2004: Een rotjaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

2004: Een rotjaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 09:16

Ligt het aan mij, of is dit jaar echt eentje die uit ellene bestaat?

Ik heb dit jaar al 4 begravenissen meegemaakt, waaronder gisteren die van mijn schoonvader. Ik ben 2 goede kennissen kwijt geraakt aan kanker en een schoonoma (maar die had een respectabele leeftijd en is vredig ingeslapen).

Mijn pony, die 25 jaar was en die ik al vanaf mijn 9e had, moest ik laten inslapen.

En ik lees hier allemaal vreselijke verhalen op bokt van ongevallen, tot constateringen van ernstige ziektes.

Nu ben ik zelf positief ingesteld en probeer uit al deze narigheden een les te trekken, zoals genieten van het leven, je ouders waarderen, etc.

Maar het is echt een drama jaar heb ik het idee...

Ik hoop dat het nu voorlopig even gedaan is met begravenissen in mijn omgeving!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:19

Ik vind je onderschrift wel aardig, toen ik ooit in zo'n jaar zat, zei ik tegen degene die het meeste leed 'het wordt vanzelf weer morgen en na morgen is er weer een morgen'. Het hielp verder niet hoor, het verdriet werd heus niet minder.
Ik hoop dat de rest van 2004 wel een beetje beter zal gaan voor jullie.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:22

Nee, je bent echt niet de enige die er zo over denkt. Ook ik heb dit jaar nét iets te veel ellende meegemaakt. Begrafenissen, ellende met de paarden, zelf langdurig ziek geweest en ga zo maar door. Gelukkig heb ik een lieve, begrijpende vriend waar ik op terug kan vallen.

Ik heb wel eens gezegd: volgens mij moet ik in 2004 maar gewoon alleen maar in mijn bed blijven liggen en wachten tot het jaar over is....

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:24

Ja, 2004 is een drama jaar. Voor jou wel heel extreem, maar ook in mijn omgeving zijn allemaal nare dingen.

Ik had het er laatst met iemand over dat dit jaar maar beter overgeslagen kon worden!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 09:25

Lovely schreef:
Ik vind je onderschrift wel aardig, toen ik ooit in zo'n jaar zat, zei ik tegen degene die het meeste leed 'het wordt vanzelf weer morgen en na morgen is er weer een morgen'. Het hielp verder niet hoor, het verdriet werd heus niet minder.
Ik hoop dat de rest van 2004 wel een beetje beter zal gaan voor jullie.


Dat was een typische uitspraak van Dave, Menno zijn vader:

Als hij op zijn werk zat, en zijn collega's baalden, dan zei ie altijd " Het wordt vanzelf 6 uur".

Helaas voor hem niet meer...

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:30

Helaas begrijp ik maar al te goed wat je bedoelt, ook voor mij mag dit jaar snel voorbij zijn. Voor jullie allemaal daarom een dikke knuffel Ach gut.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:31

Ik snap wat je bedoelt. Op de een of andere manier houdt het niet op. Het begon lekker: Huisje gekocht, klussen... Vervolgens overleed oma, kwam ik in de wao terecht en liep mijn relatie op de klippen, weg huisje. Maar toch voel ik me vrij goed, ondanks of misschien op een bepaalde manier wel dankzij alle tegenslagen. Ik moet niet te vaak alle narigheid op een rijtje geen zetten, dat weet ik wel, want dan word ik een beetje gek... Uit al deze dingen zijn ook positieve dingen voortgekomen en die wegen zwaarder op dit moment, de narigheid beheerst me niet (meer). Maar het blijft frappant, dat het allemaal tegelijk komt.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:31

Voor mijn moeder waren zowel 2003 als 2004 rotjaren. Mijn vader is in 2003 overleden, de beste vriendin van mijn moeder is kort geleden tot aan haar hals verlamd geraakt, een andere vriendin van haar is twee weken daarvoor overleden.

