Paard chron. bronchitus, welke kruiden geef jij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Paard chron. bronchitus, welke kruiden geef jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 10:11

Mijn paard heeft chronische bronchitus maar heeft er niet echt heel veel last van (alleen met warm weer is hij snel benauwd)
Nu ben ik benieuwd wat jij je paard met bronchitus erbij voert aan kruiden of melanges of wat dan ook
Op de site van de Paardendrogist heb ik al gekeken, maar dat vind ik best prijzig
wie weet er nog iets wat goed is voor de luchtwegen??


Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:12

Foene Griek, dit is volgens mij niet zo duur.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:21

Im heeft astmatische bronchitis, maar hij krijgt daar geen middelen voor. Wat ik wel doe: zorgen dat hij zo stofvrij mogelijk staat, dus niet vegen als hij in de buurt is, vlas in de stal, kuilgras of geweekt hooi ipv gewoon hooi en zorgen voor voldoende ventilatie, maar geen tocht.

Toos paardloos

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:25

En vooral geen foenegriek geven want dat onderdrukt de hoestprikkel waardoor de bronchitus verergerd! Vraag je dierenarts eens naar Atusin hoestsiroop das homeopatisch en de meeste paarden vinden het nog lekker ook!

Buitenkans voor de paardenliefhebber, ons droomhuis nu te koop ivm emigratie 2011

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:26

O, dat wist ik helemaal niet, nou ja weer wat geleerd!

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:28

Ik verplaats dit topic naar MD.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 13:31

yolande schreef:
En vooral geen foenegriek geven want dat onderdrukt de hoestprikkel waardoor de bronchitus verergerd! Vraag je dierenarts eens naar Atusin hoestsiroop das homeopatisch en de meeste paarden vinden het nog lekker ook!


Oh dat wist ik niet, hij krijgt 's winters altijd Foenegriek met knoflook (heeft het nu al een tijdje niet meer gehad)

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:51

ik gaf mijn pony een paar behandelingen met eucalyptus en den olie en die is van 20 ademhalingen per minuut naar 8 per minuut gehaal behalve als het erg heet is maar dan spons ik haar hals af met koel water dat help erg goed, verder kun je tijm olie goed gebruiken geloof ik, op paadendrogist.nl kun je zoeken als je dan essensiele olieën intypt kun je kijken welke je het meest geschikt lijk, ps deze zijn erg duur maar in een reform winkel zijn ze goedkoper wel van jacob hooy maar ik vind het een prima merk en het is 2x zoveel voor hetzelfde geld. je doet er ook nog eens heel er lang mee maar 10 druppels per inhalatie is 1 mililiter ongeveer zit vaak tussen de 5 en de 30 ml in geloof ik zo'n flesje. ze hebben er ook een boek over, die heb ik hier liggen en kan ik stukjes uit scannen als je dat wilt.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

kiola
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 21:07

he lailapri, over hoeveel geld praat je dan?

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 22:02

lailapri schreef:
ze hebben er ook een boek over, die heb ik hier liggen en kan ik stukjes uit scannen als je dat wilt.


Ja als je dat zou willen doen voor me, graag! OK dan!


Citaat:
he lailapri, over hoeveel geld praat je dan?

Ja daar ben ik ook wel een beetje benieuwd naar


Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:33

Ik bestel altijd bij de paardendrogist Easy Breathing voor mn shet, heeft ook bronchitis.
Het is dan misschien wel prijzig maar ik ben er heel positief over!!
Zodra ze last heeft van dr bronchitis krijg ze een schepje ervan door haar voer en je ziet en merkt aan haar dat het dan makkelijker gaat.
Het werkt echt!!!

* Little Joy * : Ik mis je kleine meid :+:
* Anne Reseda * : B + 18 // L1 + 10 // L2 + 13 // M1 + 2 :list: *\o/* Kampioen B dressuur Haflingerdag Ermelo 2011 *\o/*

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:57

imker schreef:
Im heeft astmatische bronchitis, maar hij krijgt daar geen middelen voor. Wat ik wel doe: zorgen dat hij zo stofvrij mogelijk staat, dus niet vegen als hij in de buurt is, vlas in de stal, kuilgras of geweekt hooi ipv gewoon hooi en zorgen voor voldoende ventilatie, maar geen tocht.

