bloedprikken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

bloedprikken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 12:18

oke ik ben nu voor de 4e x in een maand tijd ziek, vandaag weer naar school gegaan om te proberen, ging goed...
Elke ochtend als ik uit bed stap sta ik even te duizelen, dan kan ik verder gaan. Gister liep ik in school de trap af en d8 dat ik flauw zou vallen zo duizelig was ik, dus naar huis gegaan. Maargoed, morgen ga ik naar de dokter, en dan zal ik waarschijnlijk moeten bloedprikken, zal wel iets met een ijzer tekort temaken hebben ofsu.

Maarja ik ben dus als de dood voor prikken en op sommige momenten als ik bloed zie word ik helemaal slap en flauw enzo.
Nu mijn vraag: doet dat erg pijn??
ik heb zo het gevoel van je voelt dat bloed helemaal uit je lichaam slurpen Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:19

nee joh. Je voelt haast niets van dat bloedprikken. Gewoon de andere kant op kijken. Dan is het zo gedaan.


even doorbijten hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:21

Bloedprikken is echt zo gebeurt hoor! Je voelt het alleen als de naald naar binnen prikt maar dat doet eigenlijk geen pijn. Het bloed tappen voel je al helemaal niet. Het is zo gebeurt.
Succes!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:39

Het is echt zo gebeurt en je voelt er niets van.
Ik ben er zelf ook echt super bang voor..
Maar ik moest het toch laten doen toen ze dachten dat ik pfeiffer had. Dus gewoon de andere kant op kijken en laten zetten.
Maar je bent echt niet de enigste.. ik ben er ook geen held in. Ik word helemaal gek als ik een spuit zie!!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 12:41

haha gelukkig maar, nu durf ik er hopelijk wel heen. Maargoed ik hoop dus dat ik helemaal niet hoef te bloedprikken *LOL*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:05

Bloedprikken is helemaal niet eng hoor. Als ik ga bloedgeven controleren ze het het een en ander door een druppeltje bloed uit het topje van je vinger, dat doet nog het meeste pijn (spelt in je vingertop gevoel). Het bloedgevens zelf voel ik niks van, de pleister eraftrekken, dat is pas crisis Haha! Knipoog Succes hoor.
Denk er maar aan dat je je dat eindelijk niet meer ziek voelt. Waarschijnlijk krijg je staalpillen.
Voel je je ook het slapst als je ongesteld bent? Dan is het waarschijnlijk "gewoon" ijzergebrek.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:20

Bloedprikken valt echt wel mee hoor... k moet zelf elke maand bloed laten prikken omdat ik een tijdje terug een heleboel tekorten had en de dokter dat nu een beetje wil opvolgen enzo...

En het is zoals Sjimmy zegt, de pleister eraftrekken is veel meer awwie dan het bloedprikken zelf Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 14:00

Sjimmy schreef:
Voel je je ook het slapst als je ongesteld bent? Dan is het waarschijnlijk "gewoon" ijzergebrek.


nou het rare is ik ben normaal 3/4 dagen ongesteld en nu ben ik al een week en 2 dagen ongesteld Verward

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 14:34

Nou,het prikje doet pijn,en als ze de naald inbrengen,het afnemen van je bloed voel je echt niks van!ik weet het,heb stuk of 4x het moeten doen, en 2x 5buisjes....:S
gewoon de andere kant opkijken en ontspannen!

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 15:23

Ik kan er ook niet tegen hoor en al helemaaaal niet tegen bloed prikken... als ik een programma zie waar ze gaan opereren dan heb ik het gevoel dat ik zo slap wordt, dat ik bijna flauw ga vallen!

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Re: bloedprikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:06

Anna-Jelly schreef:
oke ik ben nu voor de 4e x in een maand tijd ziek, vandaag weer naar school gegaan om te proberen, ging goed...
Elke ochtend als ik uit bed stap sta ik even te duizelen, dan kan ik verder gaan. Gister liep ik in school de trap af en d8 dat ik flauw zou vallen zo duizelig was ik, dus naar huis gegaan. Maargoed, morgen ga ik naar de dokter, en dan zal ik waarschijnlijk moeten bloedprikken, zal wel iets met een ijzer tekort temaken hebben ofsu.

