Vraagje over papieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Niisj
Berichten: 1264
Geregistreerd: 29-06-07

Vraagje over papieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-09 19:19

Heey,,

Ik heb even een vraagje ..

Stel: ik heb een deens warmbloed merrie met A-papieren en laat haar dekken door een BWP hengst ..
Krijgt mijn veulen dan papieren en zo ja, welke ?
Dus moet je om papieren te krijgen, je merrie laten dekken door een hengst die voor hetzelfde stamboek goedgekeurd is als je merrie om papieren te krijgen voor je veulen ?

Ik hoor het graag ! :D


s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:06

Als de hengst oud genoeg is is het geen enkel probleem om de merrie BWP in te schrijven...
Maar waar het dan juist in terecht komt (veulenboek of wat het ook allemaal is) weet ik niet...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:11

How, ik had ff de zaken omgedraaid, bwp-moeder en buitenlandse hengst...
Omgekeerd ben ik niet zeker dat dit wel zo is...
Maar ik denk als de hengst BWP goedgekeurd is dat de moeder bij wijze van spreken zelfs een shetlander mag zijn om opgenomen te worden...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Niisj
Berichten: 1264
Geregistreerd: 29-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-09 17:02

s0173957 schreef:
How, ik had ff de zaken omgedraaid, bwp-moeder en buitenlandse hengst...
Omgekeerd ben ik niet zeker dat dit wel zo is...
Maar ik denk als de hengst BWP goedgekeurd is dat de moeder bij wijze van spreken zelfs een shetlander mag zijn om opgenomen te worden...

Ok, ik snap het ;)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Vraagje over papieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:08

Als het BWP het deens stamboek erkent kan het veulen gewoon bij het BWP ingeschreven worden.
De erkende stamboeken zijn op de site meestal wel te vinden.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

ChefsSpecial

Berichten: 2678
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Vraagje over papieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:26

Ik rijd op een tinker en wil hem eigenlijk inschrijven in het stamboek voor tinkers, nu hoor ik dat (halve) maanogen weer zijn toegstaan??? Weten jullie hier iets van?

kleinschalige Golden Retriever Fokker en hondentrimster in opleiding
https://chefs-special.com/
https://trimsalongoud.com/


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:26

denise04 schreef:
Ik rijd op een tinker en wil hem eigenlijk inschrijven in het stamboek voor tinkers, nu hoor ik dat (halve) maanogen weer zijn toegstaan??? Weten jullie hier iets van?

Deze vraag stel je beter op het rassen subforum TI (Tinkers).

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:47

Niisj schreef:
Heey,,

Ik heb even een vraagje ..

Stel: ik heb een deens warmbloed merrie met A-papieren en laat haar dekken door een BWP hengst ..
Krijgt mijn veulen dan papieren en zo ja, welke ?
Dus moet je om papieren te krijgen, je merrie laten dekken door een hengst die voor hetzelfde stamboek goedgekeurd is als je merrie om papieren te krijgen voor je veulen ?

Ik hoor het graag ! :D


Een veulen uit de combinatie van een merrie met A-papieren (en zelfs B-papieren) van een EU-erkend Warmbloed Stamboek met een ggk BWP hengsten heeft recht op A-papieren bij de BWP, zonder DNA test.
Een veulen uit de combinatie van een VB of hoofd register BWP merrie met een hengst uit een EU-erkend Warmbloed Stamboek die op de WBSHF lijst staat (deze 'erkend' de BWP) heeft recht op A-papieren bij de BWP, na!!! DNA test op ouderschap wat betreft de hengst. Voorbeeld : moeder BWP x vader Hannoveraan (of KWPN!)

BWP heeft niet A- of B-Registers maar Hoofd, Veulen en Hulp registers. ALLE !! veulen van ggk BWP hengsten worden in het VB schreven. Op 3-jarige leeftijd na keuring kunnen ze overgeschreven worden naar het Hoofd register. In de Hulp Register komen paarden waarvan de pedigree niet volledig is, of onbekend, of waarvan de vader een niet ggk hengst is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 bezoekers