is een pony alleen in de bak zielig??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

is een pony alleen in de bak zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 02:23

aangezien ze nu de wei niet op mogen,en ik een heeelpittig paardje heb,
wil ik hem een paar uur (uurtje of 4/5) de bak ingooien,maar dan is hij alleen is dat zielig??

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 08:58

Denk ik niet hoor.
Anders staat hij alleen en ook nog stil op stal.
Maar je kunt anders vragen aan een stalgenootje of je het samen kunt doen, dus allebei je paarden even losgooien.
Mijn vriendin doet het met een ander meisje zo:
Als ze op de manege is gooit ze haar paard en het paard van het meisje in de binnenbak los wanneer ze niet rijden.
En wanneer dat meisje er is doet zij het, dus om en om.
Ze doen dit wel op afgesproken dagen, zodat je weet van je paard wanneer hij er wel of niet uit is geweest.
Een paard dat de hele dag op stal moet staan is toch ook niks, kun je hem/haar beter een paar uur in de binnenbak gooien?
In de buitenbak kan nu denk ik ook wel, plak hooi erbij... dat doen wij tenminste, we hebben op de pensionstal geen binnenbak en de wei is nog te nat.
En buiten is lekker veel afleiding hihi.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 09:43

Nee hoor helemaal niet!
Zodra onze bak droog is is het de bedoeling dat mijn kameeltje de uren dat de rest in de wei komt in de buitenbak staat. Dit omdat de weilanden nog wel modder-poelen zijn en ze mok heeft. Maar ze komt wel lekker buiten, en het is nog eens goed voor haar buikje. Ze eet nuniet zoveel gras dus word ie niet zo dik. Knipoog

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:46

Mijn pony's lopen op dit moment alleen in de bak. Het weiland is nog te nat en ze worden niet gereden ofzo.
Wel zet ik ze 2 aan 2 in de bak voor wat gezelschap.
Ze staan zo'n 4 uur per dag in de buitenbak. Geen hooi erbij, dat krijgen ze op stal genoeg. Ik ben altijd een beetje bang dat ze te veel zand binnen krijgen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Tuurlijk niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:50

Op stal staan ze ook constant alleen, maar jouw pony kan nu lekker loslopen. Is helemaal niet erg of zielig hoor!

Zal je pony waarschijnlijk alleen maar prettig vinden. Tuurlijk is het leuk als er een vriendje bij hem is, maar dat is echt niet nodig hoor!


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 11:12

Hangt van het paard af. Als ik die van mij langer dan een uur (met mooi weer dan he, anders ligt zijn limiet bij 10 minuten Lachen ) alleen in de bak laat staan, begint hij te slopen en als dat niet helpt, probeer je gewoon je benen door het hek te wurmen, nou zeker weten dat je dan binnen gehaald wordt hoor.
Soms kiest hij voor de variatie: ik ben vreselijk eenzaam en alleen en raak daavan volledig in paniek!! Die versie helpt ook, want als ik hem dan niet binnen haal loopt hij zichzelf echt over de rooie.
Niet elk paard doe je een plezier met in de bak staan.
Nou moet ik toegeven dat die van mij in het weiland soms dezelfde grappen heeft, dus die spoort gewoon niet helemaal, maar meerdere paarden bij ons op stal, ook die met meer tegelijk buiten staan, vinden het maar een beperkte tijd leuk en willen dan weer naar binnen.

Navragen is beter dan afvragen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:41

Zielig lijkt me niet. Alleen doet mijn paardje niks als hij alleen los staat met een ander paardje lopen ze nog een beetje. En als ik erbij ben ben ik meestal degene die het meest moet lopen want dan gaat hij in een hoek staan en moet ik hem opjagen. Vindt hij leuk Knipoog

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:18

Nee hoor is niet zielig, die van mij staat altijd alleen in de bak.
Hij staat heerlijk te genieten en als hij het kwijt wil dan gaat hij als een dwaas door die bak Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 15:27

Jemig ik ben geloof ik de enige, maar ik vind dat een paard gedurende zo lange tijd contact moet hebben met soortgenoten. De meeste paarden die ‘alleen’ op stal staan zien in ieder geval wel andere paarden of kunnen ze ruiken/snuiven etc. ‘Zielig’ vind ik een groot woord, maar ik hoef de mijne niet moederziel alleen in de paddock te gooien! Het is en blijft een kuddedier.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 15:35

nee helemaal niet. in de stal staat hij ook alleen en in de bak kan hij lekker rennen. Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 15:40

cloris schreef:
Nee hoor is niet zielig, die van mij staat altijd alleen in de bak.
Hij staat heerlijk te genieten en als hij het kwijt wil dan gaat hij als een dwaas door die bak Haha!


die van jou is gewoon gek Haha!

Ik zet Flair altijd met een andere pony in de bak. In haar eentje staat ze de hele tijd te wachten tot ze er weer uit mag, en met die andere pony gaat ze lopen rennen en spelen.

Het is niet zielig om je pony alleen te zetten, maar als hij er liever uit wil dan erin wil blijven zou ik het niet doen.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-02 19:00

op stal hebben ze wel contact,ze kunnen tussen de speilen door,met elkaar flirten,en praten.
de rest van de dag heeft hij wel contact met pony,s,hij kan ook kletsen met de overbuurvrouw.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__ en 97 bezoekers