
Wat goed dat Wayorna het zo best doet! Ben je haar al aan het beleren?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:05

Lang geleden dat er wat van jou op Bokt heeft gestaan en van je paardjes natuurlijk.
Lekker hoor dat Wayo zo fijn dr best doet, iedere ervaring is dan weer meegenomen!! Kan me voorstellen dat je flink trots op dr bent

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 22:50

ha vivian, helaas heb ik van de demo weinig/niets meegekregen, behalve dan vooraf het strik-om-de-kont-van-Ilona-goed doen... Haha!
Tijdens de demo zelf durfde ik vooral niet te lang me ergens anders op te richten dan wayo..
Maar je stond tijdens het (te) lange wachten bij de hoofdring iets voor mij, dat was de enige keer dat ik je op het terrein gezien heb, hoewel je er blijkbaar al wel eerder was .. *LOL*

Ze is idd wat aan de kleine kant gebleven ( qua hoogte dan..).
Ze was net 1.40. Daar zal nog wel iets bijkomen, maar geen 5 cm meer denk ik zo. Misschien moet ze om die reden ook maar voor de kar, want ik ben zelf 1.80.. Scheve mond

Met leo gaat het stukken beter. hoewel dr nek nog wel erg ' gespierd' is loopt ze al weken prima en heeft ze weer praatjes voor 10.
Toen wayo terug kwam van wel een hele dag weg (...) leek het wel een hengst die snurkend aan kwam stuiven..!
Tjo is er ook weer bovenop las ik ?
( jaja, ik ben weer helemaal bijgebokt intussen..)
Die is snel weer opgeknapt dan!

Jantina, klopt, ik bok stukken minder fanatiek, maar een verslagje van de keuring is traditie Haha!
Ik ben er rustig aan aan het beleren, d.w.z. ze heeft regelmatig het bit in en zadel op, dat gaat prima. Heb er nu 2 x op gezeten, 1 keer stuk gelopen met Ilona (fjordido) erbij, ook dat ging goed, behalve dat het stuur nog niet 100% werkt.
Maar dat komt vanzelf als ik haar echt op ga pakken een paar keer per week. Zo af en toe es erop werkt dan niet echt om 't er goed in te krijgen.
Heb ook niet echt haast, ze is nu net 3 (en 't is toch alles bij elkaar een kilootje of 75 schat ik op dr rug Haha! )

Maaike, idd, ik heb ook vooral meegelopen voor d'r ervaring, want echt fijn lopen vond ik het zelf niet Pling
Toen leo het goed deed vond ik dat al heel leuk maar dit heeft nog net ff iets extra's. Zit nog regelmatig met de veulenfoto's in m'n handen ..
Lovers

Konijntjuh

Berichten: 256
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:56

zooo wat een verhaal zeg Haha!
fijn dat je nog een 1e premie hebt binnengehaald Knipoog