Zelf heb ik gelukkig nog weinig ellende meegemaakt dit jaar. Het verdriet om mijn vader slijt en goede herinneringen vinden de overhand.
2004 brengt gelukkig tot nu toe voornamelijk fijne dingen voor mij.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:39

dit was voor mij gelukkig een redelijk goed jaar, na die voorgaande jaren Scheve mond Eindelijk wat rust gekregen, al zaten er nogal wat dingen in dit jaar die zijn nasleep hadden van de voorgaande jaren, waarvan de meeste gelukkig niet zijn uitgekomen...Dus dat is dan wel weer een geluk maar goed, echt super is dit jaar niet geweest nee, kon beter, maar voor mij was dit wel een beter jaar dan het voorgaande..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:42

Ik had dat vorig jaar.... Mn oma en opa overleden een goede vriend overleed op 19 jarig leeftijd...
Gelukkig is dit jaar beter voor me... dat kan ook niet anders na zo'n kl*te jaar!
Ik heb dit jaar juist een beter jaar.... Na regen komt zonneschijn Knipoog

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:44

Een jaar om snel te vergeten..zo hier ook..en en al ellende maar ook mooie dingen..zo dubbel allemaal

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 09:49

Het probleem met al deze negatieve ervaringen is dat je teveel gaat nadenken over de dingen. Je gaat te voorzichtig worden en op deze manier "durf" je niet te leven.

Ik ben me hiervan bewust en probeer dan ook weer gewoon door te gaan met leven zoals ik voor deze ellende had.

Maar, zoals ik in het berichtje hiervoor al aangaf: ik waardeer de dingen meer.

Ik ben gezond, heb mijn ouders nog, ik rij op een hoog niveau met mijn lieve paardje waarmee ik al 10 jaar lief en leed deel, ik heb een lieve vriend die ik zoveel mogelijk steun in deze moeilijke tijd, ik heb een huis, kan eten wat ik wil, het is lekker weer, heb een vakantie in het vooruitzicht, etc. etc.

Daar ga ik me allemaal maar eens op concentreren Lachen

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:04

Hmz voor mij is 2004 eigenlijk een heel goed en leuk jaar!! Jaarcontract gehad op mn werk, in 1x rijbewijs gehaald, autootje gekocht, wedstrijden gestart met mn pony, keuring gehad met haar en 2x een 1e premie behaald, en gister de sleutel van mijn huis gekregen!!!

Tis idd niet leuk om mensen ed te verliezen! Dat was ons enigste minpunt dit jaar dat mijn vriend zijn opa overleed, maar daar had ik eigenlijk juist een goed gevoel bij omdat zijn vrouw waar hij 60 jaar lief en leed mee gedeeld had in 2003 was overleden en hij steeds meer vereenzaamde en weg ging kwijnen! Nu zijn ze gelukkig weer samen!!

Heel veel sterkte hoor! Hopelijk word de rest van het halve jaar een topjaar voor jullie!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:15

vorig jaar overleed 1 van mijn allerbeste vriendinnen Dorine hier op bokt.
Dat was zo'n rotjaar je weet dat het eraan zit te komen dus je leeft er vreselijk naar toe en als het dan zover is ,is het nog een drama.Dit jaar gaat totnu toe aardig rustig voor mij. Hopelijk blijft het voorlopig ook zo.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:19

Het is ook niet echt mijn jaar.... maar ja ik probeer maar niet aan nog meer ellende te denken, want anders zak ik helemaal in de put.

Ik focus me op de goede dingen in het leven. Daarnaast ben ik me er van bewust dat ik de regie van mijn leven in mn eigen handjes heb, dus moet ik er maar wat van maken.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:24

Nee dit is ook niet erg mijn jaar.. Aan het begin van het jaar overlijd het 2,5 jarige neefje van mijn vriend, dat was echt een enorme klap.. Wise heeft ook een klap opgelopen, dus was dierenartsen af en aan op een gegeven moment.. Nu is die gelukkig helemaal weer goed..
Om mij heen zie ik ook veelste veel ellende..Eergisteren het bericht dat de moeder van een oud klasgenootje is overleden aan kanker..Zo ontzettend triest..zoiets hoort gewoon niet te gebeuren, maar je houd het niet tegen..
Hopelijk komen er ook goede tijden, dat zou best fijn zijn..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:36

Net als 2003 en 2002 is 2004 een topjaar met een paar dieptepunten. Tot nog toe ben ik nog niet echt iets kwijt, maar het begon allemaal al helemaal vervelend. Mijn paard is eind 2003 hemelen gegaan, en binnen een maand had ik een zware longontsteking, wat een bronchitis bleek. Ik zit nóg met de naweeen (en heavy stuff als medicijnen).
Maar daarentegen: ik ben gister weer door het bos gecrosst en we hebben genoten. Ik heb een baan, krijg hoogstwaarschijnlijk wel een verlenging van mijn contract, maar bovenal: het werk is supergezellig.
Het kan gewoon niet een jaar lang helemaal top zijn, en zoals de DA ongeveer een halfjaar geleden ook al zei (paard had een zware blessure gehad maar was tot ieders verbazing in no-time weer 100% hersteld): count your blessings. Dus ja, dan zing ik 'Bad Day' van R.E.M. en dan komt er vanzelf een lach op mijn gezicht Lachen