Maarja ik ben dus als de dood voor prikken en op sommige momenten als ik bloed zie word ik helemaal slap en flauw enzo.
Nu mijn vraag: doet dat erg pijn??
ik heb zo het gevoel van je voelt dat bloed helemaal uit je lichaam slurpen Knipoog


Ik heb precies het zelfde en de dokter wou nooit bloedprikken hij zei ''hoort bij je leeftijd'' Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap
Todat ik er eg gek van werd!!
Toen heeft mijn moeder tegen de dokter gezegt je gaat maar bloedprikken , er is niks uitgekomen aleen dat ik dus iets met me nieren heb ofsow..... Scheve mond Scheve mond

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:40

dan kan het dus heel goed dat je daar ziek van bent.
Laat de dokter maar even naar je kijken. Hoogstwaarschijnlijk heb je een laag HB (onder de 7/7,5) en dan krijg je staalpillen mee. Mijn zusje was ook zo onwijs moe/duizelig elke keer maar die lag soms ook gewoon aan tafel te maffen. Zij had een hb van 3,8 Als je dat in het ziekenhuis hebt krijg je een bloedtransfusie, maar zij kreeg ook "alleen maar" staal pillen.
Zorg ook dat je genoeg vitamine B binnenkrijgt, dat bevordert de opname van ijzer.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 19:27

dank je sjimmy, me moeder neemt altijd vit. B voor dr ogen (klopt dat?) dus we hebben dat wel Tong uitsteken
maargoed morgen hoor ik eht en dan zet ik het hier wel even neer Lachen

Danny

Berichten: 127
Geregistreerd: 11-01-02
Woonplaats: venlo, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:46

nee doet geen pijn je bent er zo vanaf...Haha!:D:D:D

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:33

Succes morgen hoor!
Vit A is voor je ogen
Vit B is voor je ijzeropname
Vit C is voor je weerstand
Dit is even heel grofweg, ze doen meer als alleen dat.
Ik ben benieuwd wat de dokter zegt.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 21:44

ja ik ook!

Aranka

Berichten: 266
Geregistreerd: 15-12-01
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 22:12

hoi hoi,

Bloedprikken doet echt GEEN pijn!! toch is het voor mij een ramp!
Ik kan niet tegen bloed en ben panisch voor alles in t ziekenhuis en val dus ook altijd flauw bij t bloed prikken!!!
Ik hoop dat alles goed gaat morgen maar echt t doet geen pijn, maak je niet te druk! Het is zo gebeurd en gewoon niet kijken!

Succes, groetjes Aranka

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 22:41

Bloedprikken doet dus echt geen pijn!
Wel heb ik een tip, als je snel duizelig bent (ik kan goed tegen bloed, maar had toen een te lage druk ofzoiets, en was klaar, stond op en FIEUW.. daar ging ik (flauwgevallen!)
Dus als je slim bent blijf je ff een minuutje zitten!
Haha!
(2 en de 3e (enzo) keren gingen gewoon goed hoor!)

Ik heb al zovaak moeten laten bloedprikken en leef nog steeds!
Echt, je voelt amper iets!
succes!

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 22:41

ik heb eigenlijk nog nooit bloed hoeven laten prikken (even snel afkloppen) maar ik vind prikken echt helemaal niks, de laatste keer was met de cola- en sinasprik, maar volgens mijn zus doet het echt geen pijn, je voelt er bijna niks van, en mijn zus vind nogal snel iets pijn doen. succes morgen en we horen het wel hè?

groetjes Aukje

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 01:01

Heike schreef:
nee joh. Je voelt haast niets van dat bloedprikken. Gewoon de andere kant op kijken. Dan is het zo gedaan.

even doorbijten hoor


Idd, maar vooral de andere kant opkijken. dan is het peanuts. Als je gaat kijken denk ik in jouw geval dat je misschien wel flauw zou kunnen vallen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 09:07

Getsie bloedprikken!! Ik krijg het altijd errug warm als het moment
daar is!!
Waarschijnlijk heb je bloedarmoede!! Hier zit er dus nog eentje, ik
heb ook bloedarmoede en ook nog eens een lage bloeddruk. Boos!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-02 18:16

neeeeeeeee Huilen ik moet bloedprikken, weeeeeeh Knipoog
nouja ik moest eerst vrijdag, maar omdat ik zaterdag met freddie (vanda's) ga mieten heb ik gezegd dat ik maandag wel wou dus ga ik maandag Tong uitsteken

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 18:23

Je had het beter vrijdag kunnen doen! Heb je zaterdag toch geen last meer van.

Nu zit je er het hele weekend tegen aan te hikken. Ik ben ook niet zo gek op naalden, maar als het dan toch moet dan maar liever zo snel mogelijk!

O ja, het doet inderdaad echt geen pijn. Het is meer de zenuwen die je vooraf hebt dan dat prikje op dat moment. Als die naald er eenmaal inzit voel je niks meer. En dat kleine prikje door je huid heen is ook niet echt noemenswaardig.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:20

bloedprikken zijn zoooooo eng!!!
Ik laat me nooit meer bloedprikken hoor!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:24

doet geen pijn Haha! je voelt even een klein steekje in je arm. Verder er gewoon niet naar kijken en het is zo klaar.
Weet je wat meer pijn doet, het tape eraf trekken waarmee ze het watje vastplakken Haha!