scoubidoo touwtjes hoe oplossen met de kids

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

scoubidoo touwtjes hoe oplossen met de kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 23:06

door dat gezeik over die scoubidou touwtjes heb ik nu een oversture 5 jarige die denkt dat ze doodgaat................

Hebben meer pappas en mammas daar last van .............


en hoe los je dat op.......

Ik heb Sanne een slok hoestdrank gegeven en gezegd dat dit tegengif is...... niet leuk dit.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:08

Ik heb ze ook in m'n mond gestopt Bloos! In plaats van een sigaret Bloos En ja hoor, nu komen ze met deze berichten Huilen

Maar verder maak ik me er niet druk over hoor Haha!
Vond dat 'tegengif' van jou wel een goede

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:38

Ahh je arme dochtertje... Knipoog
Weetje, je kan zo veel beter niet in je mond stoppen... Dat ze hier nu zo'n heisa om maken begrijp ik ook niet...

Weet alleen niet hoe je je dochtertje gerust moet stellen... Ik denk dat het wel weer overwaait...

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:47

Nou heb vandaag ook is een paar zakjes gekocht, en even later hoorde ik het op de autoradio dat er een giftige stof in zat.
Jeetje wat word er een drama over gemaakt zeg!!!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:51

Ik vind dat tegengif eigenlijk al een hele goeie . Die moet ik onthouden . Maar leuk is idd anders.

Gelukkig ontgaat mijn dochter als dat soort dingen nog, maar ja die is bijna 3. Dus dat komt allemaal nog Haha! .

Verder zo gauw geen tips helaas. Als praten (uitleg) en "tegengif" niet helpt dan weet ik het zo gauw ook niet meer.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:52

Hier gaat het net andersom... Pap en mam vinden het enigzins onzin, ze zijn iig niet van plan om mijn broertjes die touwtjes af te nemen. Ik heb zo'n vermoeden dat mijn broertje het heeeeelemaal niet leuk vind als ze niet meer te krijgen zijn... Al zijn zakgeld gaat aan die dingen op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:13

Heb je Sanne wel uitgelegd dat je eerste een donkerblauw paarse tong krijgt en als dat niet in een week weggaat die zwart wordt en een spleetje van voren krijgt... en dat dat het enige bewijs is dat je echt toevallig een giftig touwtje teveel in je mond hebt gehad! Sanne sabbelt toch niet op al die touwtjes, zeg maar heel trots dat je blij bent dat ze niet meer zoveel sabbelt op al die plastic rommel Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:36

Dat was toen ook zo een paar jaar geleden met die hype van die plastic bedelaartjes (speentjes, flesjes, hondjes oid) en daar werd toen ook gezegd van dat het kankerverwekkend is.

Nou ja, gewoon weer massa-hysterie en die van de hoestdrank is top haha.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 01:06

Vond het wel jammer dat Sanne er zo veel lol in had dat ik morgen dood lig door mijn gesabbel op de touwtjes Huilen

Maar denk dat je het goed opgelost hebt hoor, hier zat er 1 in de auto zich maar af te vragen wat ze nou moet gaan doen als haar voorraad touwtjes op zijn.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 06:49

Zal blij zijn als die touwtjes weer weg zijn! Vind door het hele huis van die kl*te dingen Scheve mond Zelfs in mn bed liggen ze Boos! Lange leve broertjes en zusjes

Goede oplossing tegengif

Heb er nog nergens iets over gehoord.... eigenlijk...

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 07:27

Doet me idd denken aan de spenenrage!! God wat had ik veel van die dingen!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 07:41

Agossie... Ach gut Toch denk ik dat je niet meer kan doen hoor, ik vind het een slimme oplossing, dat 'tegengif'.

@irish_lady: Jaaaa!! En dan alle 150 speentjes aan een touwtje om je nek!! Haha!:D:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:21

Ryanne schreef:
Dat was toen ook zo een paar jaar geleden met die hype van die plastic bedelaartjes (speentjes, flesjes, hondjes oid) en daar werd toen ook gezegd van dat het kankerverwekkend is.

Nou ja, gewoon weer massa-hysterie en die van de hoestdrank is top haha.


