pony en paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

pony en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 22:24

hoi.
ik heb een pony en een paard. mijn pony heeft (had) altijd kleine hulpen nodig en mijn paard wat grotere. nu merk ik, en mijn instructrice ook, dat ik slodiger op mijn pony ga rijden. waarschijnlijk omdat ik het paard ook een beetje gewend ben. ik wapper vooral veel met mijn benen en mijn pony loopt niet meer echt lekker. ik heb mijn pony anderhalf jaar en mijn paard een half jaar. ik vind het belangrijk op verschillende te rijden en wil met geen van de 2 stoppen. ik doe echt mijn best, maar het wil niet meer. zo is het voor mijn pony natuurlijk ook niet echt leuk. wat nu?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-02 22:55

dus niet een goede oplossing??????? Huilen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 23:32

Misschien moet je het rijden voor jezelf met je pony weer leuk maken door nieuwe dingen te gaan doen. Maak buitenritten, doe eens gek, wees creatief *LOL* Je pony vindt het zo dus ook niet meer leuk, het is saai geworden en je pony blijft niet bij de les, vandaar dat je de hulpen wat duidelijk moet geven. Bovendien vind ik het gek dat als je weet dat je slordig rijdt, dat je er niets aan doet. Blijkbaar heb je er ook zelf geen interesse meer in, anders had je er wat beter dan nu op gereden. Ik denk dat het probleem eerst bij jezelf moet zoeken, de pony reageert alleen op de manier waarop jij je gedraagt.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 00:46

Misschien moet je je paard dan iets preciezer aan de hulpen zetten?
Klinkt natuurlijk als makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch.

Ik rijd zelf ook een 4 jarige die een half jaar onder het zadel is en mijn eigen die Zdressuur is. Ook een heel verschil, maar op de een rijd ik gewoon heel anders dan op de ander. Ikkan het me dus niet echt voorstellen......

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 18:02

XoNo schreef:
Misschien moet je het rijden voor jezelf met je pony weer leuk maken door nieuwe dingen te gaan doen. Maak buitenritten, doe eens gek, wees creatief *LOL* Je pony vindt het zo dus ook niet meer leuk, het is saai geworden en je pony blijft niet bij de les, vandaar dat je de hulpen wat duidelijk moet geven. Bovendien vind ik het gek dat als je weet dat je slordig rijdt, dat je er niets aan doet. Blijkbaar heb je er ook zelf geen interesse meer in, anders had je er wat beter dan nu op gereden. Ik denk dat het probleem eerst bij jezelf moet zoeken, de pony reageert alleen op de manier waarop jij je gedraagt.


tuurlijk doe ik mijn best! anders had ik dit berichtje toch niet geplaatst?! ik vind op mijn pony rijden met dressuur nog leuker dan op mijn paard dressuur. hij zit alleen heeeeeeel moeilijk en mijn paard niet. mijn paard is gewoon anders en mijn pony gevoeliger, vandaar. ik doe dus al heel erg mijn best!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 18:06

paardje"]
[quote="XoNo schreef:
Misschien moet je het rijden voor jezelf met je pony weer leuk maken door nieuwe dingen te gaan doen. Maak buitenritten, doe eens gek, wees creatief *LOL* Je pony vindt het zo dus ook niet meer leuk, het is saai geworden en je pony blijft niet bij de les, vandaar dat je de hulpen wat duidelijk moet geven. Bovendien vind ik het gek dat als je weet dat je slordig rijdt, dat je er niets aan doet. Blijkbaar heb je er ook zelf geen interesse meer in, anders had je er wat beter dan nu op gereden. Ik denk dat het probleem eerst bij jezelf moet zoeken, de pony reageert alleen op de manier waarop jij je gedraagt.


tuurlijk doe ik mijn best! anders had ik dit berichtje toch niet geplaatst?! ik vind op mijn pony rijden met dressuur nog leuker dan op mijn paard dressuur. hij zit alleen heeeeeeel moeilijk en mijn paard niet. mijn paard is gewoon anders en mijn pony gevoeliger, vandaar. ik doe dus al heel erg mijn best!
[/quote]

Tuurlijk weet ik dat je het wil veranderen, dat blijkt wel uit het feit dat je het probleem wilt oplossen, maar als jij van jezelf weet dat je er niet geheel correct op zit, en weet dat je beter kan, dan zul je daar moeten beginnen denk ik.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-02 18:33

tuurlijk, maar hoe dan???????????? ik doe toch mijn best? anders is het niet mijn best doen!