Weekend weg

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Weekend weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 09:40

Wie heeft er zin om van de zomer een weekend weg te gaan met de paarden?? bijv de veluwe trail route en dan daar ergens overnachten??
het lijkt me leuk om een paar dagen te gaan bijv van vrijdag tot maandag???


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:01

Goed idee, ligt alleen aan de datum of ik zou kunnen. Verder, mijn paard is wat ouder en heeft maar een matige conditie, dus ik moet rustigaan doen, ook haar rikketik is niet meer zo best. Maar ze geniet nog steeds van buitenritten, ook elders in het land, dus ik ben er wel graag bij eigenlijk.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 23:44

Ik zou wel willen hoor Lonneke, ik heb de Veluwe Trial al 2 x gereden en vrijwel alle dagtochten, dus ik kan leuk voor gids spelen!
Ik ga deze zomer het vast nog wel een paar keer doen. Met wie weet ik nog niet. Ik wil ook wel met jullie mee, maar dat ligt aan de afstanden die er per dag gereden gaan worden. Voor 20/30 km per dag kom ik m'n bed echt niet uit!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 06:22

hee carola als jij de routes daar al goed kent zou jij het dan kunnen regelen. de overnachtingen e.d. ik dacht eigenlijk aan 3 nachten?? ikke het lijkt me gezellig als je mee gaat. we gaan echt niet scheuren daar. we kunnen lange ritten maken en onderweg lekker een aantal maal stoppen. ik ga zadeltassen kopen zodat ik daar ook wat lunch in kan meenemen. ik hoop dat er nog meer bokkers mee willen. de tijd maakt voor mij niet zo uit. misschien in juli?? ik hoor wel wanneer het jullie het best uit komt.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 10:52

Ja, is goed. Ik ga wel ff wat proberen te regelen. Mijn huis ligt zowat aan de route vast! Eerst moet ik ff m'n kaartje terug, want die had Kim per ongeluk meegenomen de vorige keer! Haha!
En zijn er nog meer mensen die mee willen? Ikke, wat kan jou pony aan denk je? Scheuren wil ik ook niet, maar 2/3 uurtjes rijden per dag is ook wel weer heel erg kort!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 19:12

Caroola, wat mijn paard kan ligt ook aan de tijd die ik heb om haar weer op conditie te brengen. Misschien gaat het wel helemaal niet meer, dan heb ik dus pech. Als ik haar weer een beetje op niveau krijg, dan is een uur of vier, vijf geen enkel probleem.
Juli vindt ik wel een probleem, dan ga ik Wales onveilig maken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 19:32

hmmmm augustes dan?? of september?? hoe lang willen jullie gaan??? en slapen we inverschillende hotels of huisjes oid?

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 22:43

Er zijn veel leuke maneges langs de route, maar bij sommige kunnen geen mensen blijven slapen. Wij zouden dan op een camping ofzo in de buurt moeten. Dat lijkt me niets. Ten eerste wil ik dicht bij m'n paard blijven op zo'n vreemde plaats en ten tweede: hoe sleep je een tent en slaapzakken enzo mee per paard? Ook zijn sommige plekken erg duur, (denk richting de 100 Euro per nacht!!!), dat is voor een studentje als mij ook niet te betalen.

Ik weet nog wel een plekje bij vrienden van me op een boerderij, en ik weet nog wel wat leuke, goedkope adresjes. Erg veel luxe is er dan niet, maar van mij hoeft dat niet hoor. Ik weet niet hoe jullie daarover denken..???? Park de Hoge Veluwe is echt supermooi. Ik heb daar een jaarkaart van, dus ken het onderhand al wel wat. Mij persoonlijk lijkt het ook wel leuk om de bovenkant van de Trial te rijden, omdat ik daar nog niet zo heel bekend ben. De onderkant ken ik echt van voor naar achter al. Maar het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit.

Maar zijn er nog meer enthousiastelingen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 17:03

Lijkt me leuk met een stel een paar dagen lekker paardrijden! Maar gaan we dan van de ene plaats naar de andere trekken of vanuit 1 punt verschillende routes rijden? Hoe doe je dat anders met bagage enzo? Wil eigelijk niet voor 1 keer vanalles aanschaffen.

Sprakeloos

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 17:21

We willen van plek naar plek trekken.

Veel bagage heb je niet. Voer, eten, linnegoed enz. is aanwezig op de slaapplaats.
Alleen een paar borstels, een paar kleren, tandenborstel is voldoende om mee te nemen. Dat kan erg makkelijk als je een rol achter het zadel maakt met een paar vuilniszakken met touw eromheen.
Erg leuk om te doen en heel 'primitief'!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 20:53

aaaaahhhhh ik heb nu al zin. hoe gaan we het afspreken?? is stal en breakfast niks voor ons??? daar kun je toch ook slapen??