Ja dat ken ik nog wel ja. Ik had echt bergen van die dingen en het liefst allemaal aan een ketting Haha! Ik moet ze zelfs nog ergens hebben.
Daarvan werdt ook gezegt dat ze kankerverwekkend waren, maar ik leef nog steeds Knipoog

Ik vind de oplossing van GK er goed! OK dan!
Lovely jouw oplossing vind ik wat minder. Dan krijg je van die hysterische kids die staan te dringen voor iedere spiegel om te kijken of hun tong paars is. En o wee als ze een snoepje met te veel kleurstoffen ophebben, dan breekt de hel los Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:22

Vanmorgen stond in de krant dat de ToysRus de intertoys en de bart smid ze al uit de schappen hebben gehaald, voor de zekerheid. Wat een gedoe weer om niks zeg. Jeetje, tegenwoordig is alles giftig of kankerverwekkend, maar jah, ik zou het ook zowiezo niet verzinnen om die dingen in mijn mond te stoppen. Al geld dat voor een 5 jarige natuurlijk wel anders Haha! ..

Ik vond dat tegengif ook wel een goede. Veel succes nog met het overtuigen van je dochtertje.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:28

Als je langs de snelweg in Rotterdam woont dan rook je 17 sigaretten per dag zonder er ooit een op te steken, worden de mensen, die daar wonen, nu ook "uit de schappen gehaald"?

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:38

Gijsenkim goede oplossing van de hoestdrank!

Mocht ze nog vragen hebben geef je haar toch een slofteugel om mee te knopen? Je hebt er toch genoeg! Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:09

Citaat:
Als je langs de snelweg in Rotterdam woont dan rook je 17 sigaretten per dag zonder er ooit een op te steken, worden de mensen, die daar wonen, nu ook "uit de schappen gehaald"?


Goeie OK dan!

Sigaretten worden ook niet uit de schappen gehaald en hoeveel dooie daar al van zijn gevallen...volgens mij weet niemand dat.

De eerste scoubidou dooie moet nog vallen bij wijze van spreken.

Hoop ophef om niks

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:23

Ik denk dat hoestdrank idd een slimme is OK dan!

Ik vind het trouwens wel goed dat ze uit de schappen gehaald worden, mensen raken er toch van in paniek en waarom laten liggen als het misschien wel kwaad kan?

Zo had je vorig jaar toch ook die stekelballetjes met spul erin, aan een touwtje van hetzelfde materiaal (hoe heten die dingen ook weer Verward), die gevaarlijk zouden zijn....

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:33

Ik weet niet eens wat het is Haha! En ik hoor net dat het onwijs duur is ook die sh*t Tong uitsteken

Mwah.. Haha! Geloof dat ik weer niets mis Tong uitsteken

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om haar het *tegengif* te geven Kim Knipoog Trapte ze erin??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:41

Tallie1979 schreef:
Ik weet niet eens wat het is Haha! En ik hoor net dat het onwijs duur is ook die sh*t Tong uitsteken
Mwah.. Haha! Geloof dat ik weer niets mis Tong uitsteken

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om haar het *tegengif* te geven Kim Knipoog Trapte ze erin??


Die touwtjes? Nee joh voor 1.50 heb je er 100 hier.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:44

Ik heb ook gehoord dat de Scoubidou-touwtjes uit de handel worden genomen omdat ze giftig zouden zijn.
Is dat alleen als kinderen ze in hun mond doen, of zijn ze ook giftig als er alleen mee gespeeld wordt ?

Ineke2

Berichten: 33112
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:45

Alleen als ze nat worden zouden er stoffen vrij kunnen komen heb ik gehoord

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:51

Ja, iets met weekmakers of zo. Ik weet ook niet precies wat je ervan kunt krijgen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:54

gisteren werd er gezegd dat (als ze inderdaad gif zouden bevatten) dit bij het in de mond stoppen zo minimaal is en dat dit in darmen zou worden afgebroken...
Het is een weekmaker in die touwtjes die giftig zou zijn....Ik vind ze wel stinken

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:56

Het kan o.a. onvruchtbaarheid veroorzaken. Da's dus ook een beetje het gevaarlijke, je merkt dit niet direct bij kinderen.