[LO] Dekje onder longeersingel? Naar binnen komen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

[LO] Dekje onder longeersingel? Naar binnen komen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 11:21

Ik heb net een longeersingel (meestal rijd ik gewoon op Sting of longeer ik met zadel en strotouwtjes). Ik had hem gisteren omgedaan, maar hij blijkt dus niet met een dekje eronder te passen. Zonder dekje past hij wel. Dus.. moet er per se een dekje onder??
En ik had hem gisteren dus ook ff geprobeerd te longeren. In de bak, dus niet een afgezet stukje (ben ik wel van plan om te maken, maar moet nog ff steekpaaltjes en draad zoeken). Toen ging hij als ik hem in galop wilde hebben steeds dwars staan, en als ik hem dan weer probeerde te laten lopen werd ik een beetje erg onder de voet gelopen Bloos (lees: hij draaft bijna over me heen). Rechtsom wil hij nog wel galopperen, maar linsom weigerd hij dus gewoon. Ik heb hem altijd gelongeerd met een kort zweepje, omdat ik geen longeerzweep heb. Maar nu heb ik er wel 1 Knipoog. Daamee kreeg ik hem nooit in galop, dus hij heeft al lang niet aan de longeerlijn in galop gezeten, maakt dat wat uit?
Wat kan ik doen om hem niet steeds naar binnen te laten lopen??

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:25

Dat dekje eronder ligt eraan wat voor longeersingel je hebt, ik heb er een met gel, en dan hoeft het niet. Als ik het zo hoor, meot je echt een stukje bak afzetten, want het paard neemt je heel erg in de maling!! In zo'n grote bak is moeilijk longeren met een paard die niet meewerkt. Als hij op je af komt, moet jij dat ook doen..

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:26

Je moet ook goed de longeerzweep gericht houden op zijn achterste, zodat het paardje voelt dat hij in het driekhoekje(hand, longeerlijn, zweep) loopt

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 19:29

Ik heb de goedkoopste van de Divoza, hij is roodblauw gestreept.
Ik zal wel proberen een stukje af te zetten.

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:50

Als je paard naar binnen komt moet je met de zweep richting de schouder wijzen (en er eventueel mee zwiepen!)
Zorg zelf dat je altijd achter de schouder van het paard blijft zodat je hem niet 'remt' met je lichaamstaal.

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:22

Wij hadden dezelfde longeersingel (rood-blauw) en ik heb er eigenlijk nog nooit een dekje onder gelegd. Het ziet er ook niet echt uit alsof ze daar ooit last van hebben gehad dus ik denk niet dat het nodig is.
En misschien kan je iemand laten longeren terwijl jij erop zit zodat jij hem in galop kan krijgen (rustig, eerst een klein beetje).
Als je niemand vind om dat te doen; gewoon streng zijn, zwiep hem met je zweep de goede kant op, als hij er tegenaan loopt is dat zijn schuld.

Annemarie87
Berichten: 56
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:32

Met die roodblauwe longeersingels zou ik er wel een dekje onder leggen, die hebben nl. niet echt zachte kussens

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:34

Ik heb een vergelijkbare longeersingel en ik leg er eigenlijk nooit een dekje onder.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:44

Annemarie87 schreef:
Met die roodblauwe longeersingels zou ik er wel een dekje onder leggen, die hebben nl. niet echt zachte kussens


denk je dat ze zachter worden als er een dekje van hooguit een halve cm onder ligt?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 11:55

Ik leg er ook nooit een dekje onder.
Wat dat naar je toekomen betreft: geef met de longeerzweep aan dat dat niet de bedoeling is. Door naar zijn schouder te wijzen. Geen reactie? Even zwiepen, desnoods met het uiteinde tegen de schouder of buik. Niet te hard, maar dat het duidelijk is.

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:19

je kan ook in een hoek een balkje op de grond leggen. als hij over dat balkje heen draaft moet hij al springen, dus is hij eigenlijk al 1 sprong in galop. daarna moet je hem gewoon doordrijven.