Er vandoor gaan in het land... Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Er vandoor gaan in het land... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 13:42

Sinds anderhalve week heb ik Niek, het ging heel goed allemaal eigenlijk te goed. Vanochtend kwam mijn nieuwe verzorgster kijken en ik vroeg haar of ze Niek mee wilde nemen naar stal. Na twee stappen rent hij keihard naar achter en ze hield hem niet meer. Ik zeg dit heb ik nog nooit mee gemaakt. Ik vond het verstandiger als ik hem mee zou nemen. (hij is een tank en ik ben ook niet 1 van de slankste) Maar na hem even te hebben aangepakt neemt hij ook een loopje met mij en sprint naar voren, ook ik hield hem niet meer en de blaren staan op mijn vingers. Toen heb ik het hoofdstel gehaald en hem zo meegenomen, maar weer begon hij naar voor te sprinten, ik viel weer op mijn kont en sleepte er achteraan (hield hem vast), toen hij stopte ben ik opgestaan en ben het land met hem uitgelopen.

Zit er alleen niet op te wachten om hem elke keer zo uit het land te halen dus iemand nog handige tips voor mij.


FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:46

Je kan iets meenemen om zijn aandacht op jou te houden, en dat hij het leuk vind om mee te komen.
Koekjes ofzo en daarna weer afbouwen.
Ik doe dat ook met die van mij

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

LIQUITA

Berichten: 1437
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:04

Ga ook eens naar het land om hem alleen maar ff te aaien en te knuffelen, de ene keer met wat lekkers en de andere keer zonder. Enneh.....neem de tijd om elkaars vetrouwen te krijgen Knipoog

SUCCES

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 14:50

Ik wil dus geen snoepjes gaan voeren, om hem zo bij me te houden. Als ik dan een keer geen snoepjes mee heb dan doet hij het weer. Zo koop ik hem om en krijg ik geen respect.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:47

Snoepjes voeren zou ik zeker NIET doen! Dat zijn echte penny-oplossingen, en dat slaat nergens op. Dat geknuffel en geaai werkt ook voor geen meter, het is geen knuffelbeer, maar een paard!
Hij hoort gewoon respect voor jou te hebben, punt uit. Hij houdt jou gewoon gigantisch voor de gek, en probeert uit hoe ver hij met jou mag gaan. Heel logisch, dat doen bijna alle paarden bij mensen die ze nog niet zo goed kennen. Maar nu... Dit is niet leuk, en je wilt een oplossing.
Nou, STRENG zijn! En niet een beetje, maar enorm streng zijn!
Ik zou zeker een hoofdstel in blijven doen. Zweepje mee. En als het kan, nog iemand extra mee de eerste tijd. Als hij maar een heel klein pasje versneld, of je aan z'n ogen / oren al kan zien dat ie een plannetje maakt, meteen flink afstraffen. En echt flink steng zijn. Jij bent de baas, maar dat moet nog even duidelijk worden in jullie relatie. Hij moet jou gaan accepteren als baas, en jij moet leren om de baas over hem te spelen. Dit is echt niet zielig (of sieluuuug!!! Knipoog ), maar dit is heel normaal kuddegedrag, waarbij jij dus de rol krijgt als leider in de kudde.
Dus bij het minste of geringste, meteen flink afstraffen. Dan is het binnen een week opgelost, en durft ie er zelfs niet meer aan te denken.
Als je snoepjes gaat voeren of knuffelen, dan geef je hem het leiderschap, en dat moet je dus absoluut niet hebben.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:17

Oh jee Samantha... dit is een fjordenbalen techniek... je wilt niet weten hoevaak ik achter Lars aangerold/hold/gegleden ben....
Op vakantie deed hij het ook. Ik heb toen het halstertouw als een "henstenketting" vastgemaakt en daar luisterde hij erg goed naar.
Anders moet je het halstertouw van Inge even lenen, die paarse.... Boy heeft er ook nogal het handje van om weg te rennen.
Zo hou je hem in ieder geval in bedwang (hoop ik) en kan je hem beter straffen als je merkt dat hij er vandoor wil gaan.

Misschien is hij toch ook nog een beetje bang voor Wayne en rent daardoor sneller weg?

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 16:29

Bang voor wayne is hij niet, want hij stond gewoon tussen hun te eten, ik denk dat hij eerder heeft gedacht van: zo dag sta er net 2 uurtjes op en nu moet ik er weer af. En Niek kan ik dus echt niet houden zo machtig sterk als dat hij is. Ga zo weer een poging doen met een hoofdstel en een slipketting en niet te vergeten mijn zweep enne mijn stem zal ik ook even flink gebruiken.

Me hele kont is blauw joh van dat ritje op mijn gat door het land Haha! Knipoog

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:49

samantha5 schreef:
ik denk dat hij eerder heeft gedacht van: zo dag sta er net 2 uurtjes op en nu moet ik er weer af. En Niek kan ik dus echt niet houden zo machtig sterk als dat hij is.


Oh dat zou best de reden geweest kunnen zijn.... en ja sterk dt zijn ze wel ...het zijn net kleine tankjes...

miss_love
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:17

met wat koekjes op de grond zitten en wachten

miss_love i s prachtug!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 19:12

miss_love schreef:
met wat koekjes op de grond zitten en wachten


Denk niet echt dat dat het probleem oplost Verward


ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:16

geen biks meenemen, maar neem een wortel mee..
een dikke winterwortel! werkt gegarandeerd... en hij mag hem pas opeten als je bijna de wei uitbent.
houd dat ding maar voor zijn neus. wedden dat ie bij je blijft?

en na drie keer denkt ie "heej daar is mijn worteltje!!"en rent ie zo naar je toe...

en dan blijft ie ook bij je. na een aantal keer kun je gewoon die wortel weglaten en geef je hem een reuzeknuffel

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 19:24

ellepel schreef:
geen biks meenemen, maar neem een wortel mee..
een dikke winterwortel! werkt gegarandeerd... en hij mag hem pas opeten als je bijna de wei uitbent.
houd dat ding maar voor zijn neus. wedden dat ie bij je blijft?

en na drie keer denkt ie "heej daar is mijn worteltje!!"en rent ie zo naar je toe...

en dan blijft ie ook bij je. na een aantal keer kun je gewoon die wortel weglaten en geef je hem een reuzeknuffel



Citaat:
Ik wil dus geen snoepjes gaan voeren, om hem zo bij me te houden. Als ik dan een keer geen snoepjes mee heb dan doet hij het weer. Zo koop ik hem om en krijg ik geen respect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:19

Ik zou een hengstenketting over de neus doen. Op het moment dat je paard er vandoor wil (dus al voor de lijn strak staat) er een enorme ruk aan geven (heel zachtjes heeft nogal weinig zin bij een drammerige tank Knipoog ). Als hij onder de indruk is en bij je blijft. rustig doorlopen. Is hij niet onder de indruk en wil hij er nog steeds vandoor dan geef je er een paar rukken achteraan. Net zo lang totdat hij besluit om gewoon bij je te blijven.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:06

ooh dat verhaal ken ik wel.
heb het kimmie ook meegemaakt,nu nog wel es.
ik gebruikte eerst een hengstenketting door de mond,ging na een tijd goed.
nu gewoon een halstertouw door de mond.
maar bij haar is het meer met naar de wei toegaan,blijheid en anthausiastme.
ze kent haar eigen krachten niet.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, meniekske, moniek21, Noor17, Vagabondo en 149 bezoekers