lenzen online bestellen, iemand ervaring en waar?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

lenzen online bestellen, iemand ervaring en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 20:19

Iemand hier ervaring mee? En waar zijn ze het goedkoopst? Is het een aanrader, of juist niet doen?

Het gaat om maandlenzen. Dat voor controle heengaan verstandig is weet ik ook wel, maar ook daar zien ze geregeld wat over het hoofd heb ik zo links en rechts van anderen vernomen. Heb het tot nu toe netjes gedaan. M'n sterkte is ook al enige tijd hetzelfde. Is online bestellen werkelijk goedkoper? Aanrader? waar? Oftewel, wat zijn je ervaringen?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


cavallino
Berichten: 206
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: stekene(ergens in belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:35

vind dat om eerlijk te zeggen riskant, in welke staat komen ze toe...
Ik ga om lenzen in het kruitvat, goede kwaliteit en goedkoop.
Bij ons zijn het wel 3maand lenzen.
Ik betaal een 2euro per lens, wil ik wel eens alle 3maanden extra voor naar het kruitvat.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:38

Ik zou het niet doen, regelmatige ookcontrole is toch wel belangrijk. Wat dacht je van een andere opticien?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:45

als je ogen al een tijdje hetzelfde zijn , geen probleem
je kunt altijd tussendoor een keer naar de hans anders of iets dergelijks gaan om te laten controleren
maar waar je ze het beste kan halen Verward
geen flauw idee

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:00

mylenses.com moet je eigenlijk eens kijken. Volgens mij hebben ze nog aardig wat keuze ook daar.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:02

mylenses is wel ok, veel keus, goede kwalitiet lenzen.
Maar het is heel erg belangrijk om je ogen elk half jaar te laten controleren! niet alleen qua sterkte, maar vooral qua vaatingroei. Als je daarmee te laat ingrijpt kan je een hele poos geen lenzen meer in.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:11

germie"]
Is het een aanrader, of juist niet doen?
[/quote]

Ik quote mezelf even uit een ander topic:

[quote="Karin schreef:
...Ik heb liever eens per half jaar een gerichte controle door mijn opticien bij de aanschaf van nieuwe lenzen. Dan betaal ik maar wat meer, maar dan weet ik zeker dat het vertrouwd is en dat ik de juiste sterkte krijg, en eventueel een advies om op een andere soort lens over te gaan. Ik ben zuinig op mijn ogen, moet er mijn hele leven nog mee doen...


Mijn ogen bleken op een gegeven moment te weinig vocht aan te maken en heb toen van mijn opticien lenzen geadviseerd gekregen met een hoger eigen vochtgehalte (geen verkooptruc: ik zag er idd beter mee en ze waren even duur als de lenzen die ik had). Dit zou nooit aan het licht zijn gekomen met lenzen via internet, dan was ik aan het modderen gebleven. Zoals Marina al zegt: je sterkte kan dan wel hetzelfde zijn gebleven, maar een opticien ontdekt ook andere veranderingen aan je ogen dan alleen je sterkte. Dat is voor mij de reden om niet over te stappen op lenzen via internet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:21

Stom toevallig kwam ik vanavond op deze site: http://elcheapo.nl/sr.fpl?bfid=109104528121445 . (Kijk onder "categorie" bij contactlenzen).

Ik zou m´n ogen wel regelmatig bij een opticien/oogarts laten controleren, maar als je om wat voor reden ook wel eens goedkopere (dag-/fun-) lenzen wilt hebben, vind ik het i-net wel een uitkomst!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:55

Ik zou het ook idd niet doen, lenzen online bestellen.
Het lijkt mij toch beter om ze bij een goede opticien te bestellen. Die doen ook oogmetingen.

Geen onderschrift.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 16:45

marina schreef:
mylenses is wel ok, veel keus, goede kwalitiet lenzen.
Maar het is heel erg belangrijk om je ogen elk half jaar te laten controleren! niet alleen qua sterkte, maar vooral qua vaatingroei. Als je daarmee te laat ingrijpt kan je een hele poos geen lenzen meer in.

Bij mijn zusje hadden ze die vaatingroei doodleuk over het hoofd gezien, of er niets van gezegd. Ze kwam er achter toen ze iets in haar oog kreeg en de oogarts moest.

Elk half jaar je ogen laten controleren? De laatste keer kreeg ik zo lenzen mee toen ik langskwam om te informeren over een afspraak. Ze vroegen of ik nog goed zag, en of ik nergens last van had en hup ze werden voor mij gepakt. Weer 86 euro armer.
De andere keren heb ik wel m'n ogen laten controleren. Er is nooit iets speciaals gezegd of wat dan ook.

Ik wil gewoon eens een keer zoiets proberen, het is niet gezegd dat ik ze altijd online zal bestellen, maar zo nu en dan misschien wel. Bij de kruitvat halen is ook een idee. Als ze maar 2 euro per lens kosten, dan kan ik ze ook wel vaker vervangen.
Laatst bijgewerkt door germie op 29-07-04 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:49

Germie, dan denk ik dat jij en je zusje gewoon bij een verkeerde opticien zitten. Ik moet ook steeds aanhoren dat Pearle een slechte naam heeft, maar ik heb daar al jaren een fantastische opticien die echt zorg besteedt aan mijn ogen tijdens elke halfjaarlijkse controle. Dat jij negatieve ervaringen hebt met een opticien wil nog niet zeggen dat iedere opticien 'maar wat doet'. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:08

Germie: dan zit je zeker bij de verkeerde opticien!!
Dat ze vaatingroei over het hoofdzien is ronduit schandalig. Zelfs ik kan dat goed beoordelen, na 1 jaar studie
Het si echt geen overbodige luxe om je ogen elk halfjaar te laten controleren.

Karin: de ene pearle is de andere niet Knipoog

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:23

marina schreef:
Karin: de ene pearle is de andere niet Knipoog


Dat klopt, net zoals de ene 'vrije' opticien de andere niet is. Met mijn eerste opticien (een onafhankelijke) had ik weer geen goede ervaringen. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 00:24

Ik vind mijn ogen te belangrijk om er mee te gaan rommelen van slechte lenzen kun je blind worden en daar heb ik geen zin in.
Ik haal ze gewoon bij de opticien en dan heb ik daar wel 200 euro per half jaar voor over.l

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Crista, Googlebot, Hanneke_68, History_, judith_irene, Kmbrly, Lenora_C, Lizzy__87, ManonGrr, massiemas, Momo94, Silly_Woman, Sky_As, Stal_Fiore en 71 bezoekers