* raar been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

* raar been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 21:10

mijn paard idial kan soms zo raar trekkken met zijn achterbeen en tilt hem ook niet omhoog het lijkt alsof er een spiertje niet lekker zit maar springen doet hij als de beste en heeft geen pijn. Hij zwaait dan naar buiten met zijn been hij doet dat vooral op stal .Wie weet wat dat is?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:30

Haakt ie even vast?

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:50

nee hij haakt niet!
hij staat stil, en als ie omdraait, dan trekt ie ermee, even hoog en dan heel stijf zet ie hem neer....
zo opzij, heel maf
hij heeft ook moeite met op tillen van dat been.
inderdaad net of er een spiertje dwarszit.

ja toch sjetal??

jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 21:53

ja heel raar als het een spiertje is waarom springt hij dan zohoog?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 21:58

Dus bij korte wending. Ik denk toch aan een probleem in de knieschijf. Laat de DA maar even komen. Je weet maar nooit.

jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 22:07

het zit echt hoger volges mij echt vanuit zijn heup en heeft het ook niet altijd en met rijden ook niet
gek he!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 09:55

Als ik het zo hoor lijkt het wel of het pathella fixatie is. Kan verbeteren door paard iets binnendoor op zijn hoeven te zetten. Ook als hij sterker wordt verbeterd het.
Mijn paard heeft er last van als hij spierpijn heeft, of toen hij op stalrust moest en zijn spieren zwakker werden. Als je hem actief laat stappen dus niet rondsloffen heeft hij er geen last van.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:45

Toch, om nou uit te sluiten dat het iets anders is dan een geblokeerde knieschijf door slapte, even de dierenarts laten kijken.....
Voor het zelfde is een ontsteking gaande, of een spier/band verrekt....

Paardenarts bellen....

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:46

Inderdaad even de veearts laten kijken, klinkt ook als een hanentred..

Gr Esmeralda

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 10:49

Ja ik heb ook al aan een hanetred gedacht,maat dan eentje in lichte mate. Maar wees toch maar verstandig en haal de DA erbij. Die alleen kan het je vertellen.
Laatst bijgewerkt door greetje op 05-03-02 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 13:31

klinkt misschien heel dom maar wat is een hanetred?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:46

Dan loopt je paard dus met zijn achterbenen ent zoals een haan, die trekken hun benen ook heel hoog op, wat bij een paard dus erg komisch lijkt...
Overigens, paarden met een hele lichte hanetred worden ook wel eens (onterecht) aangezien voor paarden met een heel sterk en elektrisch achterbeen....soms is het dus wel een klein pre-tje...maar de echte kenner kan het verschil zien hoor!

als je paard hanetred heeft, is dat voor iemand die dat eens eerder gezien heeft heel herkenbaar.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:43

Esther schreef:
Als ik het zo hoor lijkt het wel of het pathella fixatie is. Kan verbeteren door paard iets binnendoor op zijn hoeven te zetten. Ook als hij sterker wordt verbeterd het.
Mijn paard heeft er last van als hij spierpijn heeft, of toen hij op stalrust moest en zijn spieren zwakker werden. Als je hem actief laat stappen dus niet rondsloffen heeft hij er geen last van.


Dit is precies wat Pinky ook heeft.
Toen hij 1,5 jaar was heeft de DA hem een keer een beetje 'scheef' bekapt en sinds dien was het zo goed als over.
Nu doet hij het inderdaad nog ooit als hij bijvoorbeeld siperpijn heeft. Het is maar heel minimaal, gelukkig. Hij is er dus zo goed als overheen gegroeid. Als hij dadelijk helemaal aan het werk is verwacht ik dat het helemaal weg gaat.