Ervaring met kunststof zadel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Ervaring met kunststof zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 11:10

Wegens een zeer gevoelige rug(paard is geblesseerd geweest)is mij door de dierenarts aangeraden om een kunststof zadel te kopen voor mijn paard.Dat zou licht in gewicht zijn en zeer flexibel,waardoor ze eigenlijk altijd passen.
Mijn paard heeft een brede,moeilijke rug met een hoge schoft.Mijn lederen zadel past niet goed (meer )het ligt te dicht bij zijn ruggegraat.Erg jammer, het zat voor mij fantastisch ! Ben nooit zo'n voorstander geweest van kunststof zadels, volgens mij zitten ze niet echt lekker en slijten ze snel.
Wie heeft er ervaring mee ?Ik zag dat Wintec ook al zadels met luchtkussens verkoopt, wie heeft hier ervaring mee? En mocht ik toch besluiten om er 1 aan te schaffen, is een tweedehands dan wel of geen aanrader ?


Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:18

ja ik heb een wintec zadel.
het is echt een geweldig zadel! slijt helemaal NIET snel!
(haast) geen onderhoud, en hij zit perfect!
mijne heeft een 'leatherlook' zoals ze dat noemen.
het zou vast wel een goed zadel voor jou paard zijn omdat je bij wintec zadels gemakkelijk de boom kunt verwisselen.

-

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:20

ik heb een wintec 500 en ben er niet zo tevreden over.
zit erg hard en schuift veel.

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:20

ik weet er niet veel van maar mijn verzorgpony heeft er 1 en die zadels zitten echt veel lekkerder dan leren!

Stal De Monte Maisons

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:59

ik heb een tijdje een pony gereden voor iemand die had ook net een nieuw kunstof zadel gekocht niks mis mee ik voelde niet eens verschil met een leren zadel

Wie op de toekomst wacht mist het heden.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:19

ik heb heel leng een thorowgood maxam gehad,
zadel zat heerlijk en zag er na tien jaar nog steeds goed uit

helaas is het toen gejat anders had ik hem nog steeds gehad

op een stal waar ik veel heb gereden hebben ze ook een heel stel wintecjes
die zien er ook allemaal nog oké uit
en dat terwijl er kwa onderhoud niets aan gedaan word en er niet ech zuinig mee omgesprongen word(manege= kids= is vallende zadels etc )

ik ben er heel positief over

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:48

Waarschijnlijk krijg in morgen ook een wintecje, iemand op stal heeft er ook 1 en is er heel erg tevreden over. Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:52

Ik ben erg positief over Thorowgood zadels. Goede pasvorm en zitten heerlijk. Verder valt het met die slijtage echt wel mee. Je moet er alleen, net zoals met een lederen zadel, voorzichtig mee omspringen.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:52

Iduna schreef:
Wegens een zeer gevoelige rug(paard is geblesseerd geweest)is mij door de dierenarts aangeraden om een kunststof zadel te kopen voor mijn paard.Dat zou licht in gewicht zijn en zeer flexibel,waardoor ze eigenlijk altijd passen.
Mijn paard heeft een brede,moeilijke rug met een hoge schoft.Mijn lederen zadel past niet goed (meer )het ligt te dicht bij zijn ruggegraat.Erg jammer, het zat voor mij fantastisch ! Ben nooit zo'n voorstander geweest van kunststof zadels, volgens mij zitten ze niet echt lekker en slijten ze snel.
Wie heeft er ervaring mee ?Ik zag dat Wintec ook al zadels met luchtkussens verkoopt, wie heeft hier ervaring mee? En mocht ik toch besluiten om er 1 aan te schaffen, is een tweedehands dan wel of geen aanrader ?


Ik ben prima te spreken over kunststof. Gemakkelijk in onderhoud, inderdaad geen zwaar materiaal en inmiddels zijn de zadels van dermate goede kwaliteit dat ze er niet na 4 jaar uit zien als een vodje.

Dat "flexibel zijn" begrijp ik echter niet: ook een kunststof zadel heeft gewoon een boom en is in feite net zo stijf als een lederen exemplaar. Voor een flexibel zadel zou je over moeten stappen op boomloos, voor een paard met rugproblemen is dat echter niet altijd een goede oplossing. Ligt eraan wat voor probleem het is. Stuur eens een PB naar Pmarena, zij kan je ongetwijfeld meer vertellen over het gebruik van een boomloos zadel op jouw paard! (overigens: boomloos is wel weer van vertrouwd leer Knipoog)

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

muppetmayo

Berichten: 3391
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:54

hmm dan kannik hier mn vraag ookwel stellen denk Knipoog Ik moet voor mn leasepaardje eigen zadel kopen, kan t stubben zadel overnemen, maar dies 3 jaar intensief op een manege gebruikt, en toch wil de eigenaar er 500 euro voor hebben. Zelf zat ik er heel erg aan te denken een thorowgood maxam te kopen, paard heeft erg hoge schoft. Zou dit een goed zadel zijn denken jullie? Goede ervaringen met zo'n kunstof zadel?

