aaarg ik ben zo kwaad :( :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

aaarg ik ben zo kwaad :( :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 21:30

de titel zegt het al!
Ik ging vandaag dus op Carelco, ik moest hem niet opzadelen omdat ie voor me reed. De les was gedaan dus ik ga naar het midden en heb dan de gewoonte van hem eens na te kijken (dus op eventuele wondjes)
omdat ik wéét dat 3/4 van die ruiters daar het níet doen.

Dus ik kijk naar de singel. wat zie ik?
een schaaf wondje waar de singel voor een deel op zat Bloos!
Toen ik stond te kijken vond ik al dat Carelco enorm voorzichtig liep, té voorzichtig!

Dus ik vraag:
weet je dat ie een wondje heeft?
-nee. waar dan?
hier vlak aan de singel! er hangt zelfs bloed op de singel *vol van medelijden*
-antwoord ze nuchter: niet op gelet.

dus ik helemaal verbaasd: Lutgarde kan je even komen kijken?

Lutgarde kwam kijken:
oh dat had ik ook nog niet gezien. We zullen er een doekje op doen en een andere singel, het is een klein wondje dus je kan hem wel rijden.

zij een doekje halen dat erop gedaan, nog een hand doek om de andere singel zodat het zeker niet zou gaan schuren. en gereden, hij leek er geen last van te hebben tijdens het rijden bij mij! hij liep normaal en was een stuk feller vooruit dan bij het meisje vóór me, dus die wond heeft hem toen wél pijn gedaan!!

kunnen ze dan echt niet even kijken eer ze hun paarden zadelen?!!
dat is nou het eerste wat ik doe Boos! kijken of ie geen wondjes heeft die hem kunnen irriteren tijdens het rijden Boos! vond dit echt schandalig!

aaa hier kan ik zo kwaad van worden Boos!

*sorry voor het lange verhaal en het gebrek aan hoofdletters en leestekens, maar heb er niet aan gedacht en geen zin om nú alles nog te gaan verbeteren Scheve mond*

nu ga ik sowieso de vraag krijgen: waarom ben je dan kwaad op m&m?

wel hierom:
toen ik een tijdje geleden op m&m kwam vlogen er twee meiden op me af.
'Blacky heeft wat!!!'
goed ik ga mee
ligt zijn hele schoft open! en als ik zeg volledig open bedoel ik dat ook! ik ben normaal niet vies van zon wondes, maar ik liep echt de stal uit :| niet normaal, dus ik vlieg de kantine in, kom gelukkig (dacht ik toen) de bazin tegen en zeg:
Blacky ligt volledig open aan zijn schoft!
wat krijg ik als antwoord: zal er vanavond wel een keer gaan kijken Rolleyes

vorige week nog: ik zadel carelco en kijk hem na, zie ik dat hij een plekje heeft, er zat wel een korst over. maar toch, ik druk eens er rond en er op om te kijken of ie niet gevoelig was, nee niet gevoelig, maar ik vond het zo onwijs raar! dus ik naar binnen: Carelco heeft een rare plek op zijn rug, kan ik er nog op rijden of zadel ik een andere?
die man komt mee kijken, voelt niet of niets, hij kijkt gewoon en zegt: zadel maar.

nu maar goed dat ie er niet gevoelig was, maar als ie dat wel was en ik niet had gekeken of ie gevoelig wás?
dan bokt het paard van pijn en moet het paard weg want die is vals Boos!
hier word ik ziek van. Sorry
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-07-04 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:38

Nou ten 1ste je kan er gewoon op letten als ze dat vragen moet je daar ook naar luisteren vind ik.

Maja ik let daar ook nooit op hoor als ze en wondje hebben ik zie het vanzelf wel, ik poets de pony/het paard van te vore heel erg goed! Dus dan zie ik het vanzelf wel.. Maar je hoeft niet te overdrijven hoor van hier kan ik echt kwaad om worden. De manege zelf moet dat maar in de gaten houden hoor..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 21:39

dát doen ze nou net níet!

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:50

Als ze zo slecht met paarden omgaan, moet je ergens anders gaan lessen. Niet de lesklanten moeten daarop letten, maar de eigenaren die het in dit geval dus ook niet doen.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:50

Wat niet? Overal poetsen..?