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 22:09

Kan, maar zelfverzorging is niet onmogelijk hoor. Ik weet nog wel een gezellig plekje bij NVVR-leden, zal eens vragen naar hun adres. Is in de buurt van het federatiecentrum.
Voor de zadeltaslozen onder ons heb ik nog wel het een en het ander liggen. Beetje afhankelijk van het zadel wat je gebruikt. Bedenk dat je ten alle tijden ervoor moet zorgen dat de ruggegraat vrij ligt, anders heb je geheid problemen.
Is het een idee om een Boktmeeting vooraf te doen en dan te kijken wat iedereen heeft, wat er beter/eenvoudiger kan en wat we van elkaar kunnen lenen. Tevens kunnen we dan routes uitstippelen, uitdagingen oplossen en dus een hoop voorpret hebben.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 22:22

goed idee. doe maar een datum. ik hoop nog steeds dat we nog wat bokkers mee krijgen. maar met zijn 3e of 4e is het ook leuk.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 16:53

Ergens in mei. Eens kijken, 18 of 19 mei? Vogens mij heeft de NVVR en/of de LRCH dan niks georganiseerd. Bij wie?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

ook aanspanning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:53

als mogelijk is lijk me leuk mee tegaan maar dan met aanspanning.
in mei heb ik nog niks.
kan niet met aanspanning dan ga ik niet mee.
hoor het wel.

Roxan
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: Zeeland

ook wij zijn hiermee bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 22:43

Ook wij zijn hiermee bezig dit te regelen voor het najaar (ons teveel dazen tijdens de zomermaanden) Op de volgende website vind je meer info http://www.tref.nl/apeldoorn/veluwetrail/
wie weet zien we je daar nog wel en zo niet..... heeeeeeel veeeeel plezier!!
groetjes
Ellen

De ontmoetingsplaats voor Zeeuwse Recreatie Ruiters http://ZRR.glow.nl

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 12:40

18 of 19 mei is wel net het weekend voor de achterhoekrit. Maar dan ga ik denk ik toch voor het weekend.
Dan valt het denk ik ook nog wel mee met de dazen enzo, hoop ik tenminste.
Ikke zo wel fijn zijn als we wat kunnen lenen van zadeltassen enzo. Ik een veelzijdigheidszadel van Kieffer, past daar van die zadeltassen aan?

Sprakeloos

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 18:16

je bedoeld toch dat we in mei even samenkomen om het verder te bespreken?? ik heb meestal weinig last van dazen want mijn paard krijgt knoflook. ook zijn er goede sprays die dazen wel op een afstand houden. en ik rijd gewoon lekkerder bij goed weer. van t najaar is het alweer wat frisser en natter.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:36

Hhhmmmm, dat dazenverhaal, daar zit wel wat in, mijn paard lust geen knoflook. Maar ik bedoelde inderdaad om in mei samen te komen voor overleg. Dat kan een dag zijn, of een weekend, mij om het even.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 18:14

er zijn ook voldoende antievliegenmiddelen op de markt hoor. ik heb nooit lastg van vliegen. en dat niet lusten is een principekwestie van je paard. als je het maar lang genoeg blijft geven eten ze het echt. ik heb poeder die ik over de brokken doe. maak je brokken iets vochtig zodat de poeder blijft kleven. echt de mijnes at het ook niet... nu weet ze niet beter en ik heb weinig last van vliegen meer.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 18:16

Ik rijd ook liever niet in de zomer. Als het snikheet is... Nee, bedankt...

Ik heb de trail al een keer in oktober gereden en in Januari ben ik weer gegaan. Heerlijk! De laatste keer was helemaal een 'last-minute-idee', binnen 2 dagen geregeld en gingen we op pad.

Ikke: je hebt ook knoflooksnippers. Mijn paard lust ook geen knoflook, maar van die snippers door het voer heen merkt hij niets en hij eet het zo op.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 07:25

hmmmm misschien is september dan een optie?? of juni??? dan is het niet meer al te warm en is het ook nog niet zo fris.

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 13:16

September lijkt me ook wel wat, om het weekend weg te gaan. Want al dat vliegenspul is leuk, maar het is toch niet ideaal, want dan wordt je zelf wel gestoken door die rotvliegen en ander kruipend en vliegend ongedierte. Bovendien zit je dan de hele tijd met een stinkend paard want zo lekker ruikt die vliegenrotzooi niet.
En knoflook heb ik doorgegeven dat ik wil dat hij dat krijgt, maar ze voeren het ijskoud niet. En alleen knoflookpoeder eet hij denk ik ook niet.

Sprakeloos

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:06

Hoi Party!! Het lijkt mij een heel leuk idee, kunnen jullie me zeggen hoeveel km's er per dag worden afgelegd Verward en hoeveel uur we dan per dag van plan zijn te gaan rijden! ( als ik tenminste mee mag van jullie Haha! )


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-02 15:26

ik denk dat we zon beetje tussen de 50 en 75 km per dag doen. en dan over een dag of 3 denk ik. ik hoop dat we nog wat mensen meekrijgen want het beloofd echt gezellig te worden. in mei willen we een dagje bij elkaar komen om alles door te spreken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers