Padden ellende

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-01 07:07

Toen ik gisteravond van de manege naar huis reed, besloot ik een andere weg te nemen onder de duinen langs.
Langs de weg die ik altijd neem was een grote politiecontrole en ik had natuurlijk weer eens geen papieren en rijbewijs bij me... Verward
Die andere weg loopt onder de duinen langs en een stukje langs het bos.
Langs die hele weg probeerden dus tientallen padden over te steken, waarvan denk ik 70 % al platgereden was! Huilen
Het is een stikdonkere weg en ik kon wel janken dat ik dat zag. Eerst reed ik er ook maar steeds omheen als ik in mijn grote licht een levende pad constateerde.
Toen het laatste eindje bij het bos...2 dikke padden doemden op. Er reed een auto achter me, ik kon wel om die padden heen gaan maar die auto achter mij had dat misschien niet gedaan.
En ineens dacht ik; paniekverlichting aan en stoppen! Toen moest die auto wel eromheen.
Ik ben toen maar uitgestapt en heb die 2 dikkerts maar aan de overkant in de berm gezet. Ik hoop dat ze daar maar zijn gebleven...
Verderop zag ik nog een aantal, maar die waren al plat gereden. Boos!

Heel erg zielig vindt ik het. Ik heb ook de neiging om daar voorlopig niet meer langs te rijden, dan zie ik het tenminste ook niet.
Maar eigenlijk moet er toch een oplossing zijn voor deze ellende?
Volgens mij noemen ze het ook de paddentrek of zo iets en ik meen dat een paar jaar terug de automobilisten met borden erop gewezen werden. Maar nu was er geen bord te zien. Misschien waren het ook wel kikkers want die 2 waren wel zwaar en dik!

Nou ja, hoe dan ook , dit moest ik ff kwijt!
Groetjes, Ada

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 08:47

Ik zag laatst, toch zeker 4 weken geleden een hoop padden op de parkeerplaats bij onze manege. Ze kwamen uit de weien en waren op weg naar een grote vijver in de buurt. Ik heb er toen een heleboel de parkeerplaats over gedragen in de richting waar ze naartoe moesten, ik vind dat ook zielig zoiets.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 10:11

Ja ik doe dat ook altijd, ik kan er ook niet tegen als ze worden platgereden!

Ik zat een tijdje geleden bij iemand in de auto en we reden op de snelweg. Plotseling renden er 2 konijnen (of hazen) over. Hij remde niet eens!! Er reed verder niemand want het was midden in de nacht. Het ene konijn haalde het maar de ander kwam net onder het rechter voorwiel. Als hij ook maar 1 sec had geremd had ie het wel gehaald!! Ik was er zo verdrietig van... Verdrietig Huilen

Ik rem altijd af voor dieren, ook al zit er een auto achter me, dat is gewoon een reflex ofzo!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 10:24

Daar is toch een vereniging voor , voor het beschermen van die beestjes? Misschien dat je met hen contact op kunt nemen, kunnen zij er wat aan doen ?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 11:10

Er zijn wel stukken in Nederland waar de weg afgezet wordt voor de paddentrek. Die paddentrek begint al in maart. Wat jammer dat ze dat daar niet doen als die arme padden Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 11:53

je moet contact op nemen met de gemeente. het is hun taak om mensen in te schakelen die een oplossing kunnen bieden. Zoals een greppel maken met een netje er in.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 18:53

Bij ons zie je wel schildpadden oversteken. Ik stop altijd en zet ze aan de overkant neer Lachen Zou ik met padden ook doen Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 19:00

rond deze tijd heb je idd de 'paddentrek' van bruine kikkers en padden. Ze zoeken dan hun geboortegrond (net als zalmen dat ook doen) en gaan eitejs leggen. Op heel veel drukke punten in Nederland zijn vrijwilligers die langs de weg gaas aanleggen waar ze niet doorkunnen, met emmers in de opening ingegraven, zodat de beestjes in de emmer komen, en dan zetten ze ze een paar keer over. Padden kun je makkelijk van de kikkers onderscheiden doordat het vrouwtje een mannetje (= een heel stuk kleiner) mee zeult naar het watertje. Bij ons in de vijver leggen ook heel veel padden en kikkers eieren, maar dat is ook al weer 2 weken geleden begonnen, misschien door de kou dat ze nu zo laat zijn? Wij hebben ook al kikkervisjes. Over een paar weekjes komen ook de groene kikkers (die zijn later).
Padden zijn meer landdieren dan dat ze in het water zitten zeg maar. Bruine kikkers zitten ook vrij veel op het land, en groene kikkers zitten meestal in het water.

Kikkerexpert Laudie! (valt wel mee, maar wij wilden heel graag kikkers en padden in de vijver, dus dat werd studeren!)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-01 20:48

Euhhh...die 2 dikkerts waren een beetje beige bruinig gespikkeld. Ik heb deze soort in ieder geval nog niet in onze vijver gezien. Die zijn meestal toch wat groener.
Ik denk dat het dan toch wel kikkers geweest zijn? Verward

Ik zal het inderdaad bij de gemeente melden, misschien helpt het...

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 23:49

Bij ons op de manege had je inderdaad een paar weken geleden een paddenexplosie. Als je in de avond van stal naar de bak moest moest je echt uitkijken waar je liep. Behalve zielig was het ook goor want overal lagen vertrapte padden. Gelukkig heb ik Thinker toen kunnen weerhouden van op een pad te trappen. Hij had zijn hoefje met hoefijzer bijna neergezet een tone zag ik daar weer een pad. Van schrik gaf ik een gilletje en toen sprong Thonker opzij. Maar met de auto hadden we er wel twee platgereden, we hadden ze echt niet gezien Huilen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Anoukjuuuhh, carineken, Iloveiswan, JudithO, Kairos, Koekie_186, Mars, Miran, Neelm3r9, Paloedie, roxiie, Shinedown, Stephaniiee_, Winna, Zebrastreep en 65 bezoekers