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:40

tja het is een matig jaar geweest,
eerst stierf een goede vriend en kennis van de familie van ons. Hij kreeg een auto-ongeluk. Hij was op slag dood en liet een vrouw en een dochtertje van 10 achter.
Nog geen week daarna brak mijn oma haar heup om 2 weken daarna aan de gevolgen van een infectie te overlijden.
Een andere goede kennis van ons ligt momenteel in het ziekenhuis met een groot kankergezwel. Ook bij haar is er geen kans meer op genezing.
Mijn opa die alleen is laat ook het koppie hangen dus is ook niet helemaal 100%

ik ben erg bang wat 2004 me verder nog gaat brengen de komende maanden

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:44

Ik heb juist 2002 en 2003 als rotjaren gezien.
Iedereen ging dood of werd ernstig ziek, ik heb nu we geleerd dat je van elke minuut moet genieten, want voor je het weet is het voorbij... het leven gaat veel te snel...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:49

Het jaar 2004 begon ook als een dramatisch jaar hiero...

Ik had op 2 januari een crematie van een even oude vriendin..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:59

2004 is bij mij al het hele jaar rot, ik neem me altijd maar voor met oud en nieuw dat het beter gaat worden. (wat het meestal niet wordt)

Ik doe zelf iig goed mijn best om mijn leven beter te maken Zolang ik dat blijf doen zit het wel goed geloof ik.

Annash
Blogger

Berichten: 26504
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:20

Tyrza, je bent echt niet de enige. Ik heb dan wel geen begravenissen e.d., maar ik heb wel al heel erg met mezelf in een gevecht gezeten... om het zo te zeggen.

Gaat nu weer wat beter hoor, maar als je iets kwijt moet weet je me te vinden he Lachen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:22

Jennygirl schreef:
Het is ook niet echt mijn jaar.... maar ja ik probeer maar niet aan nog meer ellende te denken, want anders zak ik helemaal in de put.

Ik focus me op de goede dingen in het leven. Daarnaast ben ik me er van bewust dat ik de regie van mijn leven in mn eigen handjes heb, dus moet ik er maar wat van maken.

Denkt nog even door.... Aan de andere kant heb ik dit jaar een aantal grote stappen gezet, ik heb nieuwe mensen leren kennen (incl een aantal hele lieve engeltjes op Bokt), ik heb 2 cursussen gedaan die mijn hele kijk op het leven veranderd hebben en dus mn leven. Ik heb een stap richting mn droombaan gezet en begin eind augustus met en cursus om die droom te kunnen verwezelijken. En we zijn pas halverwege, dus er kan nog van alles gebeuren.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:20

2004 is echt een rotjaar... De tijd lijkt op het moment stil te staan maar hij gaat toch door...
Moet nog naar 4 crematies deze week.... Zie onderschrift...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:20

Tyrza schreef:
Het probleem met al deze negatieve ervaringen is dat je teveel gaat nadenken over de dingen. Je gaat te voorzichtig worden en op deze manier "durf" je niet te leven.

Ik ben me hiervan bewust en probeer dan ook weer gewoon door te gaan met leven zoals ik voor deze ellende had.

Maar, zoals ik in het berichtje hiervoor al aangaf: ik waardeer de dingen meer.

Ik ben gezond, heb mijn ouders nog, ik rij op een hoog niveau met mijn lieve paardje waarmee ik al 10 jaar lief en leed deel, ik heb een lieve vriend die ik zoveel mogelijk steun in deze moeilijke tijd, ik heb een huis, kan eten wat ik wil, het is lekker weer, heb een vakantie in het vooruitzicht, etc. etc.

Daar ga ik me allemaal maar eens op concentreren Lachen


precies:probeer te kijken naar wat je nog wel hebt,en naar de herinneringen ,van de genen die je nu zo hard mist,al valt dat nu waarschijnlijk nog niet mee!

ik heb a.s zaterdag een crematie van een kennis van 49 jaar,kanker!
wat een kloteziekte !!!!!
op zulke mometen,als ik zit te mopperen op mijn man omdat hij iets niet doet,of juist wel doet Knipoog,denk ik bij mezelf:wees blij dat je zoveel hebt om op te mopperen,2 vrienden moeten hun moeder zaterdag begraven,die kunnnen niet meer mopperen! Huilen