Met paard in de zee gezwommen!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Met paard in de zee gezwommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 22:56

Gister met me paard naar het strand geweest en heerlijk in de duinen gereden en lekker over het strand terug en de zee in voor afkoeling. Daarbij gingen we zo diep het water in dat meneer ineens aan het zwemmen was, dit is echt leuk Haha! . Dit gaan we zeker vaker doen .
Het was gelukkig nog redelijk rustig op het strand dus we konden er redelijk onze gang gaan. In een woord HEERLIJK Haha! OK dan! .

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:25

Ik ben dus stikjaloers op jou en de vele anderen die ooit een strandrit hebben gemaakt! das een droom van me..!

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:42

Quote schreef:
Ik ben dus stikjaloers op jou en de vele anderen die ooit een strandrit hebben gemaakt! das een droom van me..!


hetzelfde hier....

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:24

1 keer gedaan en het was erg gaaf!! lekker galoperen met Offspring .. veel bekijks! alleen hij vond de zee zelf niets hij durfde er niet in.. wel op het strand lagen plassen water en dat vond hij erg leuk om door heen te stampen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:21

Het lijkt me ook echt geweldig.
en ik ben echt niet jaloers hoor Bloos (heel jaloers Haha! )

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:00

Ow wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaffffff DAt zou ik ook wel eens willen doen, maar ja dan zal ik eerst eens een paard moeten krijgen/kopen....

Of zullen gehuurde paarden dat ook doen? Denk het niet....

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:40

gaaaaf zeg!!*jalours*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:44

Heerlijk! Wij hebben in Polen wel eens met paarden in een meer gezwommen. Het is zo tof. Nu ooit nog eens met mijn eigen knollie

*off-topic: gave avater, Angel22 OK dan! *

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:45

Angel22 schreef:
Of zullen gehuurde paarden dat ook doen? Denk het niet....

Bij de Tinkerfarm in Uden kan je wel met TInkers gaan zwemmen, alleen dan in een meertje en niet in de zee

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:56

Wij zijn dit jaar voor et tweede jaar een lang weekendje naar zee geweest met onze paarden!
Vorig jaar ging een vriendin van mij erruuug ver in zee, paard van haar is een echte waterrat.. euh paard!
Ze wilde wel gaan zwemmen, alleen et zadel hè?
Heb jij mét of zonder zadel gezwommen?
En is dat niet eng, zwemmen met paard?
Mij lijkt et helemaal geweldig, maar ik zou bang zijn dat ie de verkeerde kant opzwom of dat ik onder de maaiende benen zou komen ofzo.

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:36

Ik zou ook graag al een keer gaan met mijn jaarling haf niet om te rijden natuurlijk maar lekker wandelen over het strand en dan proberen of ie de zee in wil maar ik durf het niet. Ik ben bang dat hij gaat rennen en dat ik hem dan kwijt ben (hij draagt alleen nog een halstertje). Ik wacht even totdat hij gecastreerd is en dan zoek ik een lieve begeleider paard die niet gaat rennen op het strand maar ook lekker wil zwemmen(misschien loopt hij er dan zo achteraan erin).

O ja in het bos gaat hij er nooit vandoor of in een vreemde omgeving maar het strand is zo wijds.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:55

Mijn Duitser krijg ik echt de zee niet in, een zwinnetje gaat nog maar dan houdt het op.
Golven zijn wel zo verschrikkelijk eng, die bijten Knipoog

Fijn dat je zo lekker gereden hebt, ben je 's morgens vroeg geweest?

Ebro

Berichten: 218
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Werchter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:54

Wat moet dat een fantastisch gevoel geweest zijn, om zo met je paardje te kunnen gaan zwemmen !

gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:36

wil dat ook wel een strand rit msken Haha!

OnTime

Berichten: 139
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:42

Ik ga vanavond weer even een strandrit maken.
Lekker met een vriendin naar Julianadorp en daar het strand op. Heerlijk!!!!
Wel gaaf om te zwemmen, ik durf nooit verder dan zijn knieen, ben bang dat we niet meer terugzwemmen Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:55

"vroeger ' woonde we in de buurt van oostvoorne/rockanje
zwemmen in de zee vond ik altijd een beetje gevaarlijk (ivm de stroming)
in het oostvoornse meer zwemmen met de knollies was het wel tof en lekker vliegen (lees fikse ren gelop) over het auto strand natuurlijk helemaal te gek

het strand hier in noordwijk is zomers over bevolkt

de golven zijn soms een beetje eng ,vooral als je al in de zee staat ! en dan de golven ziet breken op het strand dan durft mijn held soms haast de zee niet uit . Verward

gelukkig loopt hij er wel altijd zonder problemen in .

al hoe wel , 1 x niet ,

hij wou dus echt niet ,
dus ik er af en dan maar er naast de zee in , dacht ik , niet dus

dus ik voor m uit , ja toen begreep ik wel waarom meneer niet wou!
hij stond nog steeds bevroren aan de zee rand en ik

ik nam 1 stap en stond direct tot over mijn middel in het water

daar zat dus een kuiltje Boos!

