Mager?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cemlys

Berichten: 14951
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Mager?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 12:09

Een paardje die ik ken staat nogal overdreven mager. een jaar geleden toen ze hem kochten stond ze ook zo mager. deze winter ging het iets beter maar nu is het opnieuw zo. ze rijdt wel elke dag. en staat op een behoorlijk kale weide maar wordt wel bijgevoerd. ze wordt ontwormd dus heel waarschijnlijk ligt het daar niet aan. wel heb ik gezien als ze eet schuimt ze nogal in haar mond, dus mss ligt het aan haar tanden maar ik weet nu niet zeker of die al gecontroleerd zijn geweest. heeft iemand tips om haar dikker te krijgen. het is van nature geen al te dik paardje (een volbloedje) maar dit is toch iets te dun


Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:05

Je kan de tandarts laten komen als hij zijn eten niet goed kan kauwen neemt ze wellicht te weining voedinsstoffen op. Anders kan je ook een mestmonster laten analyseren om te kijken wat de oorzaak is. Soms helpt het om een voedingssuplement met wat extra vitaminen te geven.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:51

Kijk wel ut met voeren, want een mager paard heeft zo eiwit-vergiftiging.
De tandarts laten komen is een goed plan en je kan beginnen met goed ruwvoer te voeren.
M'n vriendin had vroeger ook een volbloed en die werd ook nooit dik, zo zijn ze gefokt(als ze dik zijn kunnen ze niet zo hard).
Maar ik ben het met je eens een beetje vlees mag er wel op zitten!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:51

of er is wat met de nieren aan de hand, laat ff controleren.

Gediplomeerd ORUN-Instructrice

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:05

het kan ook zijn dat ze ergens pijn heeft? daar stoppen veel paarden energie in. hoe oud is ze? ze kan ook afvallen omdat ze het koud heeft, vooral oudere paarden, soms ook wel in de zomer. de nieren kunnen het ook heel goed zijn, of inderdaad haar tanden.
is er niets te vinden: geen mais-meel, worden ze dikker van.

start paardensport Zie profiel voor meer info

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:07

Er zijn een hoop topics waar een hele hoop 'tips' in staan wat je kunt doen. En sommige paarden zijn van zichzelf nou eenmaal mager...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:01

nou misschien een tip als ze zo schuimt wij hebben 1 pony van 24 jaar en die krijgt elke dag 1 kilo biks(omdat ze een veulen heeft)met haver er door heen met water gemengt dan kan ze het makelijk eten

Cemlys

Berichten: 14951
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 17:05

ze is nog maar negen. heeft vroeger galoprennen gedaan, idd ze mogen niet dik zijn maar dit is zeker niet dik

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Hercules_

Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:51

Mijn volbloed krijg ik ook niet echt dikker......heb maismeel geprobeerd maar dit werkt ook niet helemaal want meneer lust het niet....

Melle 31/08/2006
Rikke 09/09/2007
En nu gaat mama genieten van alles moois om haar heen....


Cemlys

Berichten: 14951
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 20:14

zo mager staat je volbloedje niet denk ik. ik kan een foto plaatsen, maar vrees dan weer voor verkeerde reacties

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

kiola
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 21:13

voor verkeerde reacties zou ik niet vrezen als ik jou was! moet je je niets van aantrekken! en het is jou paard niet dus niet jou verantwoordelijkheid!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mystery3434 en 129 bezoekers