En dat is de enige oplossing...
Vaak helpen die kruuiden niet of nauwelijks en kost het handenvol geld.
Lucht en beweging, geen stof, en da's genoeg.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:58

Bij mij helpen die kruiden (Easy Breathing) erg goed hoor!
Natuulijk wel in combinatie met de andre dingen, open stal ed.

* Little Joy * : Ik mis je kleine meid :+:
* Anne Reseda * : B + 18 // L1 + 10 // L2 + 13 // M1 + 2 :list: *\o/* Kampioen B dressuur Haflingerdag Ermelo 2011 *\o/*

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:41

hallo mijn paard heeft ook chronische astmatische bronchites,,en geef hmp-horse hoestpoeder van hofmans lieves helpt ook goed..maar met heel warm benauwd weer helpt het weinig alleen frisse stofvrije lucht..

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:12

Pauline schreef:
En dat is de enige oplossing...
Vaak helpen die kruuiden niet of nauwelijks en kost het handenvol geld.
Lucht en beweging, geen stof, en da's genoeg.


Als je paard een lichte vorm van CB heeft misschien maar zoals bij mijn het paard het geval is (heeft enstige CB) kom je er niet uit zonder behandeling deze kun je zeker wel goed ondersteunen dmv van het geven van kruiden.

Mijn paard staat onder behandeling van een fysio/accupuncturiste, daarnaast worden hem alle leefomstandigehden geboden die een paard met een luchtweg-aandoening nodig heeft en aangevuld met verschillende massagetechnieken en knoflook/anijs, slijmoplossers, weerstandverhogers, alles op homeopatische basis!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 08:37

Ik heb hoestkruidenmix van de ruitersportzaak. Daar zit eucalyptus, weegbree, foenegriek en nog een hele berg soorten kruiden in. Ik heb het idee dat het wel helpt, uiteraard niet zo spectaculair als ventipulmin, maar goed. Verder: rij niet in een stoffige bak, hooi weken minstens vier uur, liever op zaagsel dan op stro, zoveel mogelijk buiten ook snachts etc etc.
Oja wat ook evt. kan helpen is stomen met dampo (gewoon mensen dampo), neem een spons of een doek, doe die met water van 35 graden. Leg dit onderin een emmer, bindt de emmer om de snufferd van je paard en zo een kwartier laten staan. Haha! Vinden ze niet leuk, maar het helpt wel.

http://members.lycos.nl/jileeflang/zomer/00000035.jpg

[edit Sugarmiss: van te grote foto IMG's verwijderd]

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 09:36

Een kennis van mij heeft haar paard respiraze(paardendrogist) gegeven tegen de bronchitus. Dat heeft erg goed geholpen bij haar paard.
En verder is hier over zo'n beetje alles wel gezegt.

Wodan en ik onderweg in de M2

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:47

Imker heeft ook geen CB, maar AB.
Veel weidegang en frisse lucht is DE remedie daarvoor. Hoe meer een paard in een stoffige omgeving staat, is voor zowel CB als AB, een aanleiding om te verergeren.

Toos paardloos

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:35

Mijn paard staat in een buitenbox, loopt veel buiten en krijgt kuil.
Verder geef ik sinds kort luchtwegcompositum, dat zijn homeopatische druppels.
Tot nu toe bevalt dat goed.

www.degroeneos.nl
www.vanderpigge.nl

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:38

Wij hadden ooit een fjord op de manege en die had hele erge bronchitis.
Die gaven we Foene Griek, maar dat hielp niet o goed omdat ie het chronisch had.
Foene Griek is meer voor paarden die een beginnend hoestje hebben.
Later is dit paard afgemaakt.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2misty2, _RobinA_, Amber_anne, Kayleigh__, lauret, Stybba en 75 bezoekers