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:08

Toen ik bij Divoza kwam, vroeg ik of thorowgood een goed merk was, maar hij zij dat de griffin serie daarvan wel redelijk goed was, maar de maxam heel slecht, die hadden ze zelfs uit hun collectie gehaald!
Hij zij dat ze met wintec wel heel veel goede resultaten hadden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:11

Marloez schreef:
Toen ik bij Divoza kwam, vroeg ik of thorowgood een goed merk was, maar hij zij dat de griffin serie daarvan wel redelijk goed was, maar de maxam heel slecht, die hadden ze zelfs uit hun collectie gehaald!
Hij zij dat ze met wintec wel heel veel goede resultaten hadden.


Eens op een thorowgood gereden, nooit meer een wintec. Knipoog
Maar waarom was de maxam zo slecht volgens hen? Hij slijt idd wat harder dan de Griffin, maar ja, daar is de prijs ook naar (290 euro).

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:13

De Wintec Isabell Werth (De echte, niet de Pro versie) zit als een troontje! Zachte diepe zit, luchtkussens en niet echt slijtgevoelig.
Heb de mijne met pijn in mn hart verkocht..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:40

Ik heb 1x op een kunstofzadel gereden, weet zo niet meer welk merk, en had meteen een kapotte doos...Boos!

Jaike, wat ben je toch een topper!

SuuSkeBaB
Berichten: 195
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:12

ik heb wel vaker op een kunstof zadel gereden...ze rijde heerlijk!!.. en ze slijte helemaal niet snel.. en hebbe ook nog eens weinig onderhoud nodig...

^,,ChrisJee NEWLY!!,,~*

nirvanahorse
Berichten: 91
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:20

Het rijd heerlijk Lachen Ik gebruik het altijd om jonge paarden in te rijden. Het is een licht en soepel zadel en dat maakt het daar heel geschikt voor. Wintec is er volgens mij ook met verstelbare boom, dus dan heb je meer kans dat het ook op je paardje past. Ik vind een kunstof zadel persoonlijk heel lekker vast zitten, veel vaster dan een leren zadel.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:20

thorowgood is idd wat flexibel
komt omdat de boom die erin zit van kunstof is
en dat geeft nu eenmaal meer mee dan ijzer en hout wat in de meeste lederen zadels zit
wintec heeft volgens mij een deels kunstoffen boom
het kopijzer is ook van een metaal

maar een kunstof boom buigt wat mee

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:31

Heb ook een Wintec. Wil hem niet ruilen voor een leren zadel. Heb inderdaad ook die leatherlook. Het valt daardoor nauwelijks op dat het een kunststof zadel is. Mijn vorige zadel was met een soort stof overtrokken, daar kreeg je inderdaad bij warm weer wel eens je kont van kapot. Maar met het zadel wat ik nu heb niet. Heb hem al ongeveer 5 jaar en ziet er nog als nieuw uit. (Ook handig zijn de verwisselbare kniewrongen). Omdat deze zadels niet zo duur zijn als leren, zou ik eerder een nieuwe kopen als een gebruikte maar ja, dat ligt natuurlijk aan jezelf.

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug,
dan klom ik hoog de hemel in, en haalde jullie gelijk terug:
Kaprice: M2 + 1 / Lars: Z1 + 5
klik: www.zara-van-de-roswaard.webklik.nl

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 14:54

Ik heb een Wintec, en wil zeker geen Thorowgood.
Ik heb een Thorowgood van een vriendin van mij hier liggen die ik wel eens gebruik als ik een extra zadel nodig heb. Maar ik kan d'r niet knap mee rijden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

muppetmayo

Berichten: 3391
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:11

hmm dat word moeilijk Scheve mond denk dat ik voor een thorowgood griffin ga kijken, en naar een wintec (weet nog nie welk type) moeilijk moeilijk, iedereen denkt zo verswchillend over kunstof zadels dak nie meer weet wat ik nou moet


Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:27

Ik heb veel verschillende paarden gereden, maar als ik nu ergens op moet stappen wat een kunstof heeft dan neem ik mijn eigen zadel mee!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:42

Ik ga binnenkort een ook nieuw zadel kopen (wanneer we het geld hebben Schijnheilig ), en omwille van het gewicht ga ik toch voor een Wintec Isabelle Werth dress zadel gaan in plaats van leer
Mij was verteld dat Throughwood niet goed zou zijn, of dit waar is weet ik niet maar die Wintec is mooi en niet zo duur dus als hij goed past is ie wat mij betreft verkocht Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 15:44

ik heb een wintec dressuurzadel, ziet er nog als nieuw uit. Heeft ook zo'n leather look. Hij zit ook wel fijn. Alleen als je erg lang gaat rijden krijg je toch wel last daar beneden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:06

Ik heb een Thorowgood, en ik vind hem werkelijk heerlijk zitten. Maar ik heb ook genoeg zitvlees, als je niet veel zitvlees hebt zou ik hem niet aanraden Knipoog.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:55

Ik denk dat elk kunstof zadel voor iedereen anders is!
De een vind een wintec mooier/lekkerder zitten de andere de thorowgood. En bij paarden ook; de ene wintec zit van geen meter op z'n rug, de andere thorowgood zit misschien wel perfect!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rainer en 84 bezoekers