Enne je vergeet weer wat;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 21:52

wie vergeet wat?
ik vind dat de lesser net wél moeten kijken.
als die lessers later een eigen paard hebben en het dier heeft een wonde zien ze het ook pas als de singel vol hangt? lekker Scheve mond
ik wíl op een andere manege gaan lessen maar mag niet van me vader. Deze weet niets van paarden af dus kan het hem niet kwalijk nemen, en vind dat ze er allemaal goed bij staan.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:54

Jij vergeet je hoodfletters etc Knipoog Als jij het zo erg vind, dan moet jij eens naar de eigenaar gaan van wie de manege is! Want als jij het gewoon inet aan kan zien en daar echt boos om kan worden dan moeten hun dat weten en misschien kan je wel andere mensen erbij halen die dat ook vinden!

Ineke2

Berichten: 33113
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:54

Als de paarden telkens wondjes hebben en ze doen er niks aan, zou ik toch ergens anders gaan rijden...Trouwens je hebt toch een eigen pony?
Als je vader niet wil dat je ergens anders gaat lessen, dan gewoon helemaal niet lessen...spaar je nog geld uit ook. Kun je mooi sparen voor een nieuw zadel voor je eigen pony

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 21:57

ja. Máár lessen kunnen nooit kwaad toch ineke2?
tis niet omdat ik een eigen pony heb dat ik perfect kan rijden en niets meer hoef te leren. Daarbij: verschillende paarden rijden is goed voor mijn ervaring. Pharaon en carelco moet je volledig verschillend rijden, zo leer ik die overschakeling ook een beetje maken.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:57

Ja nouja eige pony.. Ik heb een pony die ik verzorg zegmaar maar die eigenaaresse doet er niks mee. Ik sta niet op een manege met die pony maar gewoon ergens op een stal! Maar je kan altijd gewoon naar de eigenaar gaan, voor die wondjes ben ook benieuwd hoe die wondjes komen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 21:58

dat wondje kwam waarschijnlijk door dat ie van singel veranderd is, hij hád nu ineens zon witte 'koord' singel. en daar heeft zijn vel hoogst waarschijnlijk tussen gezeten
ineke2: als je wéér over het zadel wil beginnen doe het dan via pb? en vergal dit topic niet. Scheve mond >;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-07-04 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33113
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:59

pharagirlke schreef:
ja. Máár lessen kunnen nooit kwaad toch ineke2?
tis niet omdat ik een eigen pony heb dat ik perfect kan rijden en niets meer hoef te leren. Daarbij: verschillende paarden rijden is goed voor mijn ervaring. Pharaon en carelco moet je volledig verschillend rijden, zo leer ik die overschakeling ook een beetje maken.

Lessen op andere paarden kan geen kwaad nee, maar wel als de paarden telkens wat mankeren of geen passend tuig hebben.

Je kan ook een verzorgpaard zoeken o.í.d.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 22:21

me moeder verklaart me voor gek. Ze was al kwaad toen ik zei dat ik van me vader op manege lessen mag.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:30

gatver die mensen zijn echt dom zeg en ik zou even iet aan gaan pakken Boos!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:31

Tsk.. dat slaat nergens op van die manege-eigenaar..
Het is je verantwoordelijkheid als manege-eigenaar dat je je paarden controleert op wondjes, ziekten, verzorging gedaan door manegeklanten (dan bedoel ik goed opzadelen, poetsen, terug op stal zetten etc.) en ga zo maar door. Je verdient je brood met die paarden, dus zorg er goed voor, want dat ben je verplicht ten opzichte van het hardwerkende dier!
Wat kan ik hier slecht tegen..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 23:36

vorige keer stond er een paard met zadel op stal. Dus wij (toen was joyce er nog) naar binnen: rijd dat paard nog?
nee.
moet ie dan niet afgezadeld worden?
ja doe maar als je zin hebt.

nou anders had het paard er zo heel de avond gestaan? Verward
ok, het is een moeilijker paard om af te zadelen. maar dan laat je hem toch niet staan Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:21

Dit lijkt me typisch een gevalletje van een manege-eigenaar waarbij het welzijn van de paarden niet zo hoog in het vaandel staat.
Natuurlijk moet er geld verdiend worden, hij moet tenslotte ook eten.
Alleen dan is het wel heel sneu dat dit ten koste gaat van de paarden.

Zolang de klanten dit voor lief nemen en keurig hun lesgeld betalen, denk ik dat de eigenaar ook weinig zin heeft om iets te veranderen.
Praten is leuk, maar als hij er niets mee doet vind ik dat je zelf je conclusies moet trekken.
Door toch telkens terug te gaan en weer voor lessen te betalen op paarden die eigenlijk niet bereden zouden moeten worden, maak je je in mijn ogen hier ook schuldig aan.

Ineke2

Berichten: 33113
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:29

Precies Oscar dat bedoelde ik dus...

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:00

Vervelend als de paarden vaker wondjes hebben... Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij beiden ligt. Vooral van beginners kun je niet verwachten dat ze op wondjes letten, dan ben je allang blij als je het bit in krijgt en het zadel blijft zitten als je opstapt... Maar gevorderde ruiters hebben zeker ook zelf de verantwoording om goed op de paarden te letten.
Al met al is het dus heel goed dat je er op let. Je zou met de manege-eigenaar kunnen overleggen of je alle paarden af en toe mag checken? Dan weet je dat er iemand naar kijkt en zo te horen kunnen ze je hulp daarin wel gebruiken.
Boos worden zou ik niet doen, gewoon aktie ondernemen... Een goede oplossing zoeken.
Groetjes

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:13

OP zich goed dat jij er wel op let, maar ook ik vind het niet de verantwoordelijkheid van de klanten om daar op te letten. Ze betalen voor de lessen en zeker mensen met wat minder ervaring gaan ervan uit dat de paarden gewoon in orde zijn en daar horen ze imo ook vanuit te kunnen gaan. Ik vind dat wat dat betreft hier dus ook de fout helemaal bij de manege-eigenaar ligt.
Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat je hier dan eigenlijk niet zou moeten lessen, je betaald die man en steunt hem dus indirect ook in de manier waarop hij met de paarden omgaan. Zolang het voor hem de makkelijkste manier is en klanten het accepteren, is er natuurlijk ook geen reden om het te veranderen.
Tuurlijk ben je nooit uitgeleerd en is het goed om te blijven lessen, maar is het geen optie om te stoppen op de manege en les te nemen met Pharaon?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 13:20

dan zit je nog met het feit dat ik dan alleen Pharaon gewend word en geen andere paarden.
De manege eigenaar is een vrouw, en ze moet het niet voor het geld doen, naar wat ik gehoord heb heeft ze dat meer dan genoeg Verward of misschien juist door wat ik gehoord heb geen meer...dat kan ook

winni
Berichten: 67
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:27

jezes wat dom man van die bazin enow

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:56

pharagirlke schreef:
dan zit je nog met het feit dat ik dan alleen Pharaon gewend word en geen andere paarden.
De manege eigenaar is een vrouw, en ze moet het niet voor het geld doen, naar wat ik gehoord heb heeft ze dat meer dan genoeg Verward of misschien juist door wat ik gehoord heb geen meer...dat kan ook

Jullie hadden toch meerdere paarden staan Verward
Nu heb je het probleem dat je wel op een manegepaard kan rijden, en daarbij de manege dus steunt in hun manier van met paarden omgaan. Terwijl je geen geld hebt om met Pharaon te lessen en met hem tegen problemen oploopt.
Als ik moest kiezen tussen op de manege rijden en dan dus af en toe op een ander paard kunnen rijden, of goed les krijgen met mijn eigen paard en daarmee problemen voorkomen zou ik toch voor het laatste kiezen.
Maar het blijft je eigen keuze natuurlijk Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:07

Ik weet het niet hoor, zo extreem vind ik dit nou ook weer niet. het is een manege en ik neem aan dat de mensen die er rondlopen deskundig genoeg zijn. En op elke manege staat er wel eens een paard te lang opgezadeld, en bij elke manege heb je paarden met wonden........

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:14

Mij lijkt dat dit soort maneges ook geen kwalitatief hoge lessen geven. Ik zou daar accuut stoppen. Hou niet van zo'n maneges.