de volgende keer geloof ik hem ! *LOL*

een stukje verder liep hij er zo weer in.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 19:24

Om een of andere gare reden gaat die van mij dus echt geen doorwaatbare plaatsen in en plassen? DAAR krijg je NATTE voeten van. Maar de zee daar wou die vanaf de allereerste keer recht in. De eerste drie golven zijn eng en dan springen we toch door naar Engeland Haha! . IK vond het dus ook altijd eng, maar er was nu iemand die ik tegenkwam daar die altijd zwom met paard in de zee en je kon de volgende zeebank zien liggen. Uiteindelijk was ik toch wel overtuigd. En ja ik en me tuig was toch al nat van het plonsen, dus van zwemmen werden we niet echt natter Schijnheilig .
Ik ben dinsdag om 13.00 op me paard gestapt en ben toen van de parkeerplaats voor de bocht bij manege Bakker de duinen ingereden en alleen maar linksaf afgeslagen en kwam zo uit bij een andere manege daar maar weer terug gereden en toen kwam ik op het strand uit. Vlak voor het naaktstrand bij Noordwijk. Daar ben ik langsgereden tot ik denk de afslag voor langervelderslag. Dit gok ik een beetje hoor, zo bekend ben ik er ook weer niet. Maar echt druk was het niet op het strand, heb zelfs een sprintje getrokken, maar moest ook een paar keer rustig aan kant, maar eerlijk gezegt viel het me alles mee met de drukte. Daaraan ben ik weer rechtstreeks terug naar de auto gegaan en was rond 14.30 weer daar.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:28

Ik wil de pret niet drukken...maar ik heb zelf in Burgh-Haamstede gewoond, dus ik weet waar ik het over heb.
wist je dat een paard compleet gedesorienteerd kan raken als ze water in hun oren krijgen (zee= golven, bij een waterplas is het risico een stuk kleiner)
Een zus van een vriendin van mij is pasgeleden bijna haar paard kwijtgeraakt doordat ze kopje onder ging, gelukkig spartelde ze de juiste kant op en kon die persoon het hoofd van het paard optillen, maar eenmaal uit het water liep het paard nog steeds alsof het dronken was, door het water in de oren dus.

Kijk a.u.b. uit, ik wil zo'n verhaal hier niet op bokt lezen !

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 22:08

Dat is ook de reden waarom ik tussen de zandbanken ben gebleven en maar een heel klein stukje heb gezwommen.

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:45

pfff, droom ook al zo lang om eens aan zee te gaan wandelen
maarja, we wonen er veel te ver van! Verdrietig

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:37

Ik heb dat ook es meegemaakt, een pony met water in haar oren en daar zit ook het evenwicht en dat schijnt niet zo te combineren met water.

We waren met een Welshje en Shet/Appaloosa aan het zwemmen en ik bemoeide me even met de Welsh waar m'n vriendin op zat die moeilijk deed en toen ik 2 sec. later naar die van mij omkeek zag ik alleen nog 2 teugels in het water verdwijnen.
Dus ik heb d'r hoofd omhoog getrokken en toen ze weer grond voelde draafde ze er zelf uit, maar het leek net of ze bezopen was.
Ze liet haar oren helemaal hangen en was duidelijk not amused.

En hoe ze nou koppie onder was gegaan?
Ik had al zo vaak met d'r gezwommen en vaak best wel lang.

Reen
Berichten: 352
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:45

Ik heb een keer in Portugal gezwommen. Op een camping in een afgelegen meertje. Maar dat was echt zo leuk om te doen! Ik moest mezelf echt vasthouden aan dat paard anders dreef je er gewoon af.

Ik heb ook weleens een strandrit gemaakt alleen toen gingen we jammer genoeg het water niet in. Maar wel in een harde rengalop over het strand!

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:40

Jellie schreef:
Bij de Tinkerfarm in Uden kan je wel met TInkers gaan zwemmen, alleen dan in een meertje en niet in de zee



OHHHHHHHH Geweldig!!!!!!!!!! Ik ga daar eens ff naar kijken want dat lijkt me helemaal geweldig!!!!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 15:06

Hmm....ik heb een beetje gemengde gevoelens.
Ik ga ook zo 1x in de maand een strandrit maken met mijn pony. Maar dieper als zijn knieën ga ik écht niet, de zee is zo onwijs gevaarlijk!!! Als je nagaat dat er nu al 5 mensen verdronken zijn (dit jaar dan, deze zomer!!) En als jouw paardje in die stromingen komt zal het gaan vechten en het zeker niet overleven!!
Als je zo graag wilt zwemmen ga dan naar een meertje waarvan je de bodem kent om zo onverwachte, diepe gaten niet tegen te komen.

Maar het is wel onwijs stoer om over het strand te crossen Lachen Wij gaan altijd 's avonds, of met raar weer, beetje miezerregen, of te koud om te zwemmen, zodat er geen mens op het strand is! Super ervaring Haha!