steeds maar weer opnieuw explorer vast!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

steeds maar weer opnieuw explorer vast!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 17:57

Ja, ik zit dan wel veel achter de pc (adsl op het werk), maar steeds loopt mijn explorer vast... te weinig geheugen ?!?!

Okay, de pc is niet de jongste, maar toen we 'm nu alweer een paar weken geleden opnieuw hebben geinstalleerd (omdat er irritante dingen gebeurden... ) werkt alles wel 3 x zo traag....

Help Verward


Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:01

virusje? gooi norton er eens over...

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:03

nee neee ... ik heb etzelfde probleem .. die poedersuiker ieplorer doet het voor geen zak... ik kan alleen op bokt .. THAT's it .. help mij dan ook maar eens het ligt nmiet aan een "virusje" hoor :@

MsN statuz >> zie AVATAR!! WERKT ECHTT!!!

muppetmayo

Berichten: 3385
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:25

ik heb pcies tzelfde Boos! als iemand weet wat t is.... virus ist niej, opnieuw i-net expl eropzetten helpt ook nie, cookies verwijderen nie enz enz enz ben zo'n beetje te einde raad Knipoog

Onderschriftloos....


Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 17:29

ik heb het veel raarder, op mijn eigen computer krijg ik om de 30 seconde een melding dat internet explorer een fout heeft, en dat die moet afsluiten....

maar als ik dan op afsluiten klik gebeurd er niks en kan ik vrolijk verder internetten.... het enige wat er dus aan de hand is dat ik om de 30 secodne op sluiten moet klikken....

Heel raar, gelukkig kan ik wel gewoon verder, maar irritant is het wel. Inmiddels heb ik met een goede vriend van me afgesproken, die komt morgen mijn computer opnieuw installeren!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:42

Kan hij ook bij mij komen ik woon in Haaren (ligt bij Tilburg....)

MsN statuz >> zie AVATAR!! WERKT ECHTT!!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 18:45

Even om wat onduidelijkheden uit de weg te werken. Gaat het bij de topicstarter om Explorer.exe of Iexplore.exe. Zijn namelijk twee heel verschillende dingen. DE EXPLORER is zeg maar de schil van windows, waar het hele grafische gebeuren op draait: icoontjes, startbalk etc etc. Dat is natuurlijk heel wat anders dan IE (Internet Explorer).

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 07:41

Mozilla Firefox downloaden.
Houdt heel veel rotzooi (oa spyware / pop-up ads) buiten je PC omdat Firefox geen Active-X toelaat.

Bijkomend voordeel is dat je binnen 1 pagina met tabbladen kunt werken waaronder je verschillende pagina's kunt houden.
Handig om als startpagina te gebruiken. Heb je meteen je favoriete 15 paginas open staan..........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:42

CGJ12 schreef:
Mozilla Firefox downloaden.
Houdt heel veel rotzooi (oa spyware / pop-up ads) buiten je PC omdat Firefox geen Active-X toelaat.


En wat als je active-X veel gebruikt? Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:09

GeJe schreef:
te weinig geheugen ?!?!


Citaat:
nu alweer een paar weken geleden opnieuw hebben geinstalleerd (omdat er irritante dingen gebeurden... ) werkt alles wel 3 x zo traag....

Hmm, was je virtule misschien goed ingesteld en is het nu weer overgelaten aan windows ?
Dan verandert de grootte van je swapfile te veel. Vooral bij oudere pc kan dit nog wel eens snelheidsproblemen geven Lachen

Je kan de grootte van het virtuele geheugen vinden bij: Deze computer->eigenschappen->geavanceerd->performance(maar dan nederlands Tong uitsteken ) ->geavanceerd.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

subodai
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:27

Als het probleem is dat Windows XP Explorer in een map met avi bestanden steeds moet afsluiten of geen avi kan editen of verwijderen lees verder....

Dit komt omdat Windows XP een standaard XP ondersteund codec avi bestand verwacht om een preview-plaatje te laden links in het scherm. Ook als je settings/instelingen probeert. Als het avi bestand niet standaard XP codec-ondersteund is (Divx), de avi heeft geen index of de avi is corrupt, bereidt XP zich voor om het hele bestand te lezen. Dan kun je de foutmelding krijgen dat explorer een fout heeft ontdekt en de avi moet afsluiten of niet kan editen of verwijderen.

Oplossing: verwijder de preview leesfunctie. Naam is shmedia.dll . Kun je verwijderen via het register maar met de command prompt is de beste manier.
Ga naar de command prompt via de startknop waarna je kiest voor "run" en daarna te typen: cmd waarna de command prompt verschijnt (XP engelse versie, de nederlandse versie weet ik niet)
Typ nu in : regsvr32 /u shmedia.dll
Probleem zou nu verdwenen moeten zijn na opnieuw opstarten, de shmedia.dll is buiten gebruik

Mocht je de shmedia.dll weer willen herladen dan ga je weer naar de command prompt zoals boven en typ nu: regsvr32 shmedia.dll

Yvo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers