Leuke oefeningen in de bak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Leuke oefeningen in de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 11:46

Wie weet er nog leuke dingen om in de bak te doen? Zoiets als achteruit door een 'L' of iets leuks met enge dingen zoals paraplu's...
Alleen figuren en overgangen rijden wordt na een tijdje een beetje saai, ik wou dus graag wat leuke oefeningen erbij doen.
Ben benieuwd wat jullie voor ideen hebben... Lachen

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:47

ik ridj niet gewoon achteruit, ik wijk achteruit ( jaaaa Tong uitsteken ik laat wel een keer een filmpje maken.. ) en laat haar opzij lopen ( dus echt opzij, niet vooruit of achteruit )

Verder weet ik nog een tal aan vervelende evenwichtsoefeningen,
die zijn echt vervelend. Vraag maar aan Hubolover

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:59

emiel voest heft een boek uit waar hele leuke verschillende oefeningen in staan. misschien een tip.

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:59

emiel voest heeft een boek uit waar hele leuke verschillende oefeningen in staan. misschien een tip.

nijntjepluis
Berichten: 311
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:12

volte verkleinen, slagen voltes met ontelbaar veel bogen, slaommen, misschien kun je met iemand waterestaffete doen, een aantal balkejes rond neer leggen de uit einden raken elkaar maar er tussen is er nog genoeg ruimte om hier een volte over te rijden, aan een kant liggen die balkjes. je bent een wonder mens als je het laatste snapt

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:31

een klein sprongetje neer zetten, gaat goed tussen je dressuuroefeningen. Slalommen tussen springstaanders (of stoelen, pilonnen etc) oefenen met een stuk plastic in de bak, over een deken laten lopen... vanalles. Lijkt me dan trouwens een leuk boek van emiel voest

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:40

is ook en leuk boek. buiten de tekst staan er fotos in van hetgeen hij in de tekst uitlegt. Zoials bv het over balkjes laten lopen in een volte waarbij je zelf op een hooibaal of kist staat. Er staat erg veel grondwerk in wat je contact met je paard kan verbeteren.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:12

heb je ook het ISBN nummer?

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:01

Kan ik je momenteel niet geven ik heb de boeken uitgeleend. Maar als je naar de website van emiel voets gaat , ook te zoeken onder free style, en je kijkt bij assecoires zoals de robe etc dan zie je ook zijn boeken staan. Het is 1 boek met als inhoud het paard en veulen en een tweede boek met als inhoud free style.Dit tweede boek bevat vele oefeningrn om samen met je paard te doen. Verder geeft hij shows tijdens evenementen en staat er veelal ook een kraam met zijn artikelen.