Leasepony aanhouden of eigen pony kopen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Leasepony aanhouden of eigen pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 12:26

Help mensen,
Ik heb dus sinds een maand of 2 een leasepony (de eigenaren zochten een leaser omdat ze anders de pony weg zouden moeten doen) maar nou kan ik de haflinger van mijn nicht overkopen voor weinig geld..

Ik weet dat zo'n eige paardje erg duur is en veel tijd kost...daarom zijn we al opzoek naar een goede weide met paarden voor de haflinger(kan niet alleen staan)!
Maar ik voel me schuldig tegenover de eigenaren van de leasepony!

Ik heb 1 vd eigenaresse er al over gemaild maar nog geen mail terug gekregen. Vanavond zie ik de andere (half)eigenaresse die er (geloof ik) nog niks van weet!

Hoe kan ik het haar uitleggen?
Zoiezo blijf ik even doorgaan tot ze dan mss een nieuwe leaser hebben gevonden, en wij een weide voor de haflinger...

*zucht* en nu opeens weet ik het allemaal niet zo zeker meer...
Een eigen paard is natuurlijk wel erg leuk..maar ook duur en kost veel tijd!
De leasepony die ik nu heb...kost me veel minder tijd en geld!
En mag er alsnog alles mee doen..
En kan er veel meer mee leren want hij is nog jong!

Oja en die eigenaresses van die leasepony zijn er zelf te groot voor en hebben zelf nog 2 paarden op die stal staan en daarom kost het zoveel geld en moeten ze m dus laten leasen..

Ik denk dat ik doorga met de leasepony..
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

edit Elles: onduidelijke titel aangepast


Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:28

Ik denk dat doorgaan met de leasepony helemaal niet zo'n verkeerd idee is! Een eigen paard is inderdaad leuk, maar als je het naar je zin hebt met die leasepony, dan is dat toch ook mooi? En bedenk je eens, als je straks gaat studeren, wat ga je dan met een eigen paard doen?

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:32

Je lease-pony kan je houden ja...
Maar.. wordt je daar ook niet te groot voor? Als je binnen de kortste tijd uit de lease-pony groeit, dan moet je weer naar een andere opzoek.
Op die Haflinger kan je altijd blijven rijden. Eigen paardje is toch nét iets anders Tong uitsteken

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:40

De lease pony aanhouden is natuurlijk goed, omdat je daar minder tijd, geld, enz aan kwijt bent. Maar het is natuurlijk niet jouw pony. Als jij wat erg graag wilt, en het mag niet van hun, is het over, uitt. Dan mag het niet. Maar met je eigen pony kan je doen en laten wat je wilt. En de eigenaren van de lease-pony KUNNEN je ineens wegsturen, dan heb je ook niks meer. Ik bekijk dit echt vanuit een standpunt als buitestaander, ik weet niet watvoor een band jij hebt met je lease-pony, ,en hoe het tussen de eigenaren en jou gaat. Ik zou denk ik toch gaan voor de eigen pony, daar kan je altijd een bijrijder oid voor zoeken. Bij de lease pony heb je eigenlijk niks te zeggen. Hun zijn de baas. Ik zou de pony van je nicht nemen.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 12:44

Ik heb het er ook met mijn moeder over gehad net..
Zij vond dat ik idd wel gelijk had als ik met de leasepony door zou gaan...het is dan ok een soort van eigen paardje maar je betaald er gewoon weiniger voor..
Nou kan ik ook eens zien/meemaken hoe dat nou allemaal in zijn werk gaat met een "eigen paardje"

Terry (leasepony) is wel klein 1.26 en ik ben rond de 1.70 denk ik!
Maar hij houd me wel! (shetxarabier)
Ik groei niet meer en hij wel hij is pas 4

Rakker(haflinger)...tja daar leer ik niet meer zoveel van..
En we beslissen pas als hij ECHT weg moet..(moet nu nog niet perse)

Afbeelding
Ter en ik..

Afbeelding
Rakker en ik (rechts)

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:50

Nou, op de foto's te zien zal je niet lang meer op je lease-pony kunnen, aangezien je toch wat te groot bent.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:20

Als, jij het tijd en het geld heb, zou ik toch gaan voor die haf. Je hebt een leasepaard, maar je hebt ook een keus, om meen mooie haf te krijgen. De leasepony, is tenslotte ,maar 1,26 en jij bent 170, en 14 jaar ? dan groeit je zeker nog wel. je zult nog veel zwarder en groter worden naarmaten je ouder word, je groeit tenslotte tot je 18e.
Ik, zou een keuse maken, als jij zoveel geld had om het paardje te onderhouden, met je ouders. ga ee n krantewijk lopen ofzo en betaal mee aan de kosten. dan zou ik de haf nemen. natuurlijk is het hartstikke leuk om die leasepony te blijven doen maar geloof het of niet je WORD te groot!!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:36

Ik had niet begrepen dat je leasepony zo klein is! Daar moet je natuurlijk wel een beetje bij nadenken, het gaat niet lang meer passen inderdaad. Waarom zou je van Rakker eigenlijk niets meer leren?

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:37

trouwens waarom kan je een, rakker niet s meer lieren, door ze leefdtijd ? je kan hoe oud ze ook zijn alles nog leren.

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:45

Ik zou voor de haflinger gaan, omdat je duidelijk te groot bent voor je leasepony......
Erg lekker kan je er dan niet mee rijden lijkt me.
En als je van je ouders een eigen pony mag, waarom zou je het dan niet doen?
Dat lijkt me toch net iets anders, ook al mag je alles met die andere pony, met je eigen pony is het toch meer 'eigen' denk ik Tong uitsteken
Weet niet hoe ik dat uit moet leggen
Ik zou het wel weten Tong uitsteken

Reach for the stars, so if you fall you land on a cloud

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:00

ik zou ook voor de haf gaan....
ten eerste ben je nu misschien niet te zwaar ofzo voor je lease-pony (te groot ben je wel, maar dat is minder belangrijk) en daar kan je echt niet veel langer op door. daarbij lease je die pony, en wat als de eigenaren besluiten hem toch maar te verkopen? daar heb jij dus geen stem in, en ben je zowel de pony als de haf kwijt....

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:12

hey

mijn moeder wilt ook graag een lease pony. maar ik niet ik heb het gevoel dat het dier dan niet van mij is. en als ik een lease pony zoek dan zou ik een lease pony zoeken die je later kan kopen.

-xxx-willeke

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:19

Ik heb een eigen paard , maar ook voor 3 dagen een lease paard.
Het lease paard voelt absoluut niet als eigen aan.
Met mijn eigen paard kan ik doen en laten wat ik wil.
en ik moet eerlijk zeggen, ik vind je voor die pony eigenlijk te lang.
Ik zou als het kan dus gaan voor die Haf

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:42

Als het op twee dezelfde ponies zou gaan (dus maat, ras, leeftijd enz. geen verschil zouden maken) zou ik absoluut leasen zeggen. Ik heb een tijdje een eigen paard gehad en nu al weer een paar jaar bijrijdpaarden. Mensen vragen wel regelmatoig aan mij of ik niet weer een eigen paard zou willen, nee dat wil ik niet. Een eigen paard is echt hartstikke leuk, maar als je de tijd en het geld ervoor hebt en anders niet.
Ik denk dat jij het alleen maar drukker gaat krijgen met school, en dus alleen maar minder tijd voor je pony krijgt. Een eigen paard is dan gewoon niet handig.

Als ik wel kijk naar het verschil in de twee ponies, zou ik idd zeggen dat je moet stoppen met leasen binnenkort, omdat je gewoon te groot wordt voor het beestje. Maar of je dan de haf moet kopen, ik weet het niet en volgens mij voel je daar zelf ook niet zo voor. Dan kan je misschien beter op zoek gaan naar een andere leasepony.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 13:37

@ NienkeBL & Horsewisper:
Oke natuurlijk kan ik wel nog wat van 'm leren maar ik ken hem al voor het grootste gedeelte...
Terry (de lease) is jonger en moet zelf nog vrij veel leren...waardoor ik ook weer meer leer!

@ Iditit: Ik ben de haflinger niet kwijt dan hoor....hij blijft, als ik 'm niet koop, gewoon bij mijn nicht..
Stel dat ze hem echt MOET verkopen gaan we heel mss kijken of we hem dus toch kopen..
Voorlopig ga ik lekker door met terry..

@ Richtje: Je hebt wel gelijk.. Maar ik voel er wel wat voor om de haf te kopen.. maar doe het liever als hij ECHT weg moet.. Want dan kan ik nu met terry nog aan de slag en rakker (haf) kan ik nog altijd opzoeken en rijden evt.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:00

ik zou zeker weten voor de haf gaan, je bent duidelijk te groot voor Terry, en misschien groei je zelfs nog een stukkie door en dan had je liever de had gehad Knipoog

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 22:52

En toen was de beslissing gemaakt...toch?¿

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:13

Ik denk juist dat je van die haflinger meer zult leren... Ten eerste kun je daar waarschijnlijk netter op zitten en ten tweede, ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt en wat de pony's kunnen, maar als je weinig ervaring hebt zul je van de oudere pony meer leren, omdat hij jou dingen kan leren (aanvoelen).

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, hesterve, JPitty, Kitty_, Mark0919, Riviera87, Vagabondo, xChanelx en 36 bezoekers