NRPS vs. KWPN ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

NRPS vs. KWPN ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-09 16:31

Hoi allemaal,

Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die ons kunnen helpen? Wij hebben namelijk niet zo heel veel verstand van andere stamboeken, behalve die van de fjorden dan :D

Ik stel deze vraag voor een meneer die zelf geen internet heeft, ik verzorg bij hem z'n paarden en hij vroeg of ik even wilde informeren :)

Hij heeft nu een tuigpaardmerrie staan, die is ingeschreven bij het KWPN, maar volgens mij alleen bij het veulenstamboek.
Nu heeft deze merrie pas geleden een veulen gekregen van de hengst Gameboy. Deze hengst staat bij het NRPS ingeschreven.
Deze mensen hebben het veulenbewijs ingevuld en opgestuurd naar het KWPN, omdat de merrie daar ook staat ingeschreven.
Maar nu kregen ze vandaag allerlei papieren in huis van het NRPS, met een factuur voor lidmaatschap, inschrijving, chip etc.

Maar dit is toch niet nodig? Want ze hadden het veulen toch al ingeschreven bij het Kwpn?
Of is het niet mogelijk om een veulen van een NRPS hengst in te schrijven bij het KWPN?

Wie kan ons uit de brand helpen? :)

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:31

Evy schreef:
Wie kan ons uit de brand helpen? :)


Ik denk het stamboek waar je de factuur van krijgt
Daar zou ik heenbellen, daar krijg je vast een duidelijker antwoord dan hier op bokt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: NRPS vs. KWPN ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:41

Dat lijkt mij ook de kortste, maar vooral duidelijkste weg!

- Offline -

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: NRPS vs. KWPN ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-09 21:49

Oké, dan zal ik dat doorgeven.
Ik hoopte eigenlijk dat er hier ook mensen zouden zitten die het zelfde hebben meegemaakt, of die dit gewoon weten ;)

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

mwmw

Berichten: 51
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Erica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:16

Volgens mij heb je de keuze waar je hem in wilt schrijven.
Als je al lid bent van het kwpn zou ik hem daar gewoon in laten schrijven, dat bespaart je kosten.
Je bent bij mijn weten niet verplicht hem ook bij het NRPS te registreren.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: NRPS vs. KWPN ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:47

Je kan het veulen inderdaad inschrijven bij het KWPN. Het NRPS regelt nu zelf de dekbewijzen vandaar dat jullie waarschijnlijk die brieven hebben gekregen. Als je het geboortebewijs naar het KWPN hebt opgestuurd zal je normaal gezien van hen een stamboekbewijs en paspoort ontvangen.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: NRPS vs. KWPN ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-09 11:13

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te weten dat het gewoon bij het KWPN kan, dit scheelt idd een hoop kosten.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:04

Bij het KWPN zijn de afdrachten voor een veulen volgens mij hoger dan bij het NRPS. Alleen als ze nu al lid zijn van het KWPN dan spaar je natuurlijk een extra lidmaatschap uit.

Veulen komt dan wel in het A-register bij het KWPN en niet in het veulenboek. Kost later bij stamboekopname dus wel veel meer geld om het veulen evt opgenomen te krijgen (röntgenkeuring en verichting verplicht).

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:13

Evy schreef:
Hoi allemaal,

Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die ons kunnen helpen? Wij hebben namelijk niet zo heel veel verstand van andere stamboeken, behalve die van de fjorden dan :D

Ik stel deze vraag voor een meneer die zelf geen internet heeft, ik verzorg bij hem z'n paarden en hij vroeg of ik even wilde informeren :)

Hij heeft nu een tuigpaardmerrie staan, die is ingeschreven bij het KWPN, maar volgens mij alleen bij het veulenstamboek.
Nu heeft deze merrie pas geleden een veulen gekregen van de hengst Gameboy. Deze hengst staat bij het NRPS ingeschreven.
Deze mensen hebben het veulenbewijs ingevuld en opgestuurd naar het KWPN, omdat de merrie daar ook staat ingeschreven.
Maar nu kregen ze vandaag allerlei papieren in huis van het NRPS, met een factuur voor lidmaatschap, inschrijving, chip etc.

Maar dit is toch niet nodig? Want ze hadden het veulen toch al ingeschreven bij het Kwpn?
Of is het niet mogelijk om een veulen van een NRPS hengst in te schrijven bij het KWPN?

Wie kan ons uit de brand helpen? :)

Jouw verhaal lezend kan het niet anders zijn dan dat ze het niet naar het KWPN gestuurd hebben maar naar het NRPS. Hoe kunnen ze anders weten dat er een veulen geboren is?

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: NRPS vs. KWPN ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:55

Daar heb je een punt Jan. Hoe kan het NRPS op de hoogte zijn dat er veulen is geboren als ze geen geboortebewijs hebben gekregen?

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: NRPS vs. KWPN ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-09 10:22

Ja klopt, dat hoorde ik ook deze week :+

Ze hadden er totaal niet bij stil gestaan dat ze de papieren naar het NRPS hadden gestuurd. Ach, voor hun is het ook de eerste keer.

Ik heb inmiddels al contact opgenomen met het NRPS en we zijn even aan het kijken wat het handigst is.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 bezoekers