Een paard of pony moeten missen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enyatje

Berichten: 17
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: jabbeke (brugge)

Een paard of pony moeten missen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 17:33

Hoi
heb je dat ooit al meegemaakt? Je eigen of lievelings pony/paard word verkocht of sterft. Vreselijk hé
ik had een lievelingspony, ze heette silvio. Ik reed altijd met haar, het was een kleine zwarte welshpony. Toen werd ik te groot voor haar en moest ik bij de paarden rijden, maar ik kuiste en zo haar nog altijd veel. Op een dag was ze weg. Ik heb haar zien vertrekken, en de bas horen zeggen dat 'die zwarte voor de slacht was' Dat was vreselijk, dagen heb ik geweend. Ik wist wel dat ze niet langer dan een uur kon lopen, omdat ze iets ongeneeslijks aan haar knie had, maar zo plots weg??
xxx
ilse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:37

Ik hb het ook meegemaakt en tsja, is inderdaad heel erg sneu.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:04

Gelukkig nog niet. Al hou ik goed in mn achterhoofd dat ook mijn meisje niet t eeuwige leven heeft.

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:42

Ik heb ongeveer 4 jaar op een hele lieve pony gereden: Pepper....
Hij betekende echt heel veel voor me en ik was ook het enigste mens die
hij zoveel bij zich in de buurt liet Pling We waren gewoon echte maatjes...

Omdat hij best oud werd, hebben ze hem naar een weiland toe gebracht
waar hij gewoon lekker kon grazen enzo, genieten van zijn oude dagje...
Dit is natuurlijk heel fijn voor hem, maa ik mis hem echt heel vaak Huilen
Ik ben door hem gestopt met rijden, gewoon omdat ik echt niet weer een
pony/paard vind waar ik zo'n goeie band mee kan hebben en dat vind ik
heel belangrijk...

Ik ga af en toe nog weleens naar hem toe, daar in het weiland...Het
is voor mij wel een stukje weg en ik mag nie alleen van mijn mama, dus
moet altijd flink zeuren bij iedereen om heen te kunne....
Het is wel grappig, hij laat helemaal geen mensen meer bij zich. Is echt
heel erg verwilderd en als iemand hem wil pakken dan schopt hij hen enzo
Maar zodra ik er kom is hij echt heel normaal, gewoon zoals altijd. Ik kan
hem ook nog steeds pakken en hij is heel lief voor me *LOL* Haha!
Dat voelt heel tof....mijn lieve pepper-paardje Lovers

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:52

Ja ik heb dat ook gehad....

Ik reed schimmeltje al 4 jaar en heb heel veel dingen gedaan met haar en de eigenaressen (mn buurmeisjes), wedstrijden en lessen en ik verzorgde haar 2 keer per week ongeveer. In april is ze verkocht naar Sorayalover1. ze heeft het wel heel goed daar maar ik vond/vind het vreselijk dat ze weg is!! We hebben haar nog wel een keer opgezocht en ze heeft het wel heel goed daar.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 07:51

Ik heb het ook meegemaakt.
Met mijn eerste verzorgpony, Tara.
Ik was de enige die wat met die pony kon doen (klinkt penny Haha! ). Ik was helemaal gek van haar.
Toen ging ik op vakantie en toen ik terugkwam was ze weg.
Naar de slacht.

Gelukkig was het niet zo en heb ik haar bijna 10 jaar later gevonden!!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:49

hjeb het net nog meegemaakt, een schimmel van 28 jaar in laten slPEN.... zie profiel.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:14

dat heb ik ook eens gehad
ik verzorgde net eenhalf jaar een zwart shetje
toen ik op een dag weer kwam daar stond er in eens een witte pony in de stal! Scheve mond
ik vond het op dat moment helemaal niet leuk omdat ik geneens afscheid had kunnen nemen!
maar nu vind ik het eigelijks niet zo erg meer want die pony die ze er voor weer hebben gekocht is zoveel liever en ik mag hier op rijden!! en op die andere mocht dat niet!!

enyatje

Berichten: 17
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: jabbeke (brugge)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 10:22

Hoi, ik had ook een verzorgpony, Mina, waar ik elke woensdag naar toe ging. We mochten niet galoperen met haar, omdat ze astma had, maar we hadden toch veel plezier. We reden altijd aan de longe. Maar na een tijdje werd zelfs draf te zwaar voor haar, dus stapten we alleen en deden zo wat turnoefeningen in stap. Maar op een dag kon ze bijna niet meer van de ene naar de andere kant van haar weide lopen zonder buiten adem te geraken en de eigenares besliste om haar te laten inslapen. Ik was heel spijtig, maar ik wist wel dat het beter was voor haarr.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:29

Ja, met Shera.
De eerste pony waar ik echt op heb gereden, die ik al kende van 'knuffelen in de wei' Bloos
Heb er een maand op gereden, met de proeflessen. Toen bleek dat ze er 35 euro per maand voor vroegen... en de pony was te druk voor me (Welsh x Arabier) en ik beginnertje... Heb er na die tijd nog een paar keer op geredeen, vaak naartoe gegaan. Ze waren eigenlijk niet zo goed verzorgd, dus ook weer een reden voor m;n ouders.

Toen werd ze verkocht, samen met Lipstick ( [VMR] Verzamelplaats gezochte paarden. ) Heb haar niet weer kunnen vinden....

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:30

Ja, Boefje, ik heb ene weekje terug ene brief gehad van de eigenaren, is alweer 2 jaar gelede Bloos

Ursje78

Berichten: 74
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:12

Ik heb dat dus ook meegemaakt. Het ging uit met mijn ex. En het paard was officieel van hem, maar ik deed er 7 dgn per week iets mee.
Hij staat ook nog dichtbij dus soms zie ik hem nog. Maar ik heb contact met de nieuwe verzorgster. Zij heet khartoum hier op bokt.
Ze vertelt dat het goed gaat krijg foto's. Dus eigenlijk nog hartstikke leuk

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:27

Yep.. mijn lieve ponietje van 30 heb ik afgelopen maart moeten laten inslapen! Verdrietig Verdrietig Heb haar 22 jaar gehad.
Voor foto, zie mijn profiel!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:32

Ik heb het ook meegemaakt, 2 x zelfs.. het is echt niet leuk!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:40

Voor Hof reed ik bij Afke op Vedor, klein zwart dondertje, maar hij is super... Jammergenoeg werd ik te groot voor hem, en na een tijdje is hij verkocht, hij is toen weer terug gekomen maar dit jaar is ie weer verkocht... Ik mis hem nog steeds, soms dan heb ik opeens zin om hem te rijden, samen buiten te crossen, kusjes te geven, gewoon knuffelen en zelfs zijn gebok mis ik Bloos Ja, ik wou wel dat dat paardje terug kwam!

Dobby91
Berichten: 1919
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:34

Heb het meegemaakt ja.
Dit jaar nog zelfs..
In maart is een van mijn verzorgpony's ineens overleden.
Ze is maar anderhalf jaar geworden..

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 23:37

Mijn pony wencke werd ook verkocht, een geweldige haflinger die door een jockey bij ons de basis heeft geleerd en verder met mij heeft geleerd. Maar helaas was ik toen eigenlijk al wat te groot voor ene pony en ene jaar later veel te groot, en ik hoopte eigenlijk nog eens wedstrijden te doen. Nu heb ik een nieuw paard Ranouk, ze is nog heel groen haar vroegere eigenaar reed 100% recratief en altijd met zweep. Maar Ranouk heeft een goede afstamming en is goedkoop, en ik heb een superintructrice die mij helpt en ook een toekomstig sportpaard in Ranouk ziet. Lachen

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:08

Ja meerdere keren...
Eerst een tijd terug had ik een shetlander, welsh en fjord x shet..toen is de fjord x shet verkocht en kwam er een haflinger. Toen werd ik nog groter en werden de shet en welsh verkocht en kwam er een groot paard (kwpner)....toen 2 maanden later is mijn haflinger gestorven en stond het paard alleen.

Toen hebben we een 3 jarige drachtig haflingermerrie (drachtig gekocht op 3 jarige leeftijd eigenlijk te jong) gekocht en mooi veulen gekregen..
Toen na een jaar kwam ik er echt achter dat het baktrainen voor mij niks is. Ik vond het niet leuk voor mijn paard om hem aan te houden terwijl ik met tegenzin in de bak rondjes met hem reed. Dus hij is helaas verkocht..hij was mijn maatje.

Toen 2/3 maanden geleden hebben we nog een haflinger erbij.
Dus nu hebben we 3 haflingers waarvan 1 drachtig.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 10:13

Ja, ook ik heb het meegemaakt, mijn eigen 3jarige pony overleden. Mis hem nog veel.. Is inmiddels 1,5 jaar geleden..

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:23

Herkenbaar...
Twee zelfs... Tancreda september 2002 afgemaakt... Genderose volgde een jaar later in november 2003... Mis ze beiden nog iedere dag, vooral Genderose mis ik nog heeel erg... Verdrietig
Het afscheid was ook vreselijk en vreselijk zwaar... [VvdD] Afscheid... Mijn schat Genderose....

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:11

Heb tweeëneenhalf jaar terug m'n kinderpony verkocht.. Na 9 jaar. Nog steeds zijn er momenten dat ik het er heel moeilijk mee heb, dat ik hem weer vreselijk mis.

Maar dat houd je met die dieren, ze zijn er niet voor eeuwig Verdrietig

zorroboy
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: st.nicolaasga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:22

jah dat is egt niet leuk.... ik heb anderhalf jaar ook m'n paardje moeten misse... hij had een hersenbloeding gehad Huilen hij was 18 jaar geworden... opzich best wel oud voor een fries maar hij was voor de rest nog super gezond!!! kmis um wel hoor!! now sterkte he!!!